Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@11:31:53 GMT

اسلواکی از کل جمعیت خود آزمایش کرونا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۲۳۲۰

اسلواکی از کل جمعیت خود آزمایش کرونا می‌گیرد

اسلواکی از روز شنبه برنامه غربالگری وسیع خود را برای گرفتن آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ از کل جمعیت این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اسلواکی از روز شنبه برنامه غربالگری وسیع خود را برای گرفتن آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ از کل جمعیت این کشور آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام که برای نخستین بار در جهان صورت می‌گیرد با کمک حدود ۴۵ هزار متخصص و کارمند بخش بهداشت و درمان و نیز هم‌یاری نیروهای ارتش و پلیس که همگی برای این کارزار ملی بسیج شده‌اند، در حال انجام است.

نیروهایی که در این غربالگری ملی همکاری می‌کنند در ۵۰۰۰ هزار نقطه مختلف از کشور مستقر شده‌‌اند تا از کلیه جمعیت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این کشور تست تشخیص سریع موسوم به آنتی‌ژنیک بگیرند.

گفتنی است که نتیجه این نوع تست سریع که اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و البته دقت کم‌تری نسبت به تست‌های پی سی آر دارد، معمولا در کم‌تر ۱۵ دقیقه آماده می‌شود.

ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی با اعلام اینکه این غربالگری ملی می‌تواند جان‌های زیادی را نجات دهد، تاکید کرد که جهان با دقت این کارزار را دنبال می‌کند.

مراجعه به محل‌های انجام غربالگری و دادن تست برای شهروندان اجباری نشده اما اگر فردی بدون در دست نداشتن نتیجه منفی تست کرونا توسط پلیس متوقف شد با جریمه سنگینی روبرو خواهد شد. افرادی که تست آنها مثبت اعلام می‌شود نیز باید دست کم به مدت ۱۰ روز خود را قرنطینه کند.

نخست وزیر اسلواکی همچنین با تاکید بر این که کارزار یاد شده «راهی در مسیر بازگشت آزادی‌ها» است، تصریح کرد پس از انجام غربالگری در صورتی که کارزار به صورت کامل صورت گیرد این احتمال وجود دارد که محدودیت‌های وضع شده در ارتباط با همه‌گیری بیماری کووید۱۹ کاهش یابد.

وی در عین حال یادآور شد اجرا نشدن کامل غربالگری کرونا و بیماری کووید۱۹ ممکن است به تشدید محدودیت‌ها منجر شود.

اسلواکی نخستین کشور جهان است که آزمایش‌های تشخیص کرونا را در این مقیاس ملی برگزار می‌کند. چین پیش از این اقدام به انجام آزمایش‌های گسترده در اغلب شهرهای خود کرده و برخی کشورهای کوچک‌ اروپایی مانند لوکزامبورگ و موناکو نیز از عزم خود برای انجام آزمایش‌هایی در این مقیاس خبر داده‌‌اند.

اسلواکی ماننده سایر کشورهای جهان هم‌‌اکنون با موج دوم شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند. برغم آنکه موارد تایید شده ابتلا به بیماری کووید۱۹ در اسلواکی از میانگین ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین تر است اما تعداد مبتلایان در این کشور اخیرا به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: غربالگری اسلواکی کووید ۱۹ آزمایش کرونا بیماری کووید۱۹ کرونا و بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، احسان خاندوزی تأکید کرد: نسخه‌های اصلاح‌شده آتی استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی مانند همیشه باید سیاست‌های اصلاحی مؤثر را مجدد فرموله کنند و اصل حکمرانی و تضمین پایداری مالی اقتصادی و زیست‌محیطی را به‌گونه‌ای که بر چالش‌ها غلبه کنند، تقویت نمایند.

او افزود: بی‌تردید گروه بانک توسعه اسلامی به‌عنوان یک بانک پیش‌رو در امت اسلامی قادر خواهد بود که نقش اساسی ایفا کند و ایران نیز با به اشتراک‌گذاشتن دانش و تجربیات خود آمادگی‌اش را برای همکاری با بانک و کشورهای عضو اعلام می‌دارد.

تأیید پیشنهاد ایران

وزیر اقتصاد در حاشیه نشست مجمع بانک توسعه اسلامی گفت: پیشنهاد ایران مبنی بر اینکه پنجره تأمین مالی جدی با نرخ ترجیحی برای کشورها ایجاد شود، مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

او گفت: قرار شد که بار مالی ناشی از این پنجره مالی توسط کشورهایی که جزو سهامداران این بانک هستند تأمین شود. خاندوزی تأکید کرد: در بیانیه رسمی ایران به بانک توسعه اسلامی هم موافقت خودمان را با این پنجره و هم شرایطی که پیشنهاد داده بودیم در ارتباط با مسئله تأمین مالی و اینکه پروژه‌های عمدتا دانش‌بنیان و پروژه‌های حوزه فقرزدایی بسته به اولویت‌های توسعه‌ای کشورهای اسلامی از این وام ها استفاده کنند را مطرح کردیم که با استقبال اعضای ۵۷کشور عضو بانک توسعه اسلامی مواجه‌شد.‌

وام ۶میلیارد دلاری به اعضا

به‌گفته محمد الجاسر، رئیس بانک توسعه اسلامی، این بانک قصد دارد در سال‌جاری ۶میلیارد دلار برای تأمین مالی پروژه‌های توسعه‌ای با بازده بالا در کشورهای عضو، وام دهد و اوراق قرضه سبز بیشتری منتشر کند. ازجمله کشورهایی که موفق شده‌اند از این بانک برای خودشان وام بگیرند می‌توان به ترکیه، تاجیکستان، ساحل عاج و بنین اشاره کرد.

الجاسر با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی احتمالا طی ۵۰سال آینده با حمایت کشورهای عضو بودجه خود را دوبرابر خواهد کرد، گفت: این بانک بر تامین مالی زیرساخت‌های اساسی مانند آموزش، بهداشت، بنادر، جاده‌ها و فرودگاه‌ها تمرکز می‌کند. شرکت‌کنندگان در این نشست در بیانیه‌ای با عنوان «راه سعادت؛ فقر چندبعدی» ‌فقر چندبعدی را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی کشورهای عضو دانستند.

ایران وام جدید می‌گیرد؟

دستور کار جدی وزیر اقتصاد در ریاض مذاکره برای تامین مالی ۳پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی بود. به‌گفته خاندوزی ۱۱پروژه مهم ایران از سوی بانک توسعه اسلامی تامین مالی شده و برای افزوده شدن ۳پروژه مهم ایران در حوزه بهداشت و درمان و دانش‌بنیان‌ها به این فهرست در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: ۵۷کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی، آموزش، بهداشت و سلامت تزریق می‌کند بهره می‌برند. ما هم در ایران به‌عنوان یکی از ۳سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش‌آفرین بودیم و در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم، هستیم به‌گفته خاندوزی تنها نهادی که به‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

کد خبر 848189 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها وام احسان خاندوزی- وزیر اقتصاد بانک‌ توسعه‌ اسلامی

دیگر خبرها

  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری