Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@01:39:46 GMT

رفع نواقص مسکن مهر تازه افتتاح شده در پردیس

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۰۷۲

رفع نواقص مسکن مهر تازه افتتاح شده در پردیس

تین نیوز

همزمان با تحویل واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و پرند، رفع نواقص واحدها و عملیات اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی این شهرها در حال انجام است؛ پیمانکاران مسکن مهر پرند قول داده اند که تمامی واحدها را تا پایان امسال تحویل دهند. در پردیس هم بجز واحدهای دارای معارض و آن تعداد که اخیرا آغاز شده مابقی تا پایان امسال به متقاضیان تحویل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مطابق آخرین آمار از ۸۳ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا کنون ۶۰ هزار واحد افتتاح شده است. جدیدترین واگذاری مسکن مهر پردیس در روز یکم آبان ماه به تعداد ۱۴ هزار واحد بود که در حال حاضر روند رفع نواقص جزئی و تحویل آپارتمانها به صاحبانشان در انجام است. آنطور که سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته تا پایان امسال تمامی واحدهای مسکن مهر بجز آن تعداد که ساخت آنها اخیرا آغاز شده یا دارای معارض حقوقی هستند تحویل متقاضیان خواهد شد.

درخصوص زیرساختهای پردیس نیز هدایت اواخر شهریورماه از دریافت مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان از تسهیلات هزار میلیارد تومانی بانک مسکن برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر این شهر جدید خبر داد. او با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هزینه کرده‌ایم، عنوان کرد: تا به امروز بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در پردیس انجام داده‌ایم که این میزان به جز پروژه‌های مشارکتی است که در پردیس دنبال می‌کنیم.

گفتته می شود در کنار آسفالت و تکمیل معابر شهر جدید پردیس، قرار است در سال جاری چهار مدرسه در فاز ۸ اجرا شود.

عملیات آغاز پروژه مترو تهران - پردیس هم پس از انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) قرار است امسال محقق شود. زمان اجرای پروژه ۵ سال تخمین زده می شود.

مسکن مهر پرند امسال تمام می شود؟

طولانی شدن پروژه مسکن مهر در پردیس و پرند، نارضایتی متقاضیان را در پی داشته است. از جمله دلایل تطویل اجرای واحدها می توان به فضای دلالی و عدم تکمیل آورده از سوی برخی متقاضیان، نوسانات اقتصادی، افزایش نرخ ارز، رشد قیمت مصالح ساختمانی و عدم انجام تعهدات دستگاههای خدمات رسان برای انشعابات آب و برق و گاز اشاره کرد. با اینکه چند سالی است در پرند عمده واحدها به مرحله نازک کاری رسیده اند، عموما معطل نصب انشعابات هستند.

در شهر جدید پرند هم از حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر ۱۰ هزار واحد باقی مانده که ۷۰۰۰ واحد مربوط به پروژه کیسون و ۳۰۰۰ واحد در دیگر نقاط شهر است. پیمانکاران جدول زمان بندی ارایه کرده و قول داده اند که تا پایان سال تمامی واحدها را تحویل می دهند.

خدمات زیربنایی و روبنایی پرند هم نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است. بر اساس قول محسنی بندپی استاندار تهران و منوط به تفاهم بین شهرداری تهران، شهرداری پرند، شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی، مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جدید پرند تا خردادماه سال آینده تکمیل می شود. هزینه ساخت مترو به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت عمران پرند تقبل شده و هم اکنون ایستگاه این خط توسط شرکت مترو تهران فعال شده است.

از طرف دیگر طی سالهای اخیر پروژه هایی اجرا شد که از آن جمله می توان به دو بانده شدن کمربندی شمالی پرند اشاره کرد. احداث دهها مدرسه، مسجد، چند باب کلانتری و آتش نشانی، چندین پارک و یک ورزشگاه ۵۰۰۰ نفری افتتاح هم از دیگر اقدامات است. برای دهه فجر امسال نیز قسمت جنوبی پارک مشاهیر که حدود ۲۰ هکتار است، یک ایستگاه آتش نشانی، دو پارک و یک باب کلانتری افتتاح خواهد شد. همچنین شش باب مدرسه، چهار مسجد، دو مرکز حوزه مقاومت بسیج، دو ایستگاه آتش نشانی و پنج پارک در دست طراحی و اجرا است. ساختمان تالار شهر نیز به مسابقه گذاشته شده که برنده نهایی اعلام و پروژه آغاز می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر میلیارد تومان شرکت عمران هزار واحد تا پایان شهر جدید مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه