Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سیاره زمین چیزی بیش از یک کره آبی و سبز است که در فضا شناور است. سیاره ما محل زندگی ۷.۵ میلیارد نفر است. در طول چهار فصل سال به دور خودش می‌گردد و مناظر زیبایی مثل اقیانوس‌ها، کوه‌ها، دره‌ها و موارد دیگری دارد.

مکان‌های رازآلود زیادی در سراسر جهان وجود دارند که تعدادی از آن‌ها مورد کاوش متخصصان قرار گرفته‌اند و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما همچنان مکان‌هایی هستند که رازی را در خود نگه می‌دارند. در اینجا قصد داریم به مکان‌های زیبا و عجیبی در کره زمین بپردازیم که کمتر راجع به آن‌ها صحبت شده است و داستان‌ها و تئوری‌های متفاوتی در مورد آن‌ها مطرح می‌شود.

 

Masuda-no-Iwafune


روستای آسوکا که به عنوان مکان تولد ژاپن شناخته می‌شود، میان تپه‌های نارا در منطقه کانسای ژاپن قرار دارد و قدمت آن به زمان تپه‌های تومولوس باز می‌گردد و چندین معبد و عبادتگاه بودایی در آن قرار دارد. در تپه‌های اطراف آسوکا سنگ‌هایی وجود دارند که شباهتی به سازه‌های بودایی ندارند و اصالت آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. بزرگترین آن‌ها «ماسودا نو لاوافون» نام دارد که ارتفاعی ۱۵ فوتی و وزنی ۸۰۰ تنی دارد. عده‌ای هنوز معتقدند این سنگ‌ها توسط بودایی‌ها تراشیده شده اند.

 

ساحل پاپاکوئلا «papakolea Beach»


هاوایی همیشه به خاطر ساحل‌هایی با شن سفید و آب‌هایی به شکل کریستال، رنگین کمان‌هایی که معمولاً ایجاد می‌شوند و کوه‌های سبز رنگ یک مقصد رویایی بوده است. روی این جزیره شگفت انگیز شن‌هایی به رنگ قرمز، سیاه و سبز پیدا خواهید کرد. ساحل پاپاکوئلا یکی از ۴ ساحلی است که شن سبز در آن پیدا می‌شود. برای آنکه از بردن این ماسه‌ها توسط بازدیدکنندگان جلوگیری شود، یک نفرین افسانه‌ای وجود دارد که اگر کسی با خودش شن ببرد بدشانسی زیادی نصیب آن‌ها خواهد شد که تنها با بازگرداندن آن به ساحل این موضوع را متوقف خواهد کرد.

 

چشم صحرا «Eye of the Sahara»

چشم صحرا در شهر وادان در منطقه بیابانی جمهوری موریتانی واقع شده است. با وجود آنکه این مکان از نظر زمین شناسی مهم است، اما تا زمانی که انسان توانست آن را از فضا ببیند تحقیقی روی آن انجام نگرفته بود.

 

منطقه سکوت «Zone of Silence»

منطقه سکوت، به مثلت برمودای مکزیک نیز معروف است و در بیابان چی واوا در شمال مکزیک قرار دارد. این مکان تنها ۵۰ کیلومتر است، ولی یکی از رازآلود‌ترین نقاط جهان است. وقتی مردم از این منطقه عبور می‌کنند، سیگنال‌های رادیویی کاملاً قطع می‌شوند و قطب نما‌ها نیز از کار می‌افتند.

 

غار‌های سالفلد فری «Saalfeld Fairy Grottoes»


غار‌های سالفلد فری در آلمان از سوی کتاب رکورد‌های جهانی گینس به عنوان رنگارنگ‌ترین غار طبیعی جهان نامیده شده است. این مکان در ابتدا یک معدن بود و بعد از آنکه معدن بسته شد، رنگ‌هایی روی غار‌های باقی مانده در طول زمان به وجود آمد و آن را به غاری از دنیای افسانه‌ها تبدیل کرد. این غار‌ها فراموش شده بودند تا اینکه دوباره در سال ۱۹۱۰ کاوش روی آن‌ها صورت گرفت و از سال ۱۹۱۴ بازدید آن برای عموم آزاد شد. این مکان تا کنون توسط میلیون‌ها توریست بازدید شده البته در طول جنگ جهانی دوم تور گردشگری در این منطقه برپا نمی شد.

 

زمین هفت رنگ چامارل «Seven Coloured Earths»


کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند، به دلیل ساحل‌های زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مکانی مناسب برای بازدید است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این کشور‌ها جزیره‌ای زیباست که زمینی هفت رنگ در آن وجود دارد. در این مکان بازه‌های رنگی از بنفش، زرد، قرمز، قهوه ای، سبز، آبی دیده می‌شود. گفته می‌شود این مکان بر اثر یک فوران آتشفشانی به وجود آمده و رنگ‌های آن نیز به خاطر تشکیل اکسید‌های ثانویه آهن و هیدروکسید در سنگ بازالت بوده است.

 

آتش ابدی نیویورک «New York’s Eternal Flame»


آبشار آتش ابدی در نیویورک با وجود آنکه تنها نمونه در جهان نیست، اما مطمئناً منحصر به فرد‌ترین آن است. افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید یک بومی آمریکایی یک آتش در اینجا روشن کرده و از آن زمان روشن مانده است. البته هر از گاهی این آتش توسط آبشار خاموش می‌شود. به همین دلیل کوهنوردان به منظور روشن کردن دوباره آن همیشه با خود فندک می برند. وجود این آتش به خاطر گاز طبیعی است که از میان صخره‌ها بیرون می‌زند.

 

تپه‌های شکلاتی «The Chocolate Hills – Philippines»


در فیلیپین ۱۷۷۶ تپه وجود دارد که در طول فصل تابستان و کم آبی به رنگ طلایی و قهوه‌ای در می‌آیند و به همین خاطر به آن‌ها لقب تپه‌های شکلاتی را داده اند. از این تپه‌ها که گاهی به عنوان هشتمین عجایب جهان یاد می‌شود، نمونه‌هایی مشابه در اندونزی وجود دارد که البته شکل‌های متفاوتی نسبت به هم دارند. بعضی از تئوری‌ها نشان می‌دهد که این تپه‌ها مرجانی هستند و بعد از تغییرات آب و هوایی سر از آب بیرون آورده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گردشگری چشم صحرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت

ایسنا/همدان دختر مرحوم دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای با تأکید بر اینکه پدرم گوش شنوای همه بود، گفت: مرحوم هزاوه‌ای تعامل با جوانان را خوب بلد بود به طوری‌که گوش شنوای همه بود و بسیاری از جوانان با او مشورت و درددل می‌کردند.

محیا سادات هزاوه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رفاقت خود با پدرش اظهار کرد: بُعد رفاقت ما بیشتر از رابطه پدر و دختری بود به گونه‌ای‌که جزئیات اتفاقات روزمره را برای هم تعریف می‌کردیم.

وی با تأکید بر اینکه در محیط خانواده حضور پدرم پر از عشق و زندگی بود، خاطرنشان کرد: حتی دوران بیماری هم نتوانست انرژی و ابراز احساسات پدرم را بگیرد و با تمام نواتوانی باز هم محبت و عشق خود را نشان می‌داد.

هزاوه‌ای با اشاره به دلنوشته پدرش افزود: زمانی‌که کنکور داشتم پدرم برایم دلنوشته‌ای نوشته بود که آن را با آیه‌ای از قرآن شروع کرده بود «عذرخواهی می‌کنم که به علت مشغله جز دعا توشه‌ای برایت ندارم. تو فراتر از آنی که من می‌خواهم و درست آنی که خدا می‌خواهد.» و تعابیر عاطفی بسیار قوی در نوشته‌هایش بکار برده بود.

وی با بیان اینکه مرحوم هزاوه‌ای جاذبه‌ای برای نسل جوان داشت، تصریح کرد: رابطه بین پدرم و جوانان اقوام و دانشجویانش بسیار زیاد بود و برخی از جوانان فامیل که با پدر و مادر خود راحت نبودند، از طریق پدرم مسائل و خواسته‌های خود را با خانواده‌هایشان مطرح می‌کردند.

دختر مرحوم هزاوه‌ای تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری در مقابل نظرات مخالف را یکی از ویژگی‌های ممتاز پدر دانست و یادآور شد: پدر حتی اگر در زمینه‌ای صاحب‌نظر بود در جمعی که مخالف نظرش بود، برآشفته نمی‌شد و با آرامش و صبوری صحبت می‌کرد ضمن اینکه نظرات مخالف رابطه‌اش را تحت‌تأثیر قرار نمی‌داد.

وی با بیان اینکه همیشه پدر به بنده مشورت می‌داد و در بحث ازدواج نخستین مشاورم او بود، اظهار کرد: پدر همیشه در امر ازدواج بنده سختگیری داشت اما در موردی که یکی از همکارانش معرفی کرده بود، سختگیری نکرد، انگار به او الهام شده بود.

هزاوه‌ای با اشاره به اینکه دو ماه بعد از عقدم پدر از دنیا رفت، ادامه داد: پدر در مسائل مادی و مهریه صحبت نکرد و فقط یک جمله به همسرم گفت و آن این بود «دخترم امانت حضرت زهراست، اگر امانتدار خوبی هستی، بسم‌الله».

وی با تأکید بر اینکه پدر بدون حساب و کتاب و بدون توقع به دیگران کمک می‌کرد، یادآور شد: پدر هیچ انتظاری از طرف مقابل نداشت و همیشه بدون انتظار به دیگران کمک می‌کرد و همواره به دنبال این بود که به انحاء مختلف دل دیگران را به دست بیاورد.

دختر مرحوم هزاوه‌ای با بیان اینکه پدرم مشمول لطف الهی بوده و هست، گفت: پدرم همیشه خیرخواه مردم بود و به همین علت مشمول لطف الهی بوده و هست. همیشه اگر کسی نیاز به کمک داشت هر کمکی که از دستش برمی‌آمد دریغ نمی‌کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمرتضی هزاوه‌ای، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی و یکی از پژوهشگران و اساتید مطرح دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و روحانی در شهر همدان متولد شد. او پس از سال‌ها تدریس در دانشگاه بوعلی‌سینا در سال ۹۲ با بیماری مواجه شد و در اردیبهشت سال ۹۹ به علت بیماری درگذشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد