Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:25:07 GMT

مابه‌التفاوت هزینه حج ۹۸ به زائران پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۰۰۸۶

مابه‌التفاوت هزینه حج ۹۸ به زائران پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین  سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از تصفیه حساب‌های مالی حج ۹۸ خبر داد و گفت: مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از بودجه عملیاتی حج ۹۸ مانده که به دستور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زائران بازگردانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باتوجه به وجود گروه‌های متفاوت قیمتی در حج ۹۸، حدود ۱۲۰ تا ۱۶۵ هزارتومان به بیش از۸۰ هزار زائری که در سال ۹۸ به سرزمین وحی اعزام شدند، پرداخت خواهد شد.

 علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز افزود: این مبلغ به حساب شخص زائر واریز خواهد شد و در این ارتباط هماهنگی لازم با بانک عامل درحال انجام است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم خاطرنشان کرد: ازطریق پیامک به زائران حج ۹۸ اطلاع رسانی شود تا افرادی که بدلایلی حساب حج شان غیرفعال شده است در جریان قرار گیرند وامکان واریزهرچه سریعتر این مبلغ به حساب زائران فراهم شود.

در ادامه این جلسه اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت و مسئولان پیگیری سفر عمره در این سازمان و شرکت عمره سعادت، از اقدامات و برنامه‌های جدید عربستان جهت راه اندازی سفر عمره برای عمره گزاران داخلی و خارجی گزارش داد و گفت: در کشور بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای سفرعمره فیش ودیعه گذاری در اختیار دارند و در انتظارتشرف هستند.

در این جلسه، با توجه به اینکه نخستین گروه‌های عمره‌گزاران خارجی روزگذشته با هواپیمایی سعودی از طریق امارات و اندونزی وارد مدینه منوره شدند، مقرر شد که در نشست آینده نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط امکان اعزام زائران ایرانی به سفر عمره  بررسی و گزارش آن به شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت منعکس شود تا ضمن جمع بندی ، برای اتخاذ تصمیم در نشست شورای عالی حج مطرح شود.

دراین جلسه اعلام شد عربستان در قالب دستورالعمل‌های جدید، سفر عمره را در مرحله اول برای عمره گزاران داخلی و مقیم این کشور از اواسط صفر تا دهم ربیع الاول انجام داد. همچنین سفر عمره در مرحله دوم از ۱۵ ربیع الاول در قالب دستورالعمل‌های تعریف شده، برای عمره گزاران خارجی آغاز شده است.

برپایه این گزارش، درآغاز این جلسه نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در سخنانی با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت با سعادت سیدالمرسلین حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: وحدت جان مایه موفقیت جهان اسلام است و استعمار این را به خوبی می داند و در طول سال‌های بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش کرده است که از تحقق وحدت میان مسلمانان جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام می دانند که اگر مسلمانان به وحدت دست یابند مانع از زورگویی و چپاول آنها خواهند شد، بنابراین مانع از برقراری آرامش در جهان اسلام می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: مسلمانان باید آموزهای دینی، نبوی و علوی را سرلوحه خود قرار دهند و از دو صدایی و چند صدایی بپرهیزند همانگونه که حضرت علی (ع) بخاطر وحدت ۲۵ سال حاضر شد همه هزینه‌ها را بپردازد.

وی افزود: امروزهرکسی که آگاهانه و ناآگاهانه در شیپور تفرقه بدمد خواسته بنی امیه را که در مقابل حضرت علی (ع) و فرزندان آن امام ایستادند، اجابت می‌کند که سنگ تفرقه را در اسلام بنیان نهادند.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج مقام معظم رهبری اسلام بودجه حجت الاسلام والمسلمین نواب علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت اکبر رضایی حج 98 سازمان حج و زیارت عمره گزاران سفر عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند