Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:18:10 GMT

کتاب روایات کمترشنیده شده از زندگی پیامبر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۰۰۰۰

کتاب روایات کمترشنیده شده از زندگی پیامبر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین رونمایی از کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است؛ برش‌هایی از زندگانی پیامبراکرم (ص)» نوشته کمال السید با ترجمه حجت‌الاسلام حسین سیدی، همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در دفتر انتشارات شهید کاظمی برگزار شد.

این‌کتاب به‌تازگی با همکاری دفتر ادبیات شطر و انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم رونمایی از این‌کتاب که با حضور نویسنده‌ و مترجم کتاب، همچنین سید احمد علوی شاعر آئینی و انقلاب کشور و جمعی از فعالین کتاب همراه بود، ضمن محکوم‌کردن حرکت روزنامه فرانسوی شارلی ابدو در رابطه با توهین به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص)، به مسائلی ازجمله مظلومیت پیامبر اکرم(ص) و شخصیت عظیم نبی اکرم(ص) در جهان اسلام و وظیفه ما نسبت به ایشان توسط نویسنده و مترجم پراخته شد.

در این‌برنامه علاوه بر شعر خوانی در رابطه با شخصیت بزرگوار پیامبر اکرم (ص) توسط علوی از کتاب رونمایی و درباره آن سخنرانی شد.

کمال السید نویسنده‌ سرشناس جهان تشیع که او را به نوشته‌های ادبی‌اش درباره اهل بیت(ع) می‌شناسند، در این‌کتاب فصل‌هایی از حیات وجود عظیم‌الشأن پیامبر (ص) را به پاکیزگی تصویر کرده است؛ از تولد تا پرواز. از شیرینی های کودکی تا سختی‌های دوران رسالت. حادثه‌های کمتر شنیده شده از پیامبر؛ دشمنی یهود و جنگ‌های مهم تاریخ حیات پیامبر با کفار.

در قسمتی از این‌کتاب آمده است:

عروس که باردار بود، از شیندن خبر درگذشت ناگهانی همسرش درحیرت فرو می‌رود: همان گونه که عبدالمطلب و مکیان ناباورانه خبر تلخ را می‌پذیرند. از عبدلله پنج شتر، گله‌ کوچکی از گوسفند و کنیزی به نام «ام ایمن» به میراث مانده است. ماه‌ها می‌گذرد و لحظه‌ زایمان فرا می‌رسد تا نوه‌ی عبدالمطلب چشم به این جهان بگشاید. سرور مکیان درخدمت کعبه بود که بدو خبر دادند؛ خبری که چشمه‌های محبت را در دلش جوشانید. پیرمرد، نوه را در آغوش گرفت و فریاد زد: «او را محمد نامیدم.» این نام شگفت در خانه مکیان سفر کرد. نامی زیبا، با حلاوت، همانند نغمه‌ای رویایی.

برخی پرسیدند: چرا عبدالمطلب نام پدران و نیاکانش را بر او ننهاد؟

چرا محمد؟

و پیرمرد زمزمه کرد: تا در آسمان و زمین، ستایش شود! و این سان تولد محمد با «عام الفیل» پیوند خورد. توفان زمستان عقب نشست و «بهار» در فصل بهار متولد شد.

این‌کتاب با ۱۳۰ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5062463 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پیامبر اکرم ص انتشارات شهید کاظمی رونمایی کتاب میلاد پیامبر تازه های نشر رایزنی فرهنگی ترجمه معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سروش تجدید چاپ کتاب پیامبر اکرم ص دفاع مقدس ادبیات جهان انقلاب اسلامی ایران موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»

همزمان با هفته معلم، آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معلمین، مدرسین، فعالین اجتماعی، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

توحید اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل شریف معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و .. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد. 

این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است. 

کتاب  «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

محتوای این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد. 

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در آییبن رونمایی از این کتاب تصریح کرد: مطالعه رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود