Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کلیمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه درباره رویکرد اسلام‌ستیزانه مقامات این کشور گفت که ما باید در این باره توضیح دهیم اما نباید عذرخواهی کنیم.

وی که در مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: «ما قطعا باید توضیح دهیم اما ما نباید عذرخواهی کنیم. دوباره من معتقدم که برخی کشورها و برخی سیاستمدارها از این سردرگمی برای ایجاد تنش و تنفر استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام فرانسوی اضافه کرد: «این شفاف است که ما این مدل از آزادی بیان را محدود نخواهیم کرد همچنین علیه هیچ دینی نیستیم. فرانسه کشور آزادی بیان و آزادی مذاهب خواهد بود. ما قطعا درباره مدل آزادی خود عذرخواهی نخواهیم کرد.»

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

پس از آن نیز، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد (جزئیات بیشتر).

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

همچنین در بسیاری از کشورهای اسلامی پویش تحریم کالاهای فرانسوی به راه افتاده که این اقدام موجب هراس مقامات این کشور اروپایی شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادی بیان فرانسه پاریس دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید!
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس