Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:40:57 GMT

چرا ظرفیت اینترنت روستاهای کبودراهنگ آنقدر کم است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۷۲۵

ایسنا/همدان لطفا پیگیری کنید «چرا ظرفیت اینترنت روستاهای کبودراهنگ آنقدر کم است. هر بار برای وصل کردن وای‌فای زنگ زدیم یا مراجعه کردیم گفتند «ظرفیت نداریم، قرار است ظرفیت را بیشتر کنند»، ​​​​​​​دیگر چه زمانی قرار است این اتفاق بیفتد، وقتی مدارس و دانشگاها تعطیل شدند؟ با اینترنت گوشی هم واقعاً سخت و هزینه بر است، هر ۱۰  روز یکبار برای دانلود درس هایم اینترنت می‌خرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این پیام دانشجویی از شهرستان کبودراهنگ است که از مسئولان مخابرات شهرستان درخواست مساعدت دارد. مردم صدای مشکلاتشان را با چه روشی به گوش مسئولان برسانند؟ تا چه زمانی روستائیان خواسته هایشان را  پیگیری کنند و جواب نگیرند؟

چندین سال است به علت محدود بودن واگذاری خط وای‌فای در روستاهای  شهرستان کبودراهنگ مردم با مشکل اینترنت مواجه هستند و امسال نیز به علت مجازی شدن کلاس های درس دانشجویان و دانش آموزان اتصال به اینترنت امری ضروری به شمار می رود و با تعطیلی مدارس دانش آموزان بالاجبار باید در شبکه شاد برنامه های درسی خود را انجام می دهند.

با این وجود دست اندرکاران مخابرات استان همدان محدودیت های زیادی برای واگذاری خط وای‌فای در روستاهای کبودراهنگ ایجاد کرده اند و اکثر خانواده ها برای ارتباط با شبکه شاد و تحصیل فرزندان خود با  مشکل مواجه هستند.

پدر فرزندی در شهرستان کبودراهنگ از خبرنگار ایسنا خواست پیگیری شود «چرا ظرفیت اینترنت روستاهای کبودراهنگ آنقدر محدود است؟ و هر بار برای واگذاری وای‌فای به مخابرات زنگ زدیم یا مراجعه کردیم گفتند «ظرفیت نداریم».       

احمد هدایتی  ادامه داد: با بسته اینترنت تلفن همراه هم واقعاً سخت و هزینه بر است، مجبورم مدارم برای دانلود درس های فرزندم اینترنت بخرم. با این وضعیت چگونه می شود ادامه تحصیل داد؟

افشین کرمی، دانشجوی کبودراهنگی از مسئولان استان خواست به شهرستان ها امکانات اینترنتی بیشتری بدهند چراکه مردم روستاها توان تهیه بسته اینترنتی ندارند و اگر فرزندشان از تحصیل عقب بماند فضای جبران برایشان نیست.

مادر دانش آموزی از دهستان قهورد نیز از نگرانی فرزندش برای نداشتن وای‌فای در منزلشان و اضطراب او به علت عقب ماندن از تحصیل سخن به میان آورد و گفت: خرید بسته اینترنتی به صرفه نیست و فرزندان ما در طول سال نمی توانند با بسته ادامه تحصیل دهد.

والدین دانشجویی در روستای طراقیه که امسال فرزندشان وارد دانشگاه می شود، نگران تحصیل او در فضای مجازی بودند چرا که در منزل خط وای‌فای ندارند.

در اکثر روستاهای بخش شیرین سو و گل تپه مشکل آنتن دهی و محدویت واگذاری خط وای‌فای وجود دارد. برای رسیدن به قطعیت درباره این موضوع از دانش آموزان روستای آق بلاق مرشد کمبودها را جویا شدیم. حمید زبرجدی، حسین کلهور و عرفان شکری دانش آموزانی بودند که از نبود وای‌فای در منازلشان همچنین ضعیف بودن سرعت اینترنت در روستاهایشان ابرازنگرانی کردند.

مادر دو فرزند مقطع ابتدایی در روستای باباخنجر هم که از تحصیل فرزندانش ناامید بود، مطرح کرد: من هیچ امیدی به ادامه تحصیل فرزندانم ندارم.

جمعی از معلمان بخش گل تپه نیز به سرعت پایین اینترنت در روستاها اعتراض داشتند.

در این گزارش پاسخ مسئولان مخابرات شهرستان کبودراهنگ ضروری بود، بر همین اساس با مدیر مخابرات کبودراهنگ ارتباط برقرار کردیم. وی موضوع محدودیت وای‌فای و ضعیف بودن اینترنت در روستاها را تأیید کرد و گفت: این مشکل در همه جای کشور وجود دارد و نمی توان واگذاری وای‌فای و افزایش سرعت اینترنت را سراسری حل کرد و باید واگذاری ها با اولویت باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان از مسئولان مخابرات استان همدان تقاضا داریم جواب قانع کننده ای به مردم مناطق کمتر برخوردار بدهند چراکه مردم مناطق محروم به اندازه کافی با مشکلات معیشتی درگیر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اينترنت مخابرات وای فای روستا روستاهای کبودراهنگ شهرستان کبودراهنگ وای فای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد

ایسنا/فارس کارشناس حوزه فلسطین اعتقاد دارد که در زمینه مقاومت دچار کمبود کتاب و داستان هستیم، در حالیکه داستان‌های مربوط به فلسطین آنقدر جذابیت و تنوع دارد که نیازی به اضافه کردن تخیل در آن نیست.

مراسم رونمایی از مجموعه داستان «هزار و چهارصد و خیلی زود» با موضوع فلسطین امروز، ۹ اردیبهشت در سینما فرهنگ شیراز واقع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور هدی الموسوی خواهر شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان به انجام رسید، سرپرست نویسندگان کتاب «هزار و چهارصد و خیلی‌زود» در مراسم رونمایی از این کتاب، آن را حاصل تلاش یک گروه ۱۲ نفره خواند و گفت:  این مجموعه داستان ماحصل تلاش گروهی از نویسندگان جوان در کارگاه داستان نویسی است که از زمان شهادت خبرنگار فلسطینی «شیرین ابوعاقله» در شیراز شکل گرفت.

میثم محمدی افزود: بعد از گذشت یکسال، تیم نویسندگان حدود ۱۵۰ داستانک و داستان کوتاه درباره فلسطین نوشتند که در پایان دوره بهترین آثار جمع انتخاب شده و  پس از طی مراحل فنی توسط نشر نواندیشان دنیای کتاب، به مرحله رونمایی رسید.

وی با بیان اینکه این گروه پس از تولید آثاری چون «داستان یک انسان واقعی» و «اینجا باران می بارد»، سومین بار است که به صورت جمعی به تولید محصول رسیده‌اند، گفت: هر بار تعداد اعضای گروه نسبت به اثر قبل افزایش داشته است.

محمدی با اشاره به پشتوانه مطالعاتی گروه و همراهی کارشناس حوزه فلسطین در کارگاه داستان نویسی یادآور شد: حضور کارشناسی مثل محمدمحسن فایضی و تسلط او به شرایط روز و تاریخچه فلسطین در این دوره از کارگاه آموزشی داستان نویسی خیلی به بخش تحقیقاتی کار کمک کرد.

او همچنین از تالیف کتابی دیگر متشکل از داستان کوتاه با موضوع کودکان کار خبر داد.

کارشناس حوزه فلسطین نیز با بیان اینکه کتاب هزار و چهار و خیلی زود به دنبال یک چیز جدید در جریان مقاومت است، گفت: جنگ در جاهای مختلفی از دنیا وجود دارد. کشت و کشتار، حتی کودک کشی را در نقاط دیگر دنیا هم دیده‌ایم اما چیزی که قضیه مقاومت فلسطین را متفاوت می‌کند را باید در مردمش جستجو کنیم.

محمدمحسن فایضی افزود: شهر غزه با یک میلیون و ۲٠٠ هزار نفر جمعیت، به‌جز جنگ، چیزهای دیگری مثل تحریم، قحطی نان، کمبود لوازم بهداشتی و درمانی و خیلی مسائل دیگر را هم در خود دارد، اما تفاوت آنها با سایر مردمان جهان این است که آنها حاضر نیستند خاک خود را ترک کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص فلسطین با کمبود داستان و کتاب مواجه هستیم، گفت: حداقل ۴۰ سال است درباره این موضوع صحبت می‌کنیم اما کمتر به روایت قصه در این خصوص پرداخته‌ایم.

به اعتقاد فایضی، نوشتن از فلسطین نیازی به اضافه کردن تخیل ندارد.

او گفت: آنچه در فلسطین می‌گذرد به خودی خود آن‌قدر جذاب و متنوع است که فقط نیاز به روایت در یک بستر هنرمندانه دارد. کاری که در کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود، انجام شده است و امیدواریم این آغازی باشد بر ادامه این راه.

خواهر شهید سید عباس موسوی دبیر کل سابق حزب الله لبنان نیز دقایقی به‌همراه مترجم خود به صحبت با حضار پرداخت و درباره هنر مقاومت و اثر آن در جهان اظهار کرد: هنر یک سری پیامدها دارد که از ارزش بالایی برخوردارند و برترین این هنرها مبارزه است.

هدی الموسوی افزود: مبارزه و جهاد، صرفا با شمشیر نیست بلکه با کاغذ و قلم هم هست و در ماجرای زنده کردن فلسطین، می‌تواند مثل صائقه عمل کند.

وی همچنین گفت: بر ما لازم است که تمام توانایی‌مان را برای پرداختن به موضوع مقاومت به عنوان یک عقیده، انتخاب و ایمان به کار بگیریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و خانواده شهدا، از پوستر کتاب «هزار و چهارصد و خیلی زود» رونمایی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت