Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه در حال تبدیل شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست یا با سرپرست غیر موثر به مراکز شبه خانواده هستیم، گفت: باوجود افزایش تعداد مراکز نگهداری، تعداد کودکان در این مراکز طی چند سال اخیر افزایش نداشته است.

حبیب اله فرید در آئین افتتاح ساختمان شیرخوارگاه نرجس که پیش از ظهر امروز (دوشنبه_۱۲ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۶۸۰ مرکز برای نگهداری کودکان بی سرپرست یا سرپرست غیر موثر در کشور داریم که از این تعداد بیش از ۶۴۰ مرکز توسط خیران مدیریت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تعامل و مشارکت خیران با سازمان بهزیستی، گفت: خیران فقط حمایت های مالی نمی کنند، بلکه در کنار مال خود، از دل و جان هزینه می کنند.

به گزارش ایسنا، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تا حدود ۱۰ سال قبل بیشتر کودکان بهزیستی بی سرپرست بودند، ولی در حال حاضر بیشتر کودکان با سرپرست غیر موثر هستند که تلاش می کنیم با شناسایی آنها، هم به خانواده هایشان کمک کنیم و هم مداخله به هنگام انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی در آینده برای این کودکان بیفتد باقیات الصالحات برای خیران است، گفت: دیدن رشد و شکوفایی کودکان بی سرپرست یا با سرپرست غیر موثر، مشوقی برای سایر افراد جامعه است که در این زمینه گام بردارند.

فرید با اعلام اینکه در حال تبدیل شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری کودکان به مراکز شبه خانواده هستیم، گفت: حدود ۱۰ هزار کودک بی سرپرست یا با سرپرست غیر موثر داریم که با وجود افزایش تعداد مراکز نگهداری، تعداد این کودکان افزایش نداشته است، چراکه هم فضای شبه خانواده و هم فرزندخواندگی را ترویج کردیم.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در پیامی به این مراسم، با اظهار امیدواری از اینکه این شیرخوارگاه مأمن خوبی برای کودکان زیر ۳ سال باشد، تاکید کرد: تلاش ما برای تسهیل و تسریع فرایند فرزندخواندگی است تا این کودکان به خانواده های ذی صلاح سپرده شوند و در محیط خانواده رشد و پرورش یابند.

ولی الله نصر اصفهانی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه بار ساخت این مجموعه به عهده خیران بوده است، از همه آنها قدردانی کرد و گفت: اگر حمایت خیران نبود این مجموعه به بهره برداری نمی رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی شیرخوارگاه کودک بی سرپرست کودک بدسرپرست نگهداری کودکان سازمان بهزیستی مراکز نگهداری بی سرپرست شبه خانواده کودکان بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد