Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد نوری‌امیری» روز یکشنبه در حاشیه نصب سازه برج تقطیر نخستین زیست پالایشگاه کشور در کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح را بین ۲۰ تا ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: در برخی از استان‌ها از جمله کرمانشاه و سیستان و بلوچستان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها بالا است.

وی، میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را در مجموع ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر اشتغالزایی این طرح‌ها برای متخصصان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد منابع سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها نیز گفت: بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی سازمان ایدرو، بخشی از محل منابع عمومی دولت و بخشی نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

۲ پروژه سهم کرمانشاه

معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در ادامه سخنانش سهم کرمانشاه از این ۲۳ پروژه را ۲ مورد اعلام کرد و گفت: پروژه بیواتانول (الکل سوختی) و پروژه بیوایمپلنت ۲ پروژه در دست اجرای این سازمان در این استان است که عملیات اجرایی هر ۲ در دهه فجر امسال به پایان می‌رسد.

نوری‌ امیری با بیان اینکه این ۲ پروژه از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه اجرا می‌شود، افزود: باتوجه به مرزی بودن استان کرمانشاه و فعالیت ۲ مرز رسمی در استان امکان صادرات محصولات تولیدی این طرح‌ها پس از بهره‌برداری وجود دارد اما باتوجه به نیاز کشور به این محصولات فعلا برنامه ما تامین نیازهای داخل کشور است.

وی اظهارداشت: بیواتانول سوختی یک محصول پاک و سازگار با محیط‌زیست است که به جای افزودنی‌های شیمیایی اکتان افزای بنزین برای تولید بنزین با کیفیت و کم ‌آلاینده به کار می‌رود و برای اولین بار در کشور زیست پالایشگاه تولید آن در حال احداث است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه اکنون وزارت نفت به محصول بیواتانول برای افزودنی‌های داخل بنزین نیاز دارد تلاش ما تامین این محصول برای تامین نیاز داخل کشور است.

به گفته او، با بهره‌برداری از این پروژه برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۶۰۰ نفر هم اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

پیشرفت ۷۵درصدی پروژه بیواتانول

وی تصریح کرد: پالایشگاه کرمانشاه اولین پالایشگاه کشور است که این محصول را تولید می‌کند و برای تامین نیازهای کشور باید حداقل ۱۰ پالایشگاه از این نوع بسازیم تا نیاز بخشی از کشور را پوشش دهد.

وی پروژه بیواتانول کرمانشاه الان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، گفت: این پروژه دهه فجر به اتمام می رسد و عملیات تست گرم و سرد آن از ابتدای سال بعد آغاز و بعد از چهار ماه از سال کاملا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: برای ساخت این پالایشگاه ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این پالایشگاه ۲ نوع محصول تولید می‌شود، گفت: ۲ محصول عمده که اتانول سوختی با ظرفیت حدود ۶۶ میلیون لیتر در سال و کنجاله تخمیری برای خوراک دام و سایر احشام به میزان ۶۶ میلیون کیلوگرم در سال تولید می‌شود.

سرمایه گذاری ۳۲ملیون یورویی در بیوایمپلنت

معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در ادامه به پروژه بیوایمپلنت نیز به عنوان دومین پروژه در دست اجرا در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه هم با سرمایه‌گذاری معادل ۳۲ میلیون یورو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نوری امیری با اشاره به اینکه در واحد بیوایمپلنت پروتزهای طبیعی با فناوری بالا به منظور تامین نیازهای داخل کشور تولید می‌شود، افزود: مراحل اجرای این پروژه تمام شده تا پایان سال هم تاییدیه دانش فنی آن را اخذ می‌کنیم.

سازه برج تقطیر تمام ایرانی نخستین زیست پالایشگاه کشور در کرمانشاه به وزن ۶۰ تن و ارتفاع ۵۰ متر به عنوان قلب این پالایشگاه روز یکشنبه با حضور معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس واقع در شهرک صنعتی بیستون نصب شد.

اکنون در استان کرمانشاه بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری جهش تولید ایدرو کرمانشاه پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جهش تولید ایدرو کرمانشاه مقام معظم رهبری جهش تولید ایدرو کرمانشاه اخبار کنکور سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران استان کرمانشاه سرمایه گذاری بهره برداری دست اجرا تامین نیاز طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیر کانون‌های خدمات رضوی استان کرمانشاه از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدجعفر امامیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی از تدارک بیش از ۳۰۰ برنامه اجرایی در دهه کرامت خبر داد و افزود: کرمانشاه از بیست‌ودوم اردیبهشت میزبان دو کاروان خدام رضوی است که جشن‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی در نقاط مختلف استان با محوریت جشن‌های رضوی و زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه جشن میلاد حضرت معصومه (س) با عنوان دختران آفتاب و میلاد امام رضا (ع) با عنوان زیر سایه خورشید را در قالب برنامه‌های محوری دهه کرامت عنوان و خاطرنشان کرد: بیست‌وسوم اردیبهشت‌، جشن دختران آفتاب در تالار انتظار برگزار خواهد شد.

امامیان تصریح کرد: میثاق ولایت، جشن دختر آفتاب، جشن‌های کریمان، عصر شعر ملکت هشتم، امام مهربانی، پویش همه خادم الرضائیم، اطعام رضوی، تجلیل از خدمات ملت، گل‌ریزان امام رضایی‌ها، یاد یاران، محفل انس با قرآن، مشاوره رایگان حقوقی و روانشناسی، جشن بند نسوان، یک استکان بهشت، پیاده‌روی خانوادگی، نذر شفا، سفره‌خانه امام رضا (ع)، میثاق با ولایت و رواق خدمت، نذر خون، ورزش زورخانه‌ای و تجلیل از ورزشکاران، تجلیل از نخبگان استانی و همایش مشاوران خانواده از برنامه‌های شاخص تدارک دیده برای هفته کرامت در استان کرمانشاه است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن ویژه بزرگداشت دهه کرامت در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و بقاع متبرکه استان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف استان، حضور خدام حرم مطهر رضوی در بیمارستان‌ها، زندان و اماکن فرهنگی در نقاط مختلف استان را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان دانست.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمانشاه با اشاره اطعام بزرگ رضوی به تعداد ۳۰ هزار پرس و توزیع درب منازل، گفت: جشن باشکوه میلاد امام رضا (ع) در پارک شرقی کرمانشاه با حضور ابوذر روحی برگزار خواهد شد.

امامیان از اعطای مرخصی به زندانیان به نام‌های معصومه و رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت خبر داد و افزود: برنامه نیز با همراهی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی زیر ۵۰ میلیون تومان داریم.

کد خبر 751456

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته