Web Analytics Made Easy - Statcounter

​همایش ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» با مشارکت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش ملی «آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی» با مشارکت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور (14 آبان‌ماه) به همت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در بستر فضای مجازی، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پنل دوم این همایش تحت عنوان «ظرفیت‌های کشورهای اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین» به همت و مشارکت مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حضور و سخنرانی چهار تن از نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج برگزار خواهد شد.

 

در این نشست ابوالحسن خلج‌منفرد، رییس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی در موضوع «راهکارهایی برای افق گشایی تمدن نوین اسلامی در میان مسلمانان جهان»، محمد علی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو با موضوع «ظرفیت‌ها و مؤلفه‌های موجود در هند برای تکوین و تاسیس تمدن نوین اسلامی» و سید حسن صحت، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش با موضوع «تمدن نوین اسلامی از دیدگاه مسلمانان بنگلادش»، سخنرانی می‌کنند.

 

در بخشی دیگر، رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با موضوع «نیم نگاهی به شرایط حال پاکستان و میزان موفقیت آن در دستیابی به مولفه‌های تمدن ساز اسلامی» و کریمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با موضوع «نسبت تمدن نوین اسلامی و مالزی» سخنرانی خواهند داشت.

 

محورهای همایش شامل آینده پژوهی تمدن نوین اسلامی، واقعیت‌های موجود در جهان اسلام و نظام بین‌المللی و تاثیر آن در تحقق تمدن نوین اسلامی در آینده، پیش‌رانها، عوامل و بازیگران تحقق تمدن نوین اسلامی و چالش‌های پیش‌روی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی می‌شود.

 

گفتنی است؛ همایش علمی آینده نگاری تمدن نوین اسلامی با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی ـ پژوهشی کشور برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در دوره های گذشته به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی پرداخته شده، نگاهی ناظر به اقدام و عمل و حل المسائلی در این برهه در این همایش مد نظر است و به شکل خاص و با رویکرد آینده نگاری و با تمرکز بر راهکارها و عوامل مؤثر بر شکل گیری تمدن نوین اسلامی به موضوع تمدن نوین اسلامی خواهد پرداخت و ده‌ها مقاله در این زمینه دریافت شده و چکیده مقالات در مرحله چاپ قرار دارد.

 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: آینده نگاری تمدن نوین اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آینده نگاری تمدن نوین اسلامی برگزار می شود بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است