Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:11:09 GMT

۴۰ درصد از زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۰۴۴۲

۴۰ درصد از زندانیان کشور مرتبط با مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان نظام پزشکی ایران اظهار کرد: مواد مخدر آسیبی است که همه کشور را مستقیم و غیرمستقیم درگیر خود کرده است و امروز بالغ بر ۴ میلیون نفر در کشور مصرف‌کننده مستمر و تفننی مواد مخدر هستند.

وی افزود: ۴۰ درصد زندانیان زندان‌های کشور به صورت مستقیم و ۳۰ درصد به‌طور غیرمستقیم مرتبط با جرایم مواد مخدر هستند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، جرایم خشن، سرقت‌ها و… ریشه در معضل مواد مخدر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل ستاد تأکید کرد: برای حل معضل اجتماعی مواد مخدر، باید از ظرفیت گروه‌های مرجع به‌ویژه جامعه پزشکی استفاده کرد تا با یاری یکدیگر، این امر ساماندهی شود.

مؤمنی با بیان اینکه مردم کشورمان به جامعه پزشکی احترام می‌گذارند و اعتماد دارند، گفت: جامعه پزشکی ایران، سرمایه اجتماعی بسیاری بزرگی است که در دنیا حرف برای گفتن دارد و اگر تا دهه ۷۰ پزشکانی از کشورهای همسایه در کشورمان بودند اما افتخار جمهوری اسلامی است که امروز نه تنها در این امر خودکفا شده بلکه پزشکان ایرانی در سراسر دنیا مشغول خدمت‌رسانی هستند و کمبودی در دانش پزشکی ندارد.

وی در ادامه استفاده از شیوه‌های نوین درمان، آموزش، کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد را از محورهای مهم این تفاهم‌نامه خواند و بیان کرد: سازمان نظام پزشکی حدود ۳۰۰ هزار عضو دارد که می‌توان از این فرصت در زمان مراجعه بیماران به پزشکان چه در حین انتظار ویزیت و چه وقت ملاقات با پزشک، در خصوص ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و مضرات انواع مواد مخدر استفاده کرد.

دبیرکل ستاد در پایان اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای راهی بزرگ باشد تا با استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی از بازگشت مجدد افرادی که به بهبودی رسیده‌اند، جلوگیری کرد.
 

کد خبر 5062374 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکندر مومنی ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر ویروس کرونا شورای شهر تهران هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران گردشگری پلیس راهور قوه قضاییه آلودگی هوا آیت الله سید ابراهیم رئیسی شهر تهران وضعیت راهها محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی جامعه پزشکی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد