Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:40:51 GMT

وضعیت شیوع کرونا در الیگودرز قرمز است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۰۳۹۲

وضعیت شیوع کرونا در الیگودرز قرمز است

محمد خدابخشی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برخی از شهرستان‌های لرستان از جمله الیگودرز در مبارزه با ویروس کرونا شرایط مناسبی ندارند و اوضاع بحرانی است.

وی اضافه کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان شهید ولیان ضروری است و باید در اولویت خرید قرار بگیرد که البته تا تهیه این دستگاه تعداد زیادی کپسول اکسیژن اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخشی بیان کرد: مسائل و مشکلات بیمارستان شهید ولیان الیگودرز با معاون درمان وزیر بهداشت مطرح شده و پیگیر بهبود وضعیت این بیمارستان خواهند بود.

وی ادامه داد: دومین ICU بیمارستان الیگودرز با تلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال راه‌اندازی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تدابیری اندیشیده شده که در روزهای آتی شرایط بهتری حاکم شود؛چ همچنین تعداد نمونه‌ها را افزایش خواهیم داد تا بیماری‌یابی به صورت هدفمندتر و فعالتر انجام شود.

خدابخشی گفت: در این شرایط بحرانی مردم از برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی اجتناب کنند.

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت های آنها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

بر اساس تصمیم وزارت کشور از ساعت ۱۲ امروز دوشنبه دوازدهم آبان تا پایان هفته جاری خروج خودروهای شخصی پلاک بومی از خرم‌آباد و ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به این شهرستان ممنوع شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی متخلفین بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌کند.

شرایط شیوع کرونا در خرم‌آباد بحرانی است و فعالیت اصناف سطح سه و چهار (غیرضروری) این شهرستان نیز از چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز محدود می‌شود.

۴۱هزار و ۹۷۵ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا روز دهم آبان در لرستان شناسایی شده است که ۸۳۴ نفر از این تعداد جان باخته اند.

برچسب‌ها الیگودرز مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: الیگودرز مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت الیگودرز مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان