Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@13:38:00 GMT

آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۰۰۰۵

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه ( ۱۷ آبان) خبر داد. ناطقان: کاظم خاوازی اظهار کرد: با حمایت های سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های سازمان مرکزی تعاون روستایی از شنبه ( ۱۷ آبان) خرید حمایتی زعفران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: زعفران نگین با قیمت ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت ۱۱ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کشاورزان می توانند اگر قیمت های بالاتری وجود داشت، خرید و فروش خود را در بازار انجام دهند و این قیمت فقط برای حمایت از زعفران کاران تعیین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در همه استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی مراکز خرید و انبارهای نگهداری کاملا مشخص شده است و کارگروه های استانی تشکیل  می شود و از شنبه خریدها آغاز خواهد شد. فرآیند خرید نیز به این صورت است که ۳۰ درصد از مبلغ کل قرار داد در لحظه و ۷۰ درصد باقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت می شود.

خاوازی تصریح کرد: محصولی که از کشاورز خریداری می شود به طور امانی در سردخانه ها با تیم حفاظتی مورد نگهداری قرار می گیرد و کشاورز در این مدت سه ماه اگر نخواهد توسط دولت خریداری شود می تواند محصول خود را بفروشد. پس از سپری شدن این مدت این کالا توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و با مباشرت اتحادیه های ذیربط فروش می رود و این فروش عمدتا صرف صادرات خواهد شد.

 وی در پایان گفت: فقط در یک مورد ممکن است فروش صرف  دریافت فرآورده های جانبی مانند کروسین شود که به هیچ وجه در داخل بازار تزریق نمی شود. بعد از فروش کل زعفران اگر از محل فروش زعفران سودی عاید دولت شود همه بر می گردد و صندوقی برای حمایت از زغفران کاران تشکیل خواهد شد. از سال های بعد این صندوق می تواند منبع مالی خوبی برای زعفران کاران باشد و در مواقعی کمک رس آنها شود. منبع: ایسنا برچسب ها: خرید حمایتی ، زعفران ، شنبه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خرید حمایتی زعفران شنبه خرید حمایتی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد