Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری از فارس اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست برنامه ریزی برنامه های هفته گرانیگاه استان مرکزی در چهل سالگی دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی موجب سرافرازی و سربلندی ملت ایران شد و امروز که چهل سال از این مقطع ارزشمند می گذرد به شأن، منزلت و کاربردی بودن آن در شرایط مختلف بیشتر پی خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفاع مقدس آوردگاه نظریه ها و حرف های جدید بود که ریشه آن به مدیریت و نقش حضرت امام(ره) در دفاع مقدس برمی گردد چراکه کشور با وجود امکانات کم و نبود تجهیزات در مقابل دشمنان قرار گرفت که استحکام و کارآمدی نظریه و مدیریت حضرت امام(ره) سبب شد دفاع مقدس به مقطع آوردگاه تبدیل شود و اگر امروز صحبت از گنجینه دفاع مقدس می کنیم به این خاطر است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: امروز استفاده از گنجینه دفاع مقدس برای مدیریت کشور یک امر مهم محسوب می شود که یکی از ارکان این مهم شناخت فرصت ها و ظرفیت های موجود است چراکه در دفاع مقدس عرصه هایی که برای شکوفایی استعدادها و توانایی ها وجود داشت به خوبی شناسایی شد و امروز هم عرصه های پنهانی که می تواند تحول آفرین باشد باید به خوبی شناسایی شود.

کریمی تصریح کرد: ۱۳ آبان ماه یادآور رشادت ها و حماسه سازی نسل جوان و نوجوان جامعه است که همچون ستاره ای در تاریخ می درخشد و بازخوانی این روز و رشادت هایی که انجام شده می تواند از جهات زیادی خیر و برکات داشته باشد که یکی از آنها تربیت شهید فهمیده های نسل امروز است.

وی ادامه داد: یکی از درس های مهم ۱۳ آبان برای ما تربیت شهید فهمیده های امروز است که باید مورد توجه باشد و اگر امروز انتظار داریم نسل جوان و نوجوان انقلاب در گام دوم حرکتی شتابنده داشته باشد لازمه آن تربیت حسین فهمیده ها است.  

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: امروز علیرغم اینکه نسل نوجوان جامعه شهید فهمیده و سایر شهدایی که علیرغم سن کم حماسه های زیادی در دفاع مقدس آفریدند را ندیده اند اما بزرگمردانی همچون حاج قاسم سلیمانی ، شهید حججی و نسل مدافعان حرم را دیده اند و می توان با تبیین سیره و زندگی همین شهدا در تربیت شهید فهمیده های امروزی بسیار موفق عمل کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد از دست دادن یکی از فرماندهان شایسته و ولایت مدار ارتش انقلابی در استان بودیم که عروج شهادت گونه این فرمانده لایق ، انقلابی ، جهادی و توانمند مردم استان مرکزی و جامعه نیروهای مسلح استان را در غم بزرگی فرو برد.

وی گفت: امیر جلیلوند یکی از سرمایه های ارزشمند در نیروهای مسلح و استان مرکزی بود که در طول خدمت خود خدمات بسیار شایسته ای به انقلاب اسلامی و مردم انجام داد و دوران مسئولیت ایشان در استان مرکزی برگ زرین و درخشان کارنامه خدمتی ایشان بود که علاوه بر تلاش در عرصه دفاعی و امنیتی دغدغه های فرهنگی و تامین مسکن برای کارکنان ارتش استان نیز داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: از شیوع بیماری کرونا در استان امیر جلیلوند در کنار همه مأموریت ها و دغدغه های موجود تلاش برای مبارزه و مقابله با این بیماری را به طور جدی در دستور کار خود داشت که همپای مدافعان سلامت و سایر دستگاه های مرتبط به طور میدانی تلاش های زیادی انجام داد و نهایت به شهدای سلامت پیوست.

کریمی بیان داشت: امروز امیر جلیلوند برای همه مسئولین و خصوصا جوانان یک الگوی حاضر و قابل استفاده است چراکه بسیاری از مسئولین، مدیران، نیروهای نظامی و انتظامی و حتی مردم شاهد خدمت رسانی ها ،مدیریت صحیح و حضور میدانی  این فرمانده ارزشی در استان بودند و لذا باید سیره رفتاری ایشان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: امروز باید این هنر را داشته باشیم که شهید مدافع سلامت امیر جلیلوند که از افتخارات استان مرکزی هستند را به عنوان یک فرمانده ارزشی و مدیر انقلابی و لایق به جامعه معرفی کنیم و در این راستا باید از کلیه ظرفیت ها و توانایی موجود استفاده کنیم.

در حال به روزرسانی

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید استان مرکزی جامعه امیر جلیلوند استان مرکزی شهید فهمیده دفاع مقدس فهمیده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است