Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرسلیم با اشاره به اینکه جنگ طلبان و نژاد پرستان و افراط گرایان می خواهند با توهین و تحریک عواطف, چهره واقعی اسلام را تحریف کنند، گفت: مهمترین روش پیامبر اسلام و پیروان ایشان در مواجهه با دشمنان و مخالفان خود همواره گفتگو بر مبنای منطق بود.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) یکی از پروژه های شکست خورده در موضوع اسلام ستیزی است که چند سالی است همزمان با آغاز ماه ربیع و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام از سوی کشورهای اروپایی شکل گرفته است که از جمله دلایل این رفتار می توان به افزایش تعداد مسلمانان در اروپا و احساس خطر دولت های غربی از گرایش مردم به اسلام اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله شارلی ابدو از اولین نشریات اروپایی متعلق به کشور فرانسه است که به صورت هفته نامه منتشر می شود و برای افزایش مخاطب اهانت به مقدسات و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را سرلوحه خود قرار داده و رییس جمهور فرانسه نیز از این اقدام بی شرمانه این مجله حمایت کرده است در همین رابطه گفتگویی با «سید مصطفی ميرسليم» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به شرح زیر ارایه می شود.

 

شما در پيام تبريكتان به مناسبت ميلاد پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم از نورانى ترين عطيۀ الهى ياد كرده ايد. چه توضیحی دربارۀ اين تعبير دارید؟

شناخت پيامبر عظيم الشأن اسلام بر همۀ ما واجب است زيرا هر مسلمان موظف به پيروى از پيامبر است ؛ تا پيامبر اكرم را نشناسيم چگونه مى توانيم از او پيروى كنيم؟ پيروى از پيامبر براى هدايت يافتن است و هدايت در هر راهى بويژه در صراط مستقيم ، در تاريكى ميسر نمى شود؛ پس ولادت پيامبر اكرم در ميان عطاياى الهى به بشريت، از ويژگى روشن كردن راه نجات بنی آدم برخوردار است ، این ويژگى چون آخرين عطيه در نوع خودش است، از همه برتر يعنى نورانى ترين است.

 

آيا همۀ مسلمانان اين ويژگى را قبول دارند؟

مسلمان يعنى تسليم در برابر دستورهاى خدای متعال و پيامبر اكرم، نه فقط تسليم ظاهرى كه تسليم با تمام وجود و از صميم قلب و در منتهاى محبت. وجود مبارك پيامبر اكرم يكى از نقاط وحدت و فصل مشترك تمام مسلمانان است و به طور سنتى مسلمانان همواره شب ميلاد را بزرگ مى داشتند و تا صبح ، زندگى پربركت آن نورانى ترين عطيۀ الهى را ، از ولادت تا رحلت ، براى فرزندان خود نقل مى كردند و شرح مى دادند و يادآورى مى كردند؛ اين سنّت متأسفانه كمرنگ شده در حالى كه برعكس بايد پررنگ تر مى شد تا حربۀ تمام معاندان اسلام و قدرناشناسان مقام پيامبر را ، چه حربه هاى حقيقى و چه حربه هاى مجازى ، از كار مى انداخت و تابش آن نور الهى را هرچه گسترده تر و مؤثرتر مى كرد: اين وظيفه اى است بر عهدۀ مسلمانان كه ذاتاً علاقه مندند بركات اين هديۀ بى نظير را با ديگران به اشتراك بگذارند.

 

آيا در مدت يك شب مى توان آن ٦٣ سال زندگى پيامبر اكرم را، آن طور كه حقّ آن است، خلاصه كرد؟

به نكته مهمى اشاره كرديد كه به عظمت تلألؤهای وجودى پيامبر اكرم برمى گردد، در سه دوران:  ١) از ولادت تا بعثت، ٢) از بعثت تا هجرت، ٣) از هجرت تا رحلت.

 

به نظر مى رسد به مناسبت ميلاد ، بيشتر به دوران اول پرداخته مى شود؟

البته و در اين دوران نكات و علامات مهمى وجود دارد كه يادآورى آن براى درك هرچه بهتر دو دورۀ بعد ضرورى است:

در زمان ولادت پيامبر تمدن بشرى در چه وضعى بود بویژه حجاز و عربستان در چه شرایطى بودند؟

پيامبر از كدام خانواده بود و تبار او چگونه به حضرت اسماعيل و حضرت ابراهيم عليهماالسلام مى رسد؟

پدر و مادر او چه كسانى اند و مفهوم يتيمى پيامبر و جايگاه جدّ او عبدالمطلب و از دست دادن مادر در كودكى.

صفات بارز و شناخته شده پيامبر در دوران كودكى و سرپرستى ابوطالب در نوجوانى و جوانى پيامبر.

چوپانى او در نوجوانى و همراهى او در 12 سالگی با ابوطالب در قافلۀ تجارى و ماجراى دير بحيرا.

چگونه و چرا پيامبر اكرم مشهور شد به "محمد امين"؟

ازدواج پيامبر با خديجه دختر خویلد و پذيرش سرپرستى على بن ابى طالب.

پيامبر و سبك زندگى متفاوت او قبل از بعثت و احترام او نزد مردم.

تفكر و عبادت منظم پيامبر در غار حرا و اهميت آن.

 

مگر اهميت آن همين نیست كه در غار حرا اولين آيات قرآن به پيامبر اكرم وحى مى شود؟

بله و آن لحظات بسيار با شكوهى است از غرق شدن پيامبر در درياى رحمت الهى و انوار وحیانی، و این بعثت است؛ برخی از سرفصلهای این دوران از این قرارند:

ايمان بلادرنگ خديجه و على به نبوت حضرت محمد صلى الله عليه و آله.

سه سال ابلاغ پنهانى رسالت در ميان قريش.

دريافت دستور هشدار به نزديكان و ماجراى یوم الدار و وصايت على بن ابى طالب.

ده سال تبليغ علنى در مكه و طائف و آزارهايى كه پيامبر تحمل كرد.

هجرت اول تعدادى از تازه مسلمانان به حبشه.

ماجراى تحريم در شعب ابى طالب و سختيهاى آن براى تازه مسلمانان و در نهايت شكست تحريم.

تصميم قريش به قتل پيامبر و ماجراى لیلة المبیت، خوابيدن على عليه السلام در بستر پيامبر و خنثى شدن توطئه.

 

آیا از همان شب است که دوران سوم زندگى پيامبر آغاز مى شود؟

بله همان شب بنا به دعوت قبلى اهالى يثرب هجرت پيامبر از مكه آغاز مى شود:

ماجراى غار ثور و معجزۀ نجات پيامبر

توصيه های پيامبر به على قبل از ترك مكه

رسيدن به قریۀ قبا و سپس ورود به مدينه و استقبال انصار از پيامبر

مسجد پيامبر و كانون تصميم گيريهاى اصلى

ورود تدريجى مهاجران از مكه به مدينه

آغاز مبارزۀ مسلحانه قريش با پيامبر و مسلمانان و دريافت دستور جهاد

استقرار حكومت اسلام در مدينه به رهبرى پيامبر

غزوات و سرايا در این دوران و آثار و تبعات هركدام

بازگشت مهاجران اول از حبشه به مدينه

گسترش تبليغ اسلام به خارج از حجاز پس از صلح حديبيه، با ارسال نامه و فرستاده ويژه

ماجرای فتح مكه

حجة الوداع و پس از آن ماجراى غدير خم و اكمال دين و اتمام نعمت و تجلى اسلام مرضى خدا

رحلت پيامبر اكرم و بسته شدن درگاه وحى

 

آيا واقعاً پرداختن به همۀ اين موارد مفصل تاريخى در مدت يك شب ميسر است؟

قطعاً ميسر نيست ولی آب این دریا به قدر تشنگى بايد چشيد. بعلاوه آن نورانيت پيامبر اكرم در برخی موارد و مراحل درخشش خاص به خود مى گيرد و يادآورى آنها به عنوان شاخص بسيار اهميت دارد. از جمله:

صفات ويژۀ پيامبر كه معرف اخلاق عظيم او است و از پيامبر شخصيتى ساخته كه در تاريخ بشريت بى نظير است و اقوامى در جهان امروز ، حضرت محمد صلى الله عليه و آله را پيام آور اخلاق براى بنى آدم و دين اسلام را دين محمدى مى شناسند. اين اخلاق دربرگيرندۀ مناسبات هر فرد با جامعه اعم از دوست و دشمن، مناسبات فرد با خانواده اش، مناسبات فرد با خودش و پیوند فرد با پروردگار تبارك و تعالى است. در همين مورد قرآن نزد ساير اقوام ، به عنوان كتاب مطلق اخلاق شناخته و دسته بندى شده است. گلۀ پيامبر اعظم نيز در روز قيامت از قومش به درگاه الهى اين است كه خدايا قوم من قرآن را مهجور گذاردند. اخلاق پیامبر قرآن بود و قرآن سبک زندگی پیامبر بود.

 

غير از اخلاق عظیم چه ويژگيهاى برجستۀ ديگرى را از پیامبر مى توان ذكر كرد؟

اين صفات متعدد است و دربارۀ آنها تألیفات بسيارى وجود دارد؛ در این جا به چند نمونه ديگر با ديد كاربردى اشاره مى كنم:

ايمان پيامبر حقا مثال زدنى است. پيامبر يقين داشت از جانب خدا براى هدايت بشر فرستاده شده و مأموريت اصلى خود را كاملا مى دانست و براى او روشن بود كه هيچ بخشى از ايمان خود را نبايد فداى چيز ديگر كند. اين باور عميق و ایمان اصیل پيامبر در چند نفر از ياران او نيز رسوخ یافت كه در رأس آنها على بن ابى طالب قراردارد. كوچكترين نشانه اى از شك و ترديد در ايمان و مأموريت ايمانى آنها هيچ گاه رخ ننمود.

آگاهى رسانى در صدر مأموريتهاى پيامبر قرارداشت كه به زيباترين شكل از پس آن برآمد. قدم اول رسالت او همين آگاهى رسانى بود. پيامبر اكرم مى دانست كه از افراد جاهل و غافل و ناآگاه توقع اقدام خير نه براى خودشان و نه براى جامعه نبايد داشت و مى دانست كه مهمترين دشمن بشريت ناآگاهى و جهل آنها است. پيامبر در زمينۀ آگاهى رسانى از جان مايه مى گذاشت و خود را به مشقت مى انداخت. او يقين داشت تا آگاهى به دل مردم رسوخ نكند انتظار خروج از دوران جاهليت و حركت به سمت پيشرفت بيجا است و از اصرار برخی از مردم بر باقی ماندن در ناآگاهی بشدت اندوهناک می شد. او قهرمان ابدی ميدان آگاهى رسانى است.

طبيعى است كه دشمنان بشريت با اين مأموريت اساسى پيامبر به مخالفت برخيزند ؛ مبارزات و جهاد پيامبر نیز براى از ميان برداشتن موانع آگاهى بشريت و تبليغ رسالت بود و در اين باره استقامتى بى نظير داشت. سختى هاى جسمى وروحى فراوانى بر پيامبر وارد كردند تا مانع فعاليت آگاهى بخش او شوند ولى گرسنگيهاى جانكاه و سختيهاى كمرشكن و مصيبتهاى غمبار و كمبودهاى فاحش و آزارهاى روحى گوناگون كوچكترين خللى در ارادۀ او براى پيشبرد قيامى كه مأمور بدان شده بود و استقامت خستگى ناپذير او در مقابل عوامل زجرآور و يأس آفرين ، بوجود نياورد. پيامبر مأمور به استقامت بود هرچه پيش آيد، و البته موفقيت در اين استقامت مرهون همان ايمان و يقين راسخ پيامبر بود. اين كه موفقيت چگونه و در چه موقعى حاصل مى شود و ارادۀ خداى متعال به چه نحوى بدان تعلق مى گيرد ، تأثيرى بر استقامت پيامبر نداشت، هرچند براى دستیابی به توفيق دائما به درگاه الهى دعا و تضرع مى كرد.

پيامبر يكه تاز صحنه آزادى بود: آزادى از نابخردى و جهل، آزادى از خرافات، آزادى از غلبۀ خودكامگى و دنياپرستى و هواپرستى و شهوترانى كه بشر را تهديد مى كند و به اسارت و خفت و تباهى مى كشاند. نه تنها پيامبر اكرم در راه اين آزادى بسيار صدمه ديد ، اهل بيت او و ائمۀ اطهار براى تحقق آن آزادى ، فداكارى و جانفشانى كردند. نتيجۀ اين آزادى نیل به استقلال از مستکبران و زورمداران و مستبدان و رهزنان عدل و آگاهى است.

اين پيام ماندگار پيامبر براى همۀ انسانها در دوران حيات او و پس از رحلت او بود و بشريت امروز كلا، و مستضعفان عالم به طور خاص نيز تشنه كام همان پيام اند.

 

آيا اين پيام نورانى در عمل نيز نمودى پيدا كرده است؟

سؤال حساس و دقيقى است؛ پيامبر فقط آگاهى رسانى نكرد و فقط تعليم نداد و فقط اخلاقيات را تشریح نكرد. او ضمن ايفاى آن وظائف به مناسب ترين شكل، كه بهتر از آن قابل تصور نيست، نمونۀ عملى ارائه داد: خود دقيقاً به پيامى كه آورده بود عمل كرد و در آن راه از هيچ چيز فرو نگذارد و به ديگران نشان داد كه آنها نيز چگونه بايد عمل كنند؛ به همه ياد داد چگونه بايد زندگى كنند ، چگونه بايد ياد بگيرند و بفهمند، چگونه بايد قدر عمر خود و فرصتهاى خدادادى را بشناسند، چگونه بايد خود را مجهز كنند ، چگونه بايد خود را از كفر و شرك و نفاق مصون نگهدارند، چگونه بايد زندانى حسادت و حرص نشوند و چگونه بايد با تباهى ها مبارزه كنند و چگونه باید از دنيا فقط استفاده ابزارى بكنند براى پيشرفت و رشد ملكات اخلاقى و ساختن آينده توأم با رستگارى و براى نجات بشريت. او براى همۀ ما ، در همۀ زمانها و هر جا بخواهيم با پستى ها بستيزيم و راه پيروزى و احقاق حقّ را هموار كنيم ، از وجود و رفتار خودش، نمونۀ عملى ارائه داد، نمونه اى كه بهتر از آن سراغ نداريم. او حقاً نورانى ترين عطيه الهى به جامعه بشرى بود. خدايا همان طور كه دستور فرموده اى ، ما را مطيع و تابع او قراربده.

 

دلیل توهین هایی که به ساحت پیامبر (ص) می شود، چیست؟ به ویژه توهینی که به تازگی از سوی رییس جمهور فرانسه صورت گرفت؟

جنگ طلبان و نژاد پرستان و افراط گرایان می خواهند با توهین و تحریک عواطف, چهره واقعی اسلام را تحریف کنند. در حالی که مهمترین روش پیامبر اسلام و پیروان ایشان در مواجهه با دشمنان و مخالفان خود, همواره گفتگو بر مبنای منطق و پرهیز از تندروی و تعصب بوده است.

آزادی بیان واقعی را باید در اسلام یافت همانگونه که در ایران, همه ادیان همچون مسیحی, مسلمان, یهودی و زرتشتی در کنار هم در امنیت و همبستگی کامل, مشغول زندگانی و عبادت خدای مهربان هستند.

اما آیا همین شنبه های فرانسه و سرکوب خونین و برخورد خشونت بار دولت و پلیس با شهروندان فرانسوی, نمونه ای از آزادی بیان و شنیدن صدای مخالفین است؟ آیا کشتار مردم بی دفاع فرانسه آزادی بیان است؟ آیا لگد ماموران امنیتی،  گاز اشک آور و شلیک گلوله در خیابانهای پاریس از ابزار گسترش آزادی بیان است؟

به گواهی اسناد تاریخی و به رغم پیشگامی مردم فرانسه در تحولات دوران جدید, متاسفانه بسیاری از رهبران فرانسه با زیاده خواهی و شیطان صفتی به کشتار و غارت مردم کشورهای دیگر پرداخته اند و نگاه جهانیان را نسبت به مردم این کشور به نگاهی منفی و منفور تقلیل داده اند.

اما با شناختی که من از زندگی با مردم فرانسه دارم آن ها این گونه نیستند بلکه این نوع شناخت خواسته و حاصل رفتار  رهبران و دولتمردان آن کشور بوده است.

 

توصیه شما به مردم فرانسه در مواجهه با این نوع اظهارنظرهای خارج از قاعده ادب و احترام چیست؟

من مردم فرانسه را به خواندن آیاتی از قرآن کریم دعوت می کنم تا اندکی با شخصیت مهربان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) آشنا شوند و در پازل دشمن تراشی و جنگ طلبی و نفرت پراکنی رهبران و مقامات فرانسه قرار نگیرند. منطقه غرب آسیا هنوز زخم خورده از کینه توزی و فریبکاری و رفتارهای دوگانه دولت فرانسه است.

خدای متعال در قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان در آخر سورۀ توبه می فرماید: ما از جانب خود رسولی از جنس شما، از خودتان برای هدایتتان فرستاده ایم که از فرط محبت و نوع پروری؛ ناراحتی، ناداری، پریشانی، نادانی و گمراهی شما بر او سخت می آید و نمی تواند تحمل کند. بر آسایش و نجات شما بسیار حریص و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.

دین اسلام اجازه نمی دهد در مقابل توهین به این دین متقابلا به ادیان افراد توهین کننده توهین کرد و این گواهی است بر حقانیت این دین چرا که هر دین و پیامبری که از سوی خداوند مامور هدایت بشر است برای دین اسلام محترم است و در اسلام و قرآن بی احترامی به پیروان ادیان دیگر نهی شده است.

 

در همین رابطه شاهد نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسه بودیم. تفسیر شما از این خطاب رهبر فرزانه انقلاب چیست؟

مردم فرانسه همان گونه که رهبر مردم ایران فرمود آگاه باشند. عدم محکومیت این توهین بزرگ نشریه فرانسوی توسط رهبران فرانسه به بهانه آزادی بیان جرمی بزرگ و اقدامی کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است.

برخی از رهبران فرانسه همچون برده هایی در خدمت نژاد پرستان و جنگ افروزان صهیونیست هستند.

منافع جنگ افروزانی همچون آمریکا در جنگ و دشمنی و غارت تامین می شود و آنها می دانند اگر اسلام رشد و گسترش یابد با منطق رافت و مهرابانی پیامبر اسلام، در جهان دیگر جنگ و کشتار کاهش و صلح افزایش می یاید و منافع آن ها به خطر می افتد.

بدین جهت با اجرای نقشه های شومی همچون تحریک مسلمانان و سپس ایجاد و تقویت گروه هایی چون داعش و طالبان که اسلام مورد ادعای آنان همان اسلام تحریف شده  است، این دین مهربان را خشونت بار و بی منطق جلوه دهند و سپس خودشان به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم ضمن گشترش جنگ و خون ریزی, به اهداف و منافع خود برسند.

بنده مردم فرانسه را دعوت می کنم برای شناخت اسلام و پیامبر عظیم و الشان آن به منابع مستند اسلامی رجوع کنند و مهمترین منبع، مطالعه قرآن کریم است تا بدانند چگونه جریان های ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری با تحریف این دین و پیامبر مقدس به دنبال دشمنی و جنگ افروزی هستند.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: میرسلیم پیامبر اکرم ص احزاب پیامبر اسلام پیامبر اکرم مردم فرانسه ابى طالب مى شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند

آفتاب‌‌نیوز :

سلبریتی‌های هالیوودی گرچه با هنرنمایی هایشان در برابر دوربین یا روی صحنه شناخته می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها تجربه‌ی صداپیشگی هم داشته اند. در حقیقت، برخی از شخصیت‌های انیمیشنی مشهور و محبوب صدای خود را از این ستارگان وام گرفته اند.

ویل اسمیت

ویل اسمیت صداپیشه‌ی شخصیت اسکار در انیمیشن «داستان کوسه» (Shark Tale) بود.

میلا کونیس

میلا کونیس از فصل دوم سریال انیمیشنی «فمیلی گای» (Family Guy) صداپیشگی شخصیت مگ گریفین را برعهده گرفت. پیش از او لیسی شابرت صداپیشه‌ی این شخصیت بود.

جاستین تیمبرلیک

جاستین تیمبرلیک در انیمیشن «شرک ۳» (Shrek the Third) صداپیشه‌ی شخصیت آرتی بود. او همچنین در انیمیشن‌های «ترول ها» (Trolls) و «تور جهانی ترول ها» (Trolls World Tour) صداپیشگی شخصیت برنچ را برعهده داشت. او در انیمیشن «یوگی خرسه» (Yogi Bear) هم صداپیشه‌ی شخصیت بوبو بود.

مریل استریپ

مریل استریپ بی شک یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زن صنعت خود است. او همه کاری انجام داده است، از جمله صداپیشگی شخصیت خانم فاکس در انیمیشن «آقای فاکس شگفت انگیز» (The Fantastic Mr. Fox)، شخصیت کویین در انیمیشن «مورچه کش» (The Ant Bully)، شصیت بلو مکا در فیلم «هوش مصنوعی» (A.I. Artificial Intelligence) و شخصیت جسیکا لاوجوی در سریال انیمیشنی «سیمپسون ها» (The Simpsons).

جورج کلونی

جورج کلونی در انیمیشن «آقای فاکس شگفت انگیز» صداپیشگی شخصیت اصلی یعنی آقای فاکس را برعهده داشت.

ایوان مک گرگور

ایوان مک گرگور چند تجربه‌ی صداپیشگی دارد، از جمله شخصیت رودنی کاپرباتم در انیمیشن «ربات ها» (Robots)، شخصیت ولینت در انیمیشن «کبوتر بی باک»، شخصیت کریس در انیمیشن «کارگران چکمه پوش» (Jackboots on Whitehall) و شخصیت لومیر در لایو اکشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast).

مل گیبسون

مل گیبسون در انیمیشن «پوکاهانتس» (Pocahontas) صداپیشه‌ی شخصیت جان اسمیت بود.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی صداپیشه‌ی شخصیت استاد ببری در انیمیشن «پاندای کونگ فوکار» (Kung Fu Panda) و شخصیت لولا در انیمیشن «داستان کوسه» بود.

الک بالدوین

الک بالدوین در انیمیشن «بچه رئیس» (The Boss Baby) صداپیشگی شخصیت اصلی یعنی همان بچه رئیس (تد) را برعهده داشت. او همچنین در انیمیشن‌های «ظهور نگهبانان» (Rise of the Guardians) و «باب اسفنجی شلوار مکعبی» (The Spongebob Squarepants Movie) شخصیت‌هایی را صداپیشگی کرده است.

متیو برودریک

متیو برودریک صداپیشه‌ی شخصیت سیمبا در انیمیشن «شیر شاه» (The Lion King) بود.

کلویی گریس مورتز

کلویی گریس مورتز در انیمیشن «خانواده آدامز» (The Addams Family) صداپیشه‌ی شخصیت ونزدی آدامز بود. او همچنین در انیمیشن «افسانه شاهدخت کاگویا» (The Tale of Princess Kaguya) صداپیشگی شخصیت شاهدخت کاگویا را برعهده داشت. او چند تجربه‌ی دیگر نیز در زمینه‌ی صداپیشگی دارد.

نیکلاس کیج

نیکلاس کیج صداپیشه‌ی شخصیت مرد عنکبوتی نوآر در انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spiderverse)، شخصیت زاک در انیمیشن «مورچه کش»، شخصیت گراگ در انیمیشن «غارنشینان» (The Croods) و ... بود.

اپرا وینفری

اپرا وینفری در انیمیشن «شاهدخت و قورباغه» (The Princess and the Frog) صداپیشه‌ی شخصیت یودورا، مادر تیانا بود.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون در انیمیشن «باب اسفنجی شلوار مکعبی» صداپیشه‌ی شخصیت پرنسس میندی بود.

هیو جکمن

هیو جکمن در بازی «مردان ایکس: بازی رسمی» (X-Men: The Official Game) صداپیشه‌ی شخصیت ولورین و در انیمیشن «خوش قدم» (Happy Feet) صداپیشه‌ی شخصیت ممفیس بود.

ساموئل ال. جکسون

ساموئل جکسون در انیمیشن «شگفت انگیزها» (The Incredibles) صداپیشگی شخصیت فروزن را برعهده داشت.

داکوتا فانینگ

داکوتا فانینگ در انیمیشن «کورالاین» (Coraline) صداپیشه شخصیت اصلی همان همان کورالاین بود.

جان تراولتا

جان تراولتا در انیمیشن «تیزپا» (Bolt) صداپیشگی شخصیت اصلی یعنی همان تیزپا را برعهده داشت.

زندایا

زندایا در انیمیشن «پا کوچولو» (Smallfoot) صداپیشه‌ی شخصیت میچی بود. او در انیمیشن «اردک اردک غاز» (Duck Duck Goose) هم صداپیشگی شخصیت چی را برعهده داشت. زندایا چند تجربه‌ی دیگر هم در صداپیشگی دارد.

جیم کری

جیم کری در انیمیشن «هورتون صدایی می‌شنود» (Horton Hears a Who) صداپیشگی شخصیت هورتون را برعهده داشت. او همچنین در انیمیشن «سرود کریسمس» (The Christmas Carol) شخصیت‌های متعددی را صداپیشگی کرد، از جمله شخصیت اسکروچ در سنین مختلف، روح هدیه‌ی کریسمس و روح کریسمس.

سلنا گومز

سلنا گومز تجربه‌های متعددی در زمینه‌ی صداپیشگی داشته است، از جمله شخصیت ماویس در انیمیشن «هتل ترانیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی» (Hotel Transylvania ۳: Summer Vacation).

ووپی گلدبرگ

ووپی گلدبرگ در انیمیشن «شیر شاه» صداپیشگی شخصیت شنزی را برعهده داشت. او کار‌های متعدد دیگری نیز در زمینه‌ی صداپیشگی انجام داده است.

وین دیزل

وین دیزل در انیمیشن «غول آهنی» (The Iron Giant) صداپیشگی شخصیت اصلی یعنی همان غول آهنی را برعهده داشت.

رنی زلوگر

رنی زلوگر در انیمیشن «داستان کوسه» صداپیشه‌ی شخصیت انجی و در انیمیشن «بری زنبوری» (Bee Movie) صداپیشه‌ی شخصیت ونسا بلوم بود.

لوسی لیو

لوسی لیو صداپیشه ی شخصیت استاد افعی در انیمیشن «پاندای کونگ فوکار» و صداپیشه ی شخصیت می در انیمیشن «مولان ۲» (Mulan II) بود.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود