Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@17:15:42 GMT

روحیه پژوهشی و علمی در کانون‌‎های مساجد تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۷۱۸۱

روحیه پژوهشی و علمی در کانون‌‎های مساجد تقویت شود

حجت‌الاسلام آل‌مبارک بر تقویت روحیه پژوهشی و علمی و همچنین مطالعه و کتابخوانی در کانون‌‎های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌‎محور عمل کنند.

«حجت‌الاسلام احمد آل‌مبارک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فعالیت کانون موعود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز اظهار کرد: این کانون چندین سال است در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت دارد و توانسته با اقدامات خود جوانان و نوجوانان بسیاری را به سمت مسجد جذب کند.

 

مدیر کانون موجود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز اضافه کرد: هفت سال است که دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در کانون راه‌اندازی شده و در زمینه‌های مختلف به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی ابراز کرد: همچنین مرکز نیکوکاری و خیریه در مسجد تاسیس شده که تاکنون 120 خانواده تحت پوشش این مرکز قرار دارد و که از جمله اقدامات آن اهدای جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش این مرکز است.

 

حجت‌الاسلام آل‌مبارک از تاسیس پنج صندوق قرض‌الحسنه در مسجد خبر داد و تصریح کرد: همچنین 100 دانش‌آموز بی‌بضاعت را تحت پوشش داریم که لوازم‌التحریر و 30 تبلت برای آنها خریداری شده و درس و آموزش آنها را پیگیری می‌کنیم.

 

وی به تهیه 600 بسته‌های معیشتی هر کدام به ارزش 400 هزار تومان در ایام کرونا و در راستای کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و افزود: مشاوره اشتغال، ازدواج و تحصیل در مسجد توسط اساتید مجرب از دیگر اقدامات ما در کانون و مسجد است.

 

مدیر کانون موجود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز برگزاری مراسمات مناسبتی، مسابقات مختلف، اردوهای متعدد، امانت کتاب، تفسیر آیات قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، بیان مباحث مهدوی و ... را از دیگر برنامه‌های این کانون عنوان کرد.

 

وی بر تقویت روحیه پژوهشی و علمی و همچنین مطالعه و کتابخوانی در کانون‌‎های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: جمع‌گرایی و انس با قرآن از ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حجت‌الاسلام آل‌مبارک یادآور شد: آنچه در کانون‌های مساجد اتفاق می‌افتد از لحاظ هزینه به صورت مردم‌محور است و اعتقاد داریم کانون‌های فرهنگی هنری نباید بودجه‌محور باشند بلکه باید برنامه‌‎محور عمل کنند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد حجت الاسلام آل مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان