Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصص روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بر نقش موثر مراقبت از سلامت روان و پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان در تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر میترا صفا، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات، درصد لوله گذاری و مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با مصرف داروهای ضد افسردگی به صورت معناداری کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص با بیان اینکه در بحران کرونا اختلالات روانپزشکی در خانم‌ها در مقایسه به آقایان بیشتر دیده می‌شود، گفت: اختلالات افسردگی که بالاترین تنوع بیماری‌های روان را به خود اختصاص داده در زنان بستری مبتلا به کرونا بیشتر از آقایان دیده می‌شود.

این متخصص روانپزشکی دانشگاه با بیان اینکه ابتلا به اختلال افسردگی در زنان بستری در بخش کرونا بیمارستان مسیح دانشوری دو برابر مردان است،  ادامه داد: اختلالات اضطرابی نیز که شامل اختلالات پانیک، وسواس، اضطراب انتشاری و سایر اختلالات اضطرابی است، در زنان بیش از مردان گزارش شده است.

صفا با بیان که در پاندمی کرونا تمامی مجموعه‌های درمانی و بهداشتی کشور در تلاشند تا با دانش و تجربه خود به درمان و قطع زنجیره این بیماری کمک کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک تیم روانپزشکی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم.

وی با بیان این که پیشگیری از افسردگی و اختلالات روان به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران کمک قابل توجهی می‌کند توضیح داد: به طورکلی نتایج تحقیقات گواه این موضوع است که بیمارانی که تحت درمان تیم های روانپزشکی بودند و درمان‌های اختصاصی دریافت کرده‌اند کمتر به آی سی یو ها منتقل شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: هرچند که استفاده از درمان‌های روانپزشکی در طول مدت بستری بیماران تفاوت چندانی ایجاد نکرده ولی ارتباط معنا داری بین مصرف کنندگان این داروها با  کاهش انتقال به آی سی یوها مشاهده شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، صفا گفت: در مورد بیمارانی هم که داروهای ضد افسردگی دریافت کرده اند نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم که درمان‌هایی همانند لوله گذاری از ۲۲ درصد به ۱۴ درصد رسیده و مهمتر این که آمار مرگ و میر نیز از ۲۸ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا داروهای ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده