Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: دومین فصل کاوش و گمانه زنی باستان شناسی در محوطه ویرانشهر فاروج به کشف بقایای معماری دوره اشکانی منجر شد.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه انجام مطالعات باستان شناسی در این محوطه تاریخی به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است، اظهارکرد: این کاوش های امسال نیز از مهر ماه گذشته با سرپرستی مشترک دکتر میثم لباف خانیکی و دکتر روکو رانته در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو ناحیه از محوطه تاریخی ویران شهر کاوش شده است، افزود: شواهدی از استحکامات دفاعی بارو و سازه های معماری در محدوده داخلی این سکونت گاه اشکانی آشکار شد.

مستوفیان ادامه داد: ویرانشهر محوطه ای محصور به مساحت 14 هکتار است که پیش از این به عنوان استقرار گاه ساسانی معرفی شده بود اما کاوش های اخیر نشان داد این سکونت گاه در دوره اشکانی تاسیس شده و تا اواسط دوره ساسانی مسکونی بوده است.

وی بیان کرد: کاوش های فصل جاری تا اواسط آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم برای حفاظت از این محوطه ارزشمند تاریخی در دست اقدام است.

این مقام مسئول توضیح داد: تداوم فعالیت های علمی و کاوش های باستان شناسی در محوطه ویران شهر در فصل های آینده و ترسیم چشم انداز با رویکرد ایجاد سایت موزه تاریخی تاثیر جدی در شکل گیری و تقویت هویت فرهنگی منطقه، حضور پژوهشگران و علاقمندان، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوامع محلی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کاوش خراسان شمالي دوره اشکانیان فاروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری