Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در دستور کار جلسه علین امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. خبرگزاری میزان - بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در دستور کار جلسه علین امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام آقا تهرانی در جریان بررسی این طرح در صحن مجلس گفت: اهمیت بحث جمعیت روشن است چراکه ما در این راستا مشکلاتی داریم و هیچ کس نیست که در مجلس مخالف این موضوع باشد.

وی بیان داشت: خیلی از دوستان مجلسی ما با کمیسیون‌های مختلف در این رابطه همکاری داشتند و به واسطه این مسئله اقدامات جلو رفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این موضوع در سه دوره مجلس در نوبت مانده بود بنابراین وقت، وقت این موضوع است و از همه دستگاه‌ها هم در این جهت برای حضور در کمیسیون دعوت به عمل امده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر ۱۲۳ نفر درباره این طرح در مجلس ثبت نام کردند.

آقا تهرانی درباره ضرورت پرداختن به این موضوع در قالب اصل ۸۵ تاکید کرد: اصل ۸۵ شدن این طرح می‌تواند این طرح را محققانه‌تر کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: کمیسیون‌هایی از جمله اقتصاد و برنامه و بودجه مشکلات این طرح را دیده‌اند و اذعان داشند که این موارد قابل حل است. همچنین کمیسیون بهداشت و درمان و همچنین و وزرات بهداشت و درمان این طرح را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به مباحث بودجه‌ای طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: روی این مسئله فکر شده و البته دولت هم باید بداند که بی مایه فتیر است.

آقاتهرانی با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر ساعت وقت برای این طرح گذاشته شده است، بیان داشت:۱۰ سال است که مقام معظم رهبری در این زمینه اصرار می‌کنند. ما تلاش کردیم در این قانون بیشتر موانع را برداریم. اگربررسی این طرح در مجلس در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی پیگیری شود می‌توانیم عیب‌های این طرح را به درستی ارزیابی کنیم.   زهره الهیان به عنوان موافق این طرح در مجلس گفت: ما در یک وضعیت هشدار جمعیتی قرار داریم و این بدین معناست که وارد فاز بحران جمعیتی خواهیم شد. به تعبیری آش به قدری شور شده که آشپز هم صدایش درآمده است.   این نماینده مجلس گفت: چطور هست که مسئولین در این زمینه بیدار نمی‌شوند. این طرح  8 سال است که معطل مانده است. متاسفانه طبق آمار مجامع بین المللی سریع ترین افت در نرخ رشد جمعیت از آن ایران است. باید روند انقراض نسل را در ایران متوقف کنیم.   تکمیل می شود ...

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی اصل ۸۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟