Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی آمریکا که با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در کشورش از برگزاری گردهمایی‌های بزرگ تبلیغاتی خودداری کرد و به رویدادهای آنلاین و برگزاری تجمعاتی با حضور شرکت کنندگان «درون خودرو» روی آورد، رقیب جمهوری‌خواه او دونالد ترامپ، از ماه فوریه تا کنون بیش از ۵۰ گردهمایی بزرگ برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، در حالی که دونالد ترامپ این گردهمایی‌های بزرگ و هزاران نفری را «سرگرم کننده»، «عالی» و «بزرگترین نمایش روی زمین» توصیف کرده، مطالعات دانشگاهی پرده از حقیقتی دیگر برمی‌دارد.

تحقیقاتی که به تازگی توسط پژوهشگران دانشگاه استنفورد انجام شد، نشان داد در مناطقی که گردهمایی‌های بزرگ ترامپ برگزار شده، شمار مبتلایان به کرونا دست‌کم ۳۰ هزار مورد و شمار قربانیان کرونا نیز دست‌کم ۷۰۰ مورد بیشتر از حد نرمالِ قابل انتظار بوده است.

پژوهشگران برای انجام این تحقیق، به سراغ وضعیت سلامت ساکنان مناطقی رفتند که ۱۸ گردهمایی بزرگ انتخاباتی دونالد ترامپ بین تاریخ‌های ۲۰ ژوئن تا ۲۲ سپتامبر در آنجا برگزار شده است. پژوهشگران در این مناطق، وضعیت سلامت ساکنان و سرعت انتشار ویروس کرونا را، دو هفته قبل تا دو هفته بعد از برگزاری این گردهمایی‌ها بررسی کردند.

آنها همچنین به مقایسۀ وضعیت شیوع کرونا در مناطقی که میزبان گردهمایی ترامپ بودند با «مناطق مشابه» دیگری در کشور که همان ویژگی‌های جفرافیایی، اجتماعی و بهداشتی را دارند اما تجمعات ترامپ در آنجا برگزار نشده بود، پرداختند.

پژوهشگران در نهایت دریافتند که سرعت شیوع کرونا در مناطقی که این تجمعات برگزار شده در مقایسه با مناطق مشابه بسیار بیشتر بوده است.

به این ترتیب آنها در پاسخ به این پرسش که «آیا این گردهمایی‌های بزرگ باعث افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا در ایالات متحده شده است یا خیر» اعلام کردند که این گردهمایی‌ها در واقع بسیار «مسری» و «کشنده» بوده‌اند.

نتیجۀ تحقیق همچنین خاطرنشان می‌کند که علاوه بر ابتلای بیش از ۳۰ هزار نفر و مرگ بیش از ۷۰۰ نفر در پی شرکت در این تجمعات، باید به این موضوع نیز توجه داشت که این شرکت کنندگان به احتمال زیاد این ویروس را به افرادی که در این گردهمایی‌ها حضور نداشتند نیز منتقل کرده و به این ترتیب باعث ابتلا و مرگ افراد بیشتری شده‌اند.

تیم تحقیق نتیجه می‌گیرد «مناطقی که میزبان گردهمایی‌های بزرگ انتخاباتی ترامپ بوده‌اند، هزینۀ بالایی را از مسیر ابتلا به کرونا و سپس مرگ متحمل شده‌اند» و اینکه اگر این گردهمایی‌ها برگزار نمی‌شد، این تلفات سنگین نیز روی نمی‌داد.

تصاویر منتشر شده از این گردهمایی‌ها نیز نشان می‌دهد که در جریان برگزاری آنها، عمدتا تلاشی برای رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان نشده است؛ نه فاصله اجتمماعی رعایت شده و نه استفاده از ماسک برای هزاران شرکت کننده در آن اجباری بوده است.

در این تجعات معمولا تنها گروهی ماسک بر چهره داشتند که در نزدیک تریبون دونالد ترامپ یا پشت او نشسته بودند و به این ترتیب روی لنز دوربین‌های فیلمبرداری ظاهر می‌شدند.

گردهمایی‌های هزاران نفریِ دونالد ترامپ حتی گاه در مناطقی برگزار شده که مقامات بهداشت منطقه تجمع بیش از ۲۵۰ نفر را ممنوع کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا گردهمایی های بزرگ گردهمایی ها دونالد ترامپ برگزار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان استان کرمانشاه بعد از ظهر یکشنبه تجمعی را در دانشگاه رازی شهر کرمانشاه و در جوار یادمان شهدای گمنام واقع در این دانشگاه برگزار کردند.

این تجمع در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، در روزهای اخیر و انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین بود.

دانشگاهیان استان کرمانشاه در این تجمع ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه بشر دوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده و سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا قویاً محکوم کردند.

گفتنی است، در این تجمع دانشگاهیان استان کرمانشاه با سر دادن شعارهایی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم غاصب صهیونیستی، جنایت‌های این رژیم کودک کش و حامیانش را محکوم کردند.

کد خبر 6091178

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان