Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:43:51 GMT

شیائومی چین اپل آمریکا را جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۳۲۳۶

شیائومی چین اپل آمریکا را جا گذاشت

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، با آغاز روند بهبود اوضاع در بازار جهانی گوشی‌های تلفن همراه پس از بحران شیوع ویروس کرونا شرکت شیائومی چین توانسته در این بازار اپل را پشت سر گذاشته و به سومین تولید کننده گوشی در جهان تبدیل شود.

سه شرکت تحقیقاتی به نام‌های IDC، کانترپوینت و کانالیس، اعلام کردند که برای نخستین بار و بر اساس آمار سه ماهه سوم سال جاری شرکت شیائومی چین توانسته جایگاه سوم شرکت تولید کننده گوشی در جهان را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر فروش این شرکت چینی رکورد زده و با ۴۰ درصد افزایش به چیزی بین ۴۶ تا ۴۷ میلیون دستگاه رسیده است.

در عین حال اپل هم با فاصله کمی در جایگاه چهارم قرار دارد.

مؤسسه IDC می‌گوید شرکت آمریکایی در سه ماهه سوم ۴۱.۶ میلیون دستگاه گوشی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد پایین آمده است.

آمارهای هر سه شرکت مذکور نشان می‌دهد که اپل پس از شیائومی در جایگاه چهارم قرار دارد.

یکی از دلایل رشد شیائومی مشکلاتی است که برای رقیب داخلی‌اش رخ داده است.

اخیرا هوآوی جایگاه نخستین تولید کننده گوشی در جهان را به خاطر تحریم‌های آمریکا به سامسونگ باخته است.

آمارها حاکی از آن است که سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ هشتاد میلیون دستگاه فروخته اما شرکت هوآوی نسبت به سال گذشته ۳۰ میلیون گوشی کمتر روانه بازار کرده است.

کارشناسان معتقدند که به احتمال زیاد شیائومی توانسته برخی مشتریان هوآوی را از آن خود کند.

دولت آمریکا به بهانه‌های مختلف از جمله مطرح کردن این اتهام که هوآوی با دولت چین ارتباط داشته و برای پکن جاسوسی می‌کند تحلیل‌هایی را علیه این شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی اعمال کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: تولید کننده سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: " از نظر من نظام بین الملل که پس از جنگ سرد به آن عادت کرده بودیم، دیگر وجود ندارد. آمریکا جایگاه خود به عنوان نیروی مسلط را از دست داده است و نظم چندجانبه‌ای که پس از سال ۱۹۴۵ برقرار شده بود، رو به ضعیف شدن است."

بورل با اشاره به موفقیت احتمالی روسیه در جنگ با اوکراین از خطرات آن برای اروپا گفت: "ما تاکنون به چتر امنیتی آمریکا متکی بوده ایم. اما این چتر شاید همیشه باز نماند و من معتقدم که نمی‌توانیم امنیت خود را به انتخابات آمریکا که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود گره بزنیم؛ بنابراین باید سیاست دفاعی و امنیتی خود را بیشتر توسعه دهیم."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت