Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@22:23:15 GMT

سودان روابط نظامی خود را با مصر تقویت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۲۳۱۸

سودان روابط نظامی خود را با مصر تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مصر روز دوشنبه از توافق با سودان بر سر تقویت همکاری نظامی و امنیتی برای تامین امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ارتش مصر با پایان سفر «محمد فرید حجازی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور به سودان با صدور بیانیه‌ای از تقویت همکاری نظامی دو کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوها در خارطوم درباره راه‌های تقویت همکاری نظامی و امنیتی میان مصر و سودان در زمینه تامین امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم و صنایع نظامی بوده است.»
بر اساس این بیانیه، گفت‌وگوهای میان مقامات نظامی مصر و سودان همچنین درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور و راه‌های همکاری و آموزش‌های مشترک نظامی و انتقال و تبادل تجربیات نظامی میان دو کشور بوده است.

گفت‌وگوهای نظامی میان روسای ستاد ارتش‌های سودان و مصر در خارطوم از روز شنبه به منظور بررسی همکاری و دستیابی به دیدگاه های مشترک درباره منافع دو کشور آغاز شده بود.

بر اساس بیانیه مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش سودان، این گفت‌وگوها درباره دستیابی به دیدگاه‌های مشترکی است که بیانگر منافع دو کشور و دولت ملت در بعد راهبردی آن و در سایه اوضاع منطقه‌ای جاری است.

در بیست و پنجم نوامبر ۲۰۱۸ ، وزیران دفاع سودان و مصر توافق همکاری نظامی میان ارتش‌های دو کشور را در خارطوم امضا کردند.

این توافق، شامل تشکیل نیروهای مشترک مبارزه با تروریسم و جرایم فرامرزی، راه اندازی گشتی‌های مشترک در مرزها، تقویت آموزش نظامی مشترک و همکاری امنیتی، اطلاعاتی و صنایع نظامی است.

تقویت روابط نظامی مصر و سودان می‌تواند با اتفاق اخیر سازش مقامات خارطوم با رژیم صهیونیستی در ارتباط باشد.

وزارت خارجه سودان در ۲۳ اکتبر جاری اعلام کرد که دولت انتقالی با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرده است سودان پنجمین کشور پس از مصر (۱۹۷۹)، اردن (۱۹۹۴)، امارات و بحرین (۲۰۲۰) است که به سازش با رژیم صهیونیستی تن داده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر سودان روابط نظامی تقویت همکاری نظامی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان