Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:30:59 GMT

همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۰۶۱

همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان برگزار شد

همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان با موضوع مقابله با جریانات انحرافی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان با موضوع مقابله با جریانات انحرافی و به مناسبت هفته وحدت با حضور جمعی از روحانیون و علما و مسوولان استانی به صورت ویدیوکنفرانس در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این همایش با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام بیان کرد: تویه به ساحت مقدس پیامبر منجر به ناراحتی تمامی مسلمانان شده است چرا که  شخصیت و معنویتی که پیامبر(ص) داشته‌اند در زمان خودش نزد مخالفینش هم قابل احترام بود.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی با بیان اینکه پیامبر اکرم نقطه وحدت مسلمانان جهان محسوب می‌شود،؛ اعلام کرد: از ویژگی‌های بارز ایشان می‌توان به صداقت، امانتداری، معنویت، ساده‌زیستی و در نهایت استکبارستیزی اشاره کرد.

 

وی بیان کرد: امروز فرقی نمی‌کند چه کسی در راس حکومت آمریکا باشد چون در طول انقلاب دیده‌ایم هیچ کدام از سران آمریکا دلسوز ما نبوده‌اند و هر کدام به نوعی در حق ملت ما جنایت‌هایی روا داشته‌اند.

 

وی اضافه کرد: در این جهان هستی شاید کنترل گرانی و یا از بین بردن کرونا برایمان مقدور نباشد اما می‌توانیم همدیگر را دوست داشته باشیم و با دوری از نفرت‌پراکنی به نقاط اشتراک همدیگر توجه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: قطعا با وحدت و همدلی مسلمین و الگوگیری از پیامبر اسلام ما بر دشمنان پیروز خواهیم شد و استکبار بر سرجایش خواهد نشست و عقب رانده می‌شود.

 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس نیز در این همایش بیان کرد: گرچه امروز شاهد اهانت غرب و دشمنان اسلام به مقدسات مسلمانان هستیم اما بیداری ملت‌های مسلمان را نیز شاهدیم و علمای ایران اسلامی در محکومیت اهانت دشمنان همراه هستند.

 

سردار صادق حسینی با بیان اینکه مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد اما نباید از توانمندی‌ها نیز غافل باشیم، اذعان کرد: 40 سال در جنگ نابرابرانه در برابر دشمنان جنگیدیم و پیروز میدان شدیم.

 

وی با بیان اینکه اوج دشمنی آمریکایی‌ها در شهادت حاج‌قاسم سلیمانی یکی از برجسته‌ترین و نامی‌ترین فرماندهان ایران نمایان ش، افزود: دشمنان برای ایجاد تفرقه‌افکنی و نفوذ، گسترش طرفداران غرب،  ترویج مطالبات قومی و مذهبی و جذب جوانان، استفاده از گروه‌های تندرو و تکفیری‌ها، تشویق برای ارتباط با خارج بسترسازی برای ترویج مطالبات غیرشرعی و غیرقانونی، کم‌جلوه‌دادن خدمات نظام و زیرسوال بردن اقدامات برجسته کشور و ناکارآمدی نظام تلاش می‌کند اما با شکست مواجه می‌شوند چرا که با سد مردمی و با هدایت و رهبری حضرت آقا در این موضوعات پیروز بوده‌ایم.

 

استاد دانشگاه‌های کردستان نیز در این همایش بیان کرد: هفته وحدت به عنوان یکی از ابتکارات نظام اسلامی برای جلوگیری از اختلاف بین شیعه و سنی است و امروز می‌بینیم که شیعه و سنی در کنار هم با اتحاد و همدلی زندگی می‌کنند.

 

 عبدالسلام کریمی گفت: همه ما با وجود اختلاف در سلایق، نظر و ایده اما در دین رحمت و مهربانی همراه و همسو هستیم چرا که دین ما همگانی است و برای پیشبرد دین مبین اسلام همه همراه هستیم.

 

وی عنوان کرد: بازگشت به قرآن و سنت، مراجعه به مراجع، خشکاندن بذر اختلاف و  تاکید بر مشترکات و رها کردن اختلافات از راههای ایجاد وحدت  و رفع تکفیر به شمار می‌روند که باید مورد توجه همه مسلمانان باشد.

 

ماموستا یدالله محمدی از روحانیون اهل سنت کردستان نیز در این همایش بیان کرد: بساط شیطانی دشمنان و استکبار جهانی در حال برچیده شدن است و وجود بیش از هشت هزار مسجد در کشوری مانند روسیه بیانگر همه‌گیر شدن اسلام است.

 

وی با محکوم کردن اهانت دولت فرانسه به پیامبر عظیم الشان اسلام گفت: دولت فرانسه با سیاست دولت خبیث خود و با همراهی آمریکای منحوس در صدد توهین است و می‌داند توهین به مقدسات ما جبهه مسلمانان را تقویت می‌کند.

 

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: امروز اگر استکبار و شیطان به ساحت پیامبر کم لطفی می‌کند می‌داند که نقطه حساس اسلام و مسلمین است اما باید بداند که این گستاخی باعث اتحاد بیشتر است.

 

وی اضافه کرد: باید ظالمان را نابود کنیم و آنها را سر جای خود بنشانیم چرا که بوی پیامبر اکرم  همه جا را فرا گرفته و با توهین به ساحت مقدس ایشان نورانیت ایشان بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: روحانیون شیعه و سنی وحدت امت اسلامی استان کردستان همایش شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با ره‌یافت علوم انسانی اسلامی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام سیدمحمد متولی دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با اعلام این مطلب گفت: چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با رهیافت علوم انسانی اسلامی فردا دوشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8:30 صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز برگزار می‌شود، زیرا در زمان حیات و مسئولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

متولی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون بانو و آقا برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمام حوزه‌های علمیه آقایان و بانوان در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

وی با اشاره به دریافت 200 اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش بیان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدای جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. نام این جایزه از نام عالم ربانی و استاد اخلاق آیت‌الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمام طلاب و روحانیون شرکت‌کننده بن خرید کتاب 500 هزار تومانی با تخفیف 30 در صد اهدا می‌شود.

متولی در پایان با بیان اینکه امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان آیت‌الله رشاد به‌عنوان سخنران خواهیم بود، افزود: ایشان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر