Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:06:16 GMT

امروز مسلمین بیش از هر زمانی به اتحاد نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۳۳۰۹

امروز مسلمین بیش از هر زمانی به اتحاد نیاز دارند

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه اهل سنت روانسر گفت: امروز مسلمین بیش از هر برهه دیگری به اتحاد نیاز دارند.

ماموستا سیدمحمد محمدی به مناسبت هفته وحدت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به صراحت انسان ها را به وحدت توصیه کرده، گفت: منظور از اتحاد این نیست که پیروان همه مذاهب، صاحب یک مذهب شوند، بلکه وحدت به این معنا است که تمامی مسلمانان با هر مذهبی برای ایستادگی در برابر دشمنان یکپارچه شوند که به این وحدت به ویژه در شرایط کنونی که با هجمه های فرهنگی زیادی مثل اهانت به پیامبر اکرم(ص) مواجه هستیم، نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهل سنت روانسر اضافه کرد: امروز برای ایستادگی در برابر اهانت کنندگان به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) باید همه امت اسلامی ید واحده شوند و با اتحاد عملی مانع از اقدامات هتاکانه به مقدسات مسلمانان در آینده شوند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به دلایل هتاکی به مقدسات مسلمانان داشت و گفت: آن چیزی که رئیس جمهور فرانسه را به هراس انداخته، اقتدار اسلام و موج گرایش به اسلام است.

محمدی با اشاره به تندتر شدن آهنگ گرایش به اسلام در جهان، گفت: نماد تند شدن آهنگ گرایش به اسلام، افزایش آمار مسلمانان است و گواه این مدعا اینکه در حالی که تا سال 1850 میلادی جمعیت مسلمانان در کشوری مثل فرانسه اندک بود، امروز آمارها می گویند 12.5 درصد فرانسوی‌ها مسلمان هستند و این یعنی اسلام در حال انتشار است.

وی با بیان اینکه حقیقتا اسلام امروز سرافراز و در مسیر رشد است، گفت: در این بین دشمنان اسلام به هر چیزی که چنگ می زنند، نمی توانند به چهره اسلام ناب محمدی(ص) خدشه‌ای وارد کنند.

وی اشاره‌ای هم به اشتراکات بین مسلمانان داشت و گفت: اهل تسنن و اهل تشیع در اصول هیچ اختلافی با هم ندارند، ممکن است در فروعات اختلافات جزیی داشته باشد که آن هم طبیعی و اجتناب ناپذیر است و نباید منشا اختلاف شود.

محمدی ادامه داد: برای ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و مسلمانان شیعه وسنی باید از تفرق و تشدد پرهیز کرده و برمشترکات خود تمرکز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته وحدت كرمانشاه استانی سیاسی هتک حرمت پیامبر مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین نشست مدیران هلدینگ خلیج فارس با هیئت مدیره استقلال امروز از ساعت 9 صبح در دفتر این هلدینگ در تهران برگزار شد.

در این نشست همه اعضای هیئت مدیره استقلال حضور داشتند و این طور که پیگیری خبرنگار آنا نشان می دهد به احتمال زیاد دو نفر به هیئت مدیره استقلال اضافه خواهد شد.

در حال حاضر هیئت مدیره آبی پوشان دارای سه عضو شامل مهدی افضلی، فرشید سمیعی و مهدی حیدرزاده است. همچنین علی خطیر به عنوان مدیرعامل عضو هیئت مدیره نیست.

در نشست امروز از علی آقامحمدی که پیش از این سوی وزارت ورزش به عنوان عضو جدید جای علی خانی معرفی شده بود غایب بود تا به طور رسمی مشخص شود آقامحمدی برای حضور در هیئت مدیره استقلال قبول مسئولیت نکرده است.پیش از این از کناره گیری آقامحمدی از هیئت مدیره استقلال خبر داده بودیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند