Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه سرگشاده‌ای که برای ایندیپندنت ارسال شده است، ۱۷ متخصص جریان‌های راست افراطی ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال وقوع آشوب در آمریکا پس از انتخابات سوم نوامبر این کشور، هشدار می‌دهند که «اتخاذ روش‌های ضد دموکراتیک برای دستیابی به اهداف تاریک و افراط‌گرانه دست ‌راستی عادی خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: «ما ترس داریم که در صورت بروز خشونت در انتخابات یا مناقشه‌برانگیز بودن نتایج آن، افراط‌گرایی دست‌راستی و تروریسم داخلی به سرعت رشد کند».

دونالد ترامپ در مواردی از تعهد به انتقال صلح‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر به جو بایدن، رقیب دموکرات، خودداری کرده است.

این کارشناسان ابراز نگرانی می‌کنند که امتناع رئیس جمهور از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت اختلاف اندک در آراء دو رقیب، باعث تشویق بیشتر افراط‌گرایان راست‌گرا خواهد شد.

در این نامه آمده است: «ما به عنوان کارشناسان و مطالعه‌کنندگان جریان‌های راست رادیکال در سطح جهان، در گذشته و حال، اعلام می‌کنیم که مشابه این تحولات را قبلاً دیده‌ایم».

اگر ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات امتناع ورزد و با به چالش کشیدن نتایج در دادگاه، انتقال قدرت را به تأخیر بیندازد آمریکا اوضاع بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهد کرد.

در همین رابطه ایالت‌هایی مانند نیویورک به طور فعال در تدارک تظاهرات خشن پس از انتخابات بوده‌اند.

امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت اختلاف اندک در آراء دو رقیب، باعث تشویق بیشتر افراط‌گرایان راست‌گرا خواهد شد

پروفسور «متیو فلدمن» متخصص افراط گرایی راست‌گرایان انگلیسی-آمریکایی و استاد دانشگاه یورک به ایندیپندنت می‌گوید: «تا آنجا که من می‌دانم، هر دانشمند علوم سیاسی که در حوزه جریان‌های راست رادیکال کار می‌کند، زنگ خطر را درباره این انتخابات به صدا درآورده است.»

این سند توسط متخصصان متعددی از موسسات معتبر در سراسر جهان به امضا رسیده است، از جمله دکتر «لویی دین والنسیا-گارسیا» از دانشگاه ایالتی تگزاس، پروفسور «ایندرجیت پارمار» از دانشگاه سیتی یونیورسیتی لندن و دکتر «اویان لیدیگ» از پژوهشگاه افراط‌گرایی در دانشگاه اسلو.

در این نامه آمده است که در دوره  ترامپ «فعالیت‌های جریان راست افراطی» از جمله «ادعای دخالت در انتخابات، سرکوب مشارکت رای‌دهندگان و انتشار اطلاعات غلط» و همچنین «رفتار سرکوبگرانه پلیس» در آستانه انتخابات دیده می‌شود. 

نویسندگان این نامه همچنین می گویند که در دوره ریاست ترامپ «فعالیت سازمان‌یافته شبه‌نظامیان راست افراطی و گروه‌های ضددولتی» افزایش یافته است.

دکتر «آلن وارینگ» محقق مستقل و نویسنده که تنظیم‌کننده متن این نامه نیز هست، می‌گوید: «الگوی تفرقه‌انداز ترامپ برای جامعه‌ای که در آن جماعت به جان هم می‌افتند، تهدیدی برای دموکراسی در ایالات متحده و مقدمه‌ای برای یک دوره خشونت و سرکوب است که در آن «سرزمین آزادگان و شجاعان» دیگر قابل شناسایی نخواهد بود.»

امضاکنندگان این نامه می‌گویند: «مقامات دولتی، از صدر تا ذیل، از رئیس جمهوری تا افسران پلیس، باید تعهدات دموکراتیک خود را به خاطر بسپارند و آن را در اولویت قرار دهند.»

این نویسندگان نتیجه‌گیری می‌کنند: «بنابراین ما از همه افراد داری حسن‌نیت درخواست می‌کنیم که در دفاع از دموکراسی مثبت و فعال باشند. تاریخ ممکن است به سادگی تکرار نشود، اما کسانی از ما که بطور حرفه‌ای درگیر مطالعه راست رادیکال هستیم، می‌توانیم صدای زنگ خطر را به شفافیت تمام بشنویم.»

کاخ سفید به درخواست ایندیپندنت برای اظهار نظر درباره این نامه پاسخ نداد.

کد خبر 5062400 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افراط گرایی ایالات متحده امریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فرانسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین عادی سازی روابط با اسرائیل توهین به پیامبر سودان امانوئل ماکرون ویروس کرونا جو بایدن لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح