Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دانشجوی مقطع دکتری رشته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زاهدان، آسای ریگی کارواندری نخستین دانشجوی فارغ‌التحصیل در مقطع دکتری کشاورزی موفق شد با نمره عالی از  رساله دکتریخود با موضوع «ارزیابی کمیت و کیفیت مختلف آبیاری بر خصوصیات کمی و کیفی گیاه  رزماری تحت تأثیر آبیاری ناقص ریشه در منطقه ایرانشهر» دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد راهنمای ریگی کارواندری در گفتگو با خبرنگار آنا در این باره اظهار کرد: ریگی نخستین دانشجوی مقطع دکتری کشاورزی واحد زاهدان بوده که از پایان‌نامه خود دفاع کرده است.

احمدرضا مهربان اضافه کرد: برای نخستین‌بار در سیستان و بلوچستان پایان‌نامه‌ای با موضوع آبیاری انجام شده و با توجه به اینکه این استان جزو مناطق خشک و کم‌آب کشور محسوب می‌شود از این پایان‌نامه می‌توان در زمینه گیاهان دارویی، مدیریت بهینه مصرف آب و استفاده صحیح از هرز آب‌ها و فاضلاب در فضای سبز  استفاده کرد.

وی عنوان کرد: از پایان‌نامه این دانشجو دو مقاله علمی و پژوهشی در مجلات تراز اول کشور به چاپ رسیده که می‌تواند مورد استفاده کارشناسان کشاورزی و کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش آنا، در جلسه دفاع از پایان‌نامه «ارزیابی کمیت و کیفیت مختلف آبیاری بر خصوصیات کمی و کیفی گیاه  رزماری تحت تأثیر آبیاری ناقص ریشه در منطقه ایرانشهر» حمیدرضا گنجعلی استاد راهنما، ابراهیم صباغ داور داخلی، محمدرضا نارویی‌راد داور خارجی و منصور فاضلی از استادان مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل حضور داشتند.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گیاهان دارویی پایان نامه رساله دکتری نخستین دانشجوی پایان نامه مقطع دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می‌توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • انتخاب رشته بیش از ۸۶ هزار داوطلب دکتری/ مهلت انتخاب رشته فردا پایان می‌یابد