Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، دکتر حسینعلی نیک‌بخت عضوکارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل با همکاری واحد بیماری‌های واگیر دانشگاه خبر داد و گفت: مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی، بازارچه‌های محلی و مراکز خدماتی، محل‌های تردد افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گزارش منتشرشده تا انتهای مهر ۱۳۹۹ در شهرستان بابل است، گفت: میانگین سنی در افراد بستری ۵۷ و بیماران سرپایی ۴۷ سال بود که به‌طورکلی میانگین سنی بیماران از اول بیماری تاکنون به‌طور متوسط ۵ سال کاهش‌یافته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان اگرچه در فروردین‌ماه بیش از ۶ روز بود ولی در پایان شهریور به حدود متوسط دو روز کاهش‌یافته و در پایان مهرماه نیز به کمتر از ۲ روز رسیده است.


نیک‌بخت با اشاره به اینکه تمامی بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: طی بررسی به‌عمل آمده حدود یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و این تماس نزدیک در حدود نیمی در خانواده و تا حدود یک‌سوم در محل کار و همچنین شرکت در مراسمت و اجتماعات نیز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلابه مدت حداقل دو هفته مورد تأکید است، بیان کرد: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۵ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این مقدار در پایان شهریورماه ۶۵ درصد بوده است.

این عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ‌سازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی صورت گیرد که همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

نیک‌بخت اظهار کرد: مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی با ۲۹ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۷ درصد و حضور در مراکز خدماتی با ۱۸ درصد محل‌های تردد افراد طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر نیک بخت دانشگاه علوم پزشکی بابل ردیابی بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز