Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:13:56 GMT

مسلمانان آمريکا به جوبايدن راي مي‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۱۴۲۴

مسلمانان آمريکا به جوبايدن راي مي‌دهند

خبرگزاری آریا- مسلمانان آمریکا در مخالفت با سیاست های اسلام‌هراسانه «دونالد ترامپ»، با حضور در مراکز رای گیری زودهنگام انتخابات از طریق پست به «جو بایدن» رای می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری آناتولی در مقاله‌ای با عنوان "رای دهندگان مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده رساندن صدای خود هستند" به قلم "اسلام دوغرو" نوشت: مسلمانان آمریکا علیرغم اینکه جامعه اقلیتی هستند، در ایالات حساس از توان تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلمانان آمریکا تا کنون تا این حد شانس ایفای نقش موثر در اختیار نداشته اند. در ایالات میشگان، آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی جمعیت مسلمان در ایلات شناور swing states در موقعیت کلیدی تعیین سرنوشت انتخابات قرار دارند. رای دهندگان مسلمان آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و اجرای سیاست‌های ضد مسلمانان، آگاه‌تر شده و در موقعیت تعیین موازنه قوا در انتخابات قرار گرفته اند.

نگاهی به وضعیت و جایگاه عمومی جامعه مسلمان آمریکا
بنا به پیش بینی مرکز تحقیقات Pew در سال 2017 میلادی، در آمریکا سه میلیون و 450 هزار مسلمان زندگی می‌کنند. جمعیت مسلمان آمریکا 1.1 درصد جمعیت کل آمریکاست. در سال 2040 جمعیت مسلمان آمریکا بعد از مسیحیان به دومین جمعیت پر نفوذ آمریکا تبدیل خواهند شد و جمعیت یهودی را پشت سر خواهد گذاشت. در ایالت میشگان 270 هزار مسلمان زندگی می‌کند و 2.75 درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند و رای سر به سر جوبایدن و ترامپ را می‌توانند در صندوق رای تغییر دهند.
در انتخابات مقدماتی ایالت میشگان در سال 2016 میلادی مسلمانان برای مقابله با هیلاری کلینتون به سناتور برنی ساندرز رای دادند. در همان انتخابات دونالد ترامپ با 0.23 درصد در میشگان برنده شد. مسلمانان قبلا معتقد بودند رای دادن، تاثیری بر سرنوشت خود و آمریکا ندارد. اما اکنون به توان تغییر سرنوشت خود آگاه شده اند. بدین سبب مسلمانان آمریکا در انتخابات محلی، ایالتی و فدرال شرکت کرده و رای داده و یا نامزد می‌شوند.

گرایش سیاسی مسلمانان بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر شکننده شد
مسلمانان آمریکا بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 میلادی، همسان شمرده شدن مسلمانان با تروریسم، حملات آمریکا به کشور‌های مسلمان از جمله به افغانستان و عراق باعث شد که جامعه مسلمانان آمریکا، گرایش سیاسی و نگاه خود را برای رای دادن به احزاب سیاسی تغییر دهند. 80 درصد مسلمانان قبل از حملات 11 سپتامبر به علت اعتقادات دینی و ارزش‌های اخلاقی به حزب جمهوریخواه رای می‌دادند. اما بعد از حملات یازده سپتامبر به علت سیاست دشمنی با اسلام و ترویج نژاد پرستی توسط حزب جمهوری خواه، به حزب دموکرات گرایش پیدا کردند.70 درصد مسلمانان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای مقابله با الگور نامزد دموکرات به جورج بوش رای دادند و در سال 2004 میلادی فقط چهار درصد به جورج بوش جمهوری خواه رای دادند. گرایش مسلمانان آمریکا در سال 2008 میلادی به حزب دموکرات با نامزدی باراک اوباما افرایش یافت. مسلمانان آمریکا در سال 2016 میلادی 80 درصد به هیلاری کلینتون رای دادند و تنها ده صد مسلمانان به ترامپ جمهوری خواه رای دادند. در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال 2018 میلادی ایلهان عمر سومالیایی الاصل و زن محجبه از ایالت مینوسوتا و رشیده طلیب فلسطینی الاصل از ایالت میشگان از حزب دموکرات انتخاب شدند و بدین ترتیب مسلمانان اعتماد به نفس پیدا کردند و هم سایر سیاست مداران نسبت به توان رای مسلمانان آگاه‌تر شدند.
سیاستمداران حزب دموکرات نیز برای جذب رای مسلمانان فراموش شده، در مجامع مسلمانان و مساجد حضور پیدا کردند. برنی ساندرز نامزد حزب دموکرات در مسجدی با جامعه مسلمان برای اولین بار دیدار کرد و این دیدار در جامعه آمریکا انعکاس وسیعی یافت.

وزن آرا مسلمانان در ایالات با آرا شناور
مرکز سیاست مهاجران آمریکا The U.S. Immigration Policy Center وابسته به دانشگاه کالیفرنیا در فصل تابستان نظر سنجی برگزار کرد. در این نظر سنجی، قدرت جامعه مسلمانان در ایالت آریزونا و جورجیا که ایالات چرخشی در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، نشان داده شده است. تام کی ونگ Tom K. Wong کارشناس USIPC تاکید کرد که جامعه مسلمان دارای حق رای، در انتخابات محلی با صد‌ها رای خود نتایج انتخابات را تعیین کرده و تغییر می‌دهند. مسلمانان مانند سایر جوامع اقلیتی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 نقش تعیین کننده دارند. در هریک از ایالات آریزونا و جورجیا حدود 60 هزار مسلمان ساکن است. در این ایالات که آرا جوبایدن و دونالد ترامپ سربه سر و نزدیک به هم قرار دارد، آرای مسلمانان معادلات را به راحتی تغییر خواهند داد. بنا به قانون نظام انتخابات آمریکا، اصل" نامزدی که یک رای بیشترکسب کند، آرای همه ایالت را در اختیار خود می‌گیرد" درج شده است. کسی که در ایالتی یک رای بیشتر از نامزد دیگر کسب کند، هیئت انتخاب کننده ایالت/ الکترال کالج را نیز در اختیار خود می‌گیرد.
ایالت فلوریدا که یکی از ایالات حساس و تعیین کننده در انتخابات است، 150 هزار مسلمان ثبت نام کرده برای رای دادن ساکن است. با توجه به اینکه در مسابقه انتخاباتی الگور دموکرات و جورج بوش جمهوری خواه، تفاوت رای تنها 537 رای بود، نقش مهم آراء مسلمانان بهتر درک می‌شود.
پنسیلوانیا نیز یکی از ایالات حساس آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکاست. در این ایالت 128 هزار مسلمان دارای حق رای ثبت شده زندگی می‌کنند. ترامپ در انتخابات 2016 میلادی در این ایالت با 44 هزار رای اضافی هیلاری کلینتون دموکرات را شکست داد و پیروز شد. بنا به آمار منابع محلی در کارولینای شمالی دارای 15 هیئت انتخاب کننده، 30 هزار مسلمان دارای حق رای ساکن هستند.
جامعه مسلمانان آمریکا، تلاش می‌کنند که در بین ارزش‌های اصولی و سیاست‌های دو حزب بزرگ آمریکا، هویت و راهنمای عمل و مسیر حرکت خود را تعیین کنند.

برنامه های حزب دموکرات در جذب آرای مسلمانان
مسلمانان آمریکا، هر روز با سیاست و رفتار نژادپرستانه، تبعیض، مسئله مهاجران و نقض آزادی‌های دینی، حقوق انسانی و حقوق شهروندی روبرو هستند و مایلند که رئیس جمهوری که این نواقص را رفع کند به کاخ سفید وارد شود.
مسلمانان آمریکا با تبعیضاتی از ممنوعیت‌ها گرفته تا جرایم نفرت افکنی روبرو و مورد هدف تحقیر، توهین و تبعیض قرار می‌گیرند. مسلمانان دارای حق شرکت در انتخابات شرکت و تلاش می‌کنند ثابت کنند که بخشی از شهروندان مشروع آمریکا هستند.
"موسسه سیاستگذاری و تفاهم اجتماعی ISPU " هنگام برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا، تحقیقاتی انجام داد. براساس آن، 78 درصد مسلمانان داری حق شرکت در انتخابات، برای رای دادن ثبت نام کرده اند. این رقم در انتخابات سال 2016 میلادی حدود 60 درصد بود.
مسلمانان آمریکا سال‌های طولانی به علت ارزش‌های دینی، خانوادگی، فرهنگی و مخالفت با سقط جنین و گرایشات جنسی LGBT به حزب جمهوریخواه و درباره مسائل اجتماعی نظیر مخالفت بانژادپرستی، ضدیت با نقض حقوق مهاجرت و مهاجران و مسلح شدن به حزب دموکرات گرایش نشان می‌دادند. مسلمانان از یک سو به طور کلی بینش جمهوریخواهان و به ویژه ترامپ را در برنامه توسعه اقتصادی می‌پسندیدند و از سوی دیگر احساس کردند که جمهوری خواهان در زندگی اجتماعی مسلمانان را طرد می‌کنند.
جامعه مسلمان آمریکا، ترامپ را فردی بسیار شرور که جریانات دشمنی با مسلمانان و نفرت پراکن علیه مسلمانان را در پیش می‌گیرد، جریانات نژادپرست را تحریک و حمایت می‌کند، تلقی می‌کنند و برای دفع عنصر شرورتر، به جوبایدن شرور میانه رو (از بدتر به بد) گرایش پیدا کرده اند.

جامعه مسلمان به جوبایدن رای خواهد داد
شورای روابط آمریکا و اسلام (CAIR) که بزرگترین سازمان مردم سالار مسلمان آمریکاست، اعلام کرده است که 71 درصد مسلمانان آمریکا در سوم نوامبر به جوبایدن رای خواهند داد. شورای روابط آمریکا و اسلام بعد از مناظره انتخاباتی ترامپ جمهوری خواه و بایدن دموکرات در 29 سپتامبر 2020 میلادی در اوهایو، نظرسنجی انجام داد. بنا به نتایج نظر سنجی تنها 18 درصد مسلمانان به دونالد ترامپ رای خواهند داد. 89 درصد مسلمانان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد و تنها 11 درصد هنور تصمیم نگرفته اند.
ترامپ چند روز بعد از ورود به کاخ سفید و حاکم شدن برآمریکا درسال 2017 میلادی، ورود اتباع هفت کشور مسلمان رابه آمریکا ممنوع اعلام کرد. ترامپ در سال 2018 نیز سفارت خود از تل آویو را به قدس منتقل کرد. ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود، مسلمانان را نیز مشمول "قانون ضد مهاجرتی" قرار داد و مسلمانان را با گفتمان نژادپرستانه مورد حمله قرار داده و در نزد مسلمانان اعتبارش را از دست داد ودرکارنامه اش مردود شد.
بخشی از جامعه مسلمانان آمریکا با توسل و درنظر گرفتن سخنان ترامپ که قول داده بود که نیرو‌های نظامی آمریکا را ازافغانستان، سوریه و عراق و خارج خواهد کرد و برای اصلاح نظام اقتصادی جنگ گمرکی آغاز و سخنانی را صادقانه هرچند که نادرست شمرده می‌شود، بیان کرده است، به ترامپ رای خواهند داد. جو بایدن نیز برای به دست آوردن رای مسلمانان برای اولین بار سیاست فعال نزدیک به جامعه مسلمانان آمریکا را در پیش گرفته است.
جوبایدن در 20 ژوئیه 2020 از "انجمن حمایت و تقویت سطح زندگی مسلمانان آمریکا Emgage Action is the American Muslim" بازدید و از آن‌ها درخواست کرد که به حزب دموکرات رای دهند. جوبایدن با شعار" اوج رای یک میلیون مسلمان" اعلام کرد که "قانون منع سیر و سفر مسلمانان" را که ترامپ اجرا کرده است، لغو خواهد کرد. اما مواضع بایدن درباره فلسطین که مسئله حساس مسلمانان آمریکاست با مواضع ترامپ تفاوتی ندارد. در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که در زیر سایه شیوع ویروس کووید-19 انجام شد، درباره سیاست خارجی آمریکا چندان نظراتی مطرح نشد.
بدین سبب جامعه مسلمان آمریکا درباره سیاست خاورمیانه‌ای مبهم جوبایدن نگران است. جامعه مسلمان آمریکا به علت آنکه ترامپ از شعار" اسلام از ما نفرت دارد " و از گفتمان نفرت پراکنی جناح ضد مسلمانان و ضد اسلام نژادپرست حمایت و آن‌ها را تحریک می‌کند، جو بایدن شرور را به ترامپ شرورتر ترجیح می‌دهند و امیدوارند که سطح تبعیض دینی، نژادی، سیاسی و اجتماعی علیه مسلمانان را به سطح معقول‌تر کاهش دهد.
با توجه به اینکه در نظر سنجی‌ها جو بایدن پیشتاز است، اما با وجود شکاف و قطبی شدن صحنه سیاسی در ساختارجامعه آمریکا، معلوم نیست که نتایج انتخابات چه خواهد شد و ممکن است که همه با یک سورپرایز روبرو شوند. جامعه مسلمان آمریکا نیز با علاقه و نگرانی منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسلمانان آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری جامعه مسلمانان آمریکا جامعه مسلمان آمریکا مسلمانان آمریکا حزب دموکرات درصد مسلمانان رای مسلمانان دونالد ترامپ هزار مسلمان جمهوری خواه رای دادند رای دادن دارای حق نظر سنجی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند