Web Analytics Made Easy - Statcounter

روند پیچیده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در مراحل شمارش رای و اعلام برنده نیز وجود دارد. خبرگزاری میزان - روند انتخابات آمریکا با سایر کشور‌ها متفاوت است. این تفاوت در اعلام رسمی برنده انتخابات نیز وجود دارد. ضمن اینکه در آمریکا، هیچ کمیسیون مستقل انتخاباتی برای تایید شمارش نهایی آرا وجود ندارد.   به گزارش پایگاه «کانورسیشن»، مراحل شمارش آرا انتخاباتی آمریکا به شرح زیر است:
- شمارش آرا توسط شهر‌ها و ایالات مختلف انجام و در برنامه‌های تلویزیونی اعلام می‌شود؛ این نتایج غیر رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  - پس از اتمام روند رای گیری حضوری، پستی و ایمیلی، فرمانداران فهرستی از آرا اخذ شده برای هر نامزد را تهیه می‌کنند که روندی زمان بر است.   - پس از ارائه فهرست مذکور، الکترال‌ها در نخستین دوشنبه پس از چهارشنبه دوم دسامبر، که امسال ۱۴ دسامبر خواهد بود، در مرکز هر ایالت جمع می‌شوند و ۶ نسخه از رای خود را برای سنا، آرشیو ملی و ۴ مقام ایالتی ارسال می‌کنند. بیشتر بخوانید: یک روز مانده به انتخابات آمریکا ۲۴ ساعت تا انتخابات آمریکا - در روز ۶ ژانویه کنگره برای شمارش آرا انتخاباتی و تایید برنده انتخابات تشکیل جلسه می‌دهد.   ریاست این جلسه و اعلام رسمی نام برنده انتخابات، با معاون رییس جمهور مستقر است.   وی پیش از اعلام نام فرد برنده از اعضا در مورد اعتراض به آرا می‌پرسد.   - سنا نتایج آرا را تایید می‌کند.   - در پایان نتایج تایید شده انتخابات ریاست جمهوری در بایگانی ملی ذخیره می‌شود.   این روند تا حد زیادی تشریفاتی است و در واقع برنده انتخابات در همان روز‌های اول پس از برگزاری انتخابات مشخص می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات آمریکا برنده انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی

رئیس اتاق اصناف استان گفت: مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی کسب و کار (شناسه یکتا) تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است.   الهی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و بدون شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها بدون مجوز محسوب می‌شوند.   وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند، از همه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان کهگیلیویه و بویراحمد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای ، مالیاتی و دیگر خدمات هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند.   به گفته رئیس اتاق اصناف استان صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه کنند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است.   وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.   الهی افزود: از ۳۰ هزار واحد صنفی موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از ۴ هزار واحد صنفی اقدام به دریافت شناسه یکتا کرده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟