Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:31:29 GMT

کشته‌شدن 20 نفر در حمله مسلحانه به دانشگاه کابل

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۷۴۱

کشته‌شدن 20 نفر در حمله مسلحانه به دانشگاه کابل

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،‌ یک منبع امنیتی به رسانه‌های افغانستان گفته است که تعداد کشته‌های حمله مسلحانه به دانشگاه کابل به 20 نفر افزایش یافته است. 

وی افزود: در این درگیری تاکنون 40 نفر نیز زخمی شدند. 

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود از این حادثه اعلام کرده است که در این حادثه 10 نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که همزمان با حضور چندین مقام ارشد این کشور مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل حمله کردند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در وقوع انفجار و تیراندازی در دانشگاه کابل پلیس به منطقه حادثه اعزام شده است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت کشور ضمن تایید وقوع تیراندازی گفته است که نیروهای ویژه و پلیس در منطقه حضور دارند و برای مهار این حمله از تمام تلاش و امکانات استفاده می‌کنند.

وی همچنان افزوده است که به‌ دلیل جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش‌جویان عملیات با احتیاط انجام می‌شود.

شاهدان عینی اما گفته‌اند که مهاجمان مسلح وارد دانشگاه شده و به تیراندازی پرداخته‌اند. شماری دیگر از وقوع انفجار در نزدیکی دانشگاه کابل خبر داده‌اند.

فیصل امین، معاون دانشگاه کابل به طلوع نیوز گفته است که مهاجمان مسلح بر ساختمان دانشکده حقوق این دانشگاه حمله کرده‌اند و در حال حاضر تیراندازی در داخل این ساختمان جریان دارد.

 

 

این تیراندازی همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در دانشگاه کابل به وقوع پیوسته است.

تاکنون گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است. طالبان اعلام کرده است که اعضای این گروه، نقشی در انفجار امروز کابل نداشته‌اند.

/انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کابل دانشگاه انفجار دانشگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه

به گزارش صدای ایران از ایسنا،علیرضا نجفی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به انتشار خبر حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه اظهار کرد: ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته (۱۱ اردیبهشت‌ماه) خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه که پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز بودند، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. 


وی با بیان اینکه در این حادثه شلیکی رخ نداد، افزود: در این حادثه افراد ناشناسی با متوقف کردن خودروی پزشکان، با سلاح سرد برای آنها مزاحمت ایجاد کردند و اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

این دانشگاه اعلام کرد خودروی پزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرخه، پس از پایان وقت کاری و در راه بازگشت به اهواز، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، دکتر محمدحسین سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دستور ویژه‌ای برای پیگیری مشکل پیش آمده برای پزشکان صادر کرد.

با توجه به ایجاد مزاحمت و بروز برخی مشکلات برای بعضی از پزشکان و اماکن بهداشتی درمانی کرخه، این موضوع به صورت ویژه توسط مدیریت شهرستان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بازخوانی یک جنایت
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید
  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی