Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه همدلی ابزار پیامبر رحمت (ص) بود، گفت: این رفتار همدلانه کارآمدی تمدن اسلامی را به دنیا نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 12 آبان) در مراسم ارسال تجهیزات اقلام آموزشی و اداری به مدارس عشایری فارس، گفت: با همکاری و همدلی بین دستگاهی، شاهد اجرای این صحنه زیبای کمک های همدلانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه ما می خواهیم به دنیا نشان دهیم که پیروان پیامبر اسلام (ص)، صبورترین انسان های عالم هستند و در عرصه این نبرد کارنامه ما درخشان ترین کارنامه خواهد بود، تاکید کرد: برای توشه آخرت، خدمت به خلق خدا مهمترین توشه است و عبادتی به جز خدمت خلق نیست.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه از آغاز قرن 21 تاکنون سئوالی برای غربی ها مطرح شده است که دنیا در حال تحول است آنان فکر می کردند چین تنها صدای شرق است، پس از آن متوجه شدند که صدای امت حضرت پیامبر خاتم (ص) به میدان آمده است و این صدا از ایران بلند شد که اسلام ناب بود، اظهار کرد: در تحلیل دانشمندان غربی صحبتی شد که ایران و اسلام حرفی برای گفتن نخواهد داشت و می گفتند در صحنه نبرد تمدن ها، تمدن اسلامی نابود می شود، اما هرچه جلو می رود مشخص می شود اشتباه می کردند و سعی دارند این موضوع را مخفی نگهدارند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه کرونا آمده است تا تمام تمدن های موجود امتحان خود را پس دهند، تاکید کرد: ما با ابزار «مواسات و همدلی» که رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) از متن دین استخراج کردند می خواهیم مسائل کرونا را پشت سر بگذاریم و «مواسات و همدلی» راهبرد حضرت پیامبر اسلام (ص) بود که از دعای ماه شعبان به ما رسیده است.

وی با اشاره به اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم وسط جنگ هستیم حال هر گروهی از گروه های درون نظام می خواهد، حاکم باشد، افزود: این رفتار همدلانه کارآمدی تمدن اسلامی را به دنیا نشان می دهد، هرچه در اروپا و آمریکا این بیماری اضافه می شود خشونت اضافه می شود ولی در ایران هرچه پیش می رود همدلانه تر پیش می رویم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه تحلیل اخلاقی آنان این بود که افراد بالای 60 را نگهداری نکردند اما ما با تجهیز ورزشگاه به سمت همدلی رفتیم، افزود: همدلی ابزار پیامبر رحمت (ص) بود و این ابزار صمیمیت و تاب آوری مردم را پیرامون این موضوع پیش می کشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از حجم ریالی این کمک ها ارزش، همدلی است، اظهار کرد: همه باید این صحنه را تبلیغ کنیم که فرهنگ ما در حل مشکلات امروز جامعه بشری می تواند به میدان بیاید و کارکرد داشته باشد.

آیت الله دژکام در پایان با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: «اگر مردم شهر ها ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند و کار خیر کنند خداوند درهای برکت را به مردم باز می کند»، گفت: امیدوارم خداوند برکات را بر ما نازل کند.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: آموزش پرورش عشایری فارس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس سپاه فجر فارس امام جمعه شیراز حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شیراز الله دژکام تمدن اسلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است