Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@14:44:35 GMT

چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۸۴۸۴

چرا کرونای مسئولان زودتر درمان می‌شود؟

رویداد۲۴ سعید نمکی وزیر بهداشت پیش از ظهر امروز در نشست مشترک استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: پیرو اتفاق مبارکی که در محضر مقام معظم رهبری در ستاد مدیریت کرونا افتاد یکی از مهمترین دستورات ایشان ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی بود.

وی افزود: امروز نشست مشترکی بین استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم بتوانیم گام‌های بهتر و موثرتری را در زمینه مهار کرونا بر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: در دنیا هنوز برای ساخت واکسن کرونا ابهامات زیادی است، یکی از ابهامات تغییر ژنتیک ویروس کرونا است، شرکت‌های دانش بنیان و تهیه واکسن مانند رازی و بنیاد برکت کار عظیمی را برای ساخت واکسن شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: علائم جدید کرونا؛ کاهش شنوایی و احساس بوی بد

وی ادامه داد: ما کمیته ملی واکسن را تشکیل دادیم، از ۱۲ گروهی که بر روی این موضوع کار کردند ۳ گروه توفیقات خوبی داشتند و از این ۳ گروه ۲ گروه تست بر روی نمونه حیوانی را تمام کردند و از این هفته وارد مرحله بعدی تهیه واکسن می‌شوند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مسئولینی که به کرونا مبتلا می‌شوند به زودی درمان می‌شوند اما طول درمان مردم عادی بیشتر زمان می‌برد، بیان کرد: این اظهار نظر غیرمنصفانه ای است، سردارانی را در نظام سلامت از دست داده‌ایم که اینها آگاه‌ترین افراد در دانش روز بودند، هفته گذشته ۳ عزیز دیگر را در نظام سلامت از دست دادیم و برای همین می‌گویم که این حرف منصفانه‌ای نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.

منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود:این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

دیگر خبرها

  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا