Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمی، گفت: «میل آجر پزی دباغ» به عنوان نخستین اثر میراث صنعتی لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سیدامین قاسمی»، امروز(12 آبان) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «میل آجر پزی دباغ» به عنوان نخستین اثر میراث صنعتی لرستان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه این بنا در دوره پهلوی اول به عنوان کوره آجرپزی توسط برادران دباغ ساخته شده است، افزود: اکنون در تملک شهرداری خرم آباد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه «میل آجر پزی دباغ» در جنوب شهر خرم آباد واقع شده است و از نوع کوره‌های آجرپزی هوفمان و دارای یک دودکش میل مانند و مرتفع است، خاطرنشان کرد: قسمت میل بلند و آجری آن قابل مشاهده است.

 

قاسمی با بیان اینکه دیگر بخش های بنا همچون اتاق های محل پخت آجر و ورودی بنا زیر خاک هستند، یادآور شد: ارتفاع میل آجری (دودکش کوره) حدود ۴۲ متر، قطر آن ۳ متر و در قسمت فوقانی دارای تزئینات آجرکاری است.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: میراث صنعتی ثبت ملی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آقای بهروزیان مدیر مجتمع پتروشیمی آبادان با اعلام این خبر گفت: روند تولید در پتروشیمی آبادان همانند روز‌های عادی در جریان است و کوره آسیب دیده بزودی راه اندازی می‌شود.

به گفته وی : این کوره به علت حادثه آتش سوزی روز یکشنبه نهم اردیبهشت از مدار خارج شد.

در این حادثه مقادیری کابل برق و اتصالات ابزار دقیق آتش گرفت و به کسی آسیبی نرسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود