Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی اجرای طرح سامانه «سمفا» را راه‌حلی برای جلوگیری از مشکل انتقال پول فروش فیلم‌ها از سوی سینمادارها به پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها می‌داند و معتقد است که «سمفا» می‌تواند یادگاری ارزشمند حسین انتظامی برای سینمای ایران باشد.

محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: شکایت صاحبان آثار سینمایی که با وجود گذشت نزدیک به یک سال هنوز به مبلغ فروش فیلمشان دست پیدا نکرده‌اند به حق و منطقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش پولی که سال گذشته باید به آن‌ها پرداخت می‌شد امروز به حداقل رسیده است. اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان نیز چند بار با رئیس سازمان سینمایی جلسه داشت که در این جلسات به نتایج خوبی رسیدیم اما متأسفانه برخی کارها که باید صورت می‌گرفت هنوز انجام نشده است.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مهم در این جلسات مطرح شدن بحث «سمفا» بود. اگر این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و این طرح و سامانه جدی گرفته شود حداقل از این به بعد شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. از طریق سامانه «سمفا» مبلغ فروش فیلم‌ها به صورت مستقیم حساب می‌شود و سهم افراد ذی‌نفع مستقیم به حساب آن‌ها ریخته می‌شود و دیگر مراحل تسویه حساب سینمادارها با پخش‌کننده‌ها حذف می‌شود که در نتیجه شاهد این معضل که سال‌هاست در سینمای ایران وجود دارد، نخواهیم بود. 

او افزود: «سمفا» اتفاق بسیار خوبی است که اگر آقای انتظامی به عنوان رئیس سازمان سینمایی این طرح را با جدیت به سرانجام برساند یک یادگاری خوب از خود برای سینمای ایران به جا گذاشته است. سال‌هاست که معضل تسویه حساب سینمادارها با پخش‌کننده‌ها را شاهد هستیم و معمولاً پول خیلی دیر به دست تهیه‌کننده می‌رسد؛ به نظر می‌رسد سال گذشته با تعطیلی طولانی مدت سینماها به دلیل شیوع کرونا که تا امروز ادامه دارد این مشکل جدی‌تر شده و سینمادارها به دلیل مشکلات مالی نتوانستند با صاحبان آثار تسویه حساب کنند. امیدوارم خیلی زود دوستانی که از سینمادارها شکایت کرده‌اند به مبالغ فروش فیلم‌هایشان برسند و این مشکل حل شود اما این اتفاق به ما گوشزد می‌کند که «سمفا» را جدی‌تر از گذشته دنبال کنیم. 

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: طرح سامانه «سمفا» که یک انقلاب در عرصه اکران و توزیع فیلم‌های سینمایی به حساب می‌آید باید پس از این اتفاق در شرایط عادی سینماها نیز جدی گرفته شود. این سامانه علاوه بر حل مشکلات انتقال پول فروش فیلم‌ها مزیت‌های دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند شفاف‌سازی درباره میزان فروش آثار، سالن‌ها و سینماهای فعال و میزان فروش بلیت هر فیلم در هر روز باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسین انتظامی محمد احمدی سینمادارها سمفا سینمای ایران فروش فیلم ها تهیه کننده کننده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر

انتشار تصاویری از یک ورزشکار کنار علی دایی با این تیتر که «فلان ملی‌پوش مدالش را به علی دایی اهدا کرد» حاشیه‌ساز شده است. برخی ورزشکاران قدیمی مدعی شدند این خانم نه عضو تیم ملی بوده و هست و نه مدالی بین‌المللی دارد که بخواهد به دایی اهدا کند! در همین اثنا مریم رنجبرساری، عضو سابق تیم ملی تیر و کمان در یک استوری که در اینستاگرامش منتشر کرد به همین شخص تاخت.

 

به همین بهانه با او تماس گرفتیم تا علت را جویا شویم. رنجبرساری گفت: ایشان چند سال پیش گفته قهرمان کاراته است، اما فدراسیون کاراته تکذیب کرد. معلوم نیست او از چه طریقی اسپانسر پیدا می‌کند، اما در بیوی اینستاگرامش نوشته قهرمان تیر و کمان است! بچه‌های کاراته هم برای من فرستادند و پرسیدند این را می‌شناسی؟ گفتم نه. اصلا بچه‌های کاراته هم او را قبول ندارند.

رنجبرساری ادامه داد: خود من به دلیل اینکه پول اعزام و تجهیزات برای رفتن به مسابقات را نداشتم از تیم ملی کنار رفتم. مثل من زیاد بودند، اما اگر او به تیم ملی رفته احتمالا پول هزینه‌های خودش را داده و به تیم ملی رسیده! ملی‌پوش سابق افزود: او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند. برای من عجیب است او علی دایی را چطور پیدا کرده و به دیدار یکی از بزرگان ورزش ما رفته است. ورزشکاری به بزرگی علی دایی از قبل رزومه طرف مقابل را می‌بیند و بعد به دیدار ورزشکاری می‌رود. اما این ورزشکار اصلا مدالی نداشته است! شاید مدال استانی بوده است، اما نه بچه‌های کاراته و نه تیر و کمان می‌گویند او مدالی نیاورده است. من فقط به این فکر می‌کنم و از این ناراحتم چرا برای من که قهرمانی آسیا را داشتم اسپانسری نبود، اما برای ورزشکاران این شکلی دو تا سه تا اسپانسر پیدا می‌شود!

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های سنگین در تیر و کمان که خیلی‌ها از پس آن برنمی‌آیند و به ناچار خداحافظی می‌کنند، افزود: سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در تیر و کمان تیمداری می‌کردند و من به عضویت استقلال درآمدم. رقابت بین این دو تیم در همه رشته‌ها جذاب است و در آن سال هم رقابت نزدیکی داشتیم و در نهایت ما قهرمان شدیم و آقای فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال قرار بود نفری ۵ سکه به ما پاداش بدهند، اما ما که چیزی ندیدیم!

  منبع: روزنامه اعتماد

دیگر خبرها

  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • فروش یا انتقال قرضی؛ منچسترسیتی علاقه‌ای به حفظ ژائو کانسلو ندارد
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران