Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با پلتفرم «یک‌کلاس» مدارس و سازمان‌ها می‌توانند آموزش از راه دور را به صورت بهینه‌تر و یکپارچه‌تر انجام دهند. علیرضا غفاری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان «داده رایانش ابری پردیس» در مورد این شرکت گفت: ما کار خود را از سال ۸۹ شروع کردیم و از آنجایی که حوزه اصلی فعالیت ما ارائه راهکار‌های مربوط به زیرساخت‌های ابری و مراکز داده است و قبلا نیز در زمینه ویدئو کنفرانس فعالیت‌هایی داشتیم، بعد از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم که روی راهکار LMS یا سیستم مدیریت یادگیری کار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نیاز بازار و آموزش از راه دور برای مدارس، سازمان‌ها و حتی مراکز آموزش کارخانه‌ها پلتفرم آموزش آنلاینی با نام «یک‌کلاس» را ارائه کردیم.

غفاری در مورد پلتفرم یک‌کلاس توضیح می‌دهد: از زمان شیوع کرونا در سال گذشته، مدارس و سازمان‌ها برای آموزش آنلاین به ابزارهایی، چون واتس‌آپ و اسکایپ یا ادوب کانکت روی آوردند تا از خدمات ویدئو کنفرانس یا ابزار‌های دیگر آن‌ها استفاده کنند؛ در حالی که این ابزار‌ها در حقیقت ابزار پیام‌رسان یا جلسات سازمانی بودند و یکپارچگی لازم را برای مجموعه کار‌هایی که مثلا قرار است در یک کلاس درس انجام شود را نداشتند. در صورتی که پلتفرم یک‌کلاس امکاناتی را فراهم می‌آورد تا معلمان یا مسئولان بخش آموزشی سازمان‌ها بتوانند به صورت یکپارچه کلاس آنلاین برگزار کنند، انواع آزمون‌ها را اجرا کنند، تکالیف را از شاگردان تحویل بگیرند، حضور و غیاب کنند و فعالیت‌های کلاسی خلاقانه‌ای ترتیب دهند.

وی در مورد مزیت بزرگ این پلتفرم بیان کرد: به طور کلی سیستم مدیریت یادگیری پلتفرم جدیدی نیست و در تمام دنیا سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی مزیتی که یک‌کلاس دارد، ابری بودن آن است. کاربر متناسب با فضا و ابزاری که نیاز دارد، هزینه می‌کند و در لحظه این فضا در اختیارش قرار می‌گیرد و نیازی به زیرساخت یا نیروی متخصص ندارد. این کار برای آموزشگاه‌ها و سازمان‌ها و مدارس مقرون به‌صرفه است، زیرا براساس تعداد کاربر خود حجم و فضا خریداری می‌کنند. علاوه براین، در سیستم یک‌کلاس هر دانش‌آموز یا فراگیر یک پروفایل دارد و کل فعالیت‌های او از تکالیف تا آزمون‌هایش درون آن قرار می‌گیرد و از این رو کار معلمان کمتر می‌شود و حتی دیگر نیازی به حضور و غیاب در فضای واتس‌آپ ندارند.

وی افزود: این پلتفرم مبتنی بر وب است و نیازی به نرم‌افزار یا اپلیکیشن ندارد و برای تمامی مخاطبان از دانش‌آموزان دبستان گرفته تا فراگیران سازمان‌ها بهینه‌سازی شده است. یک‌کلاس هم‌اکنون حدود ۱۵ هزار فراگیر دارد که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

غفاری در مورد چشم‌انداز این شرکت اظهار داشت: هدف ما این است که هر چه زودتر این پلتفرم را به صورت فراگیر معرفی کنیم تا افراد بیشتری از آن استفاده کنند و با این پلتفرم قصد داریم که سطح دسترسی به محتوای آموزشی را برای همه دانش‌آموزان حتی در نقاط دورافتاده افزایش دهیم و به نوعی عدالت آموزشی را برقرار کنیم.

مدیرعامل شرکت داده رایانش ابری پردیس در مورد چالش‌ها و مشکلات سد راه شرکتش گفت: به غیر از بحث بیمه و مالیات که همه شرکت‌ها و کسب‌وکار‌هایی مثل ما با آن گریبانگیر هستند، ما به عنوان شرکتی که در زمینه آموزش مجازی کار می‌کند، مشکل عمده‌مان شکاف دیجیتال میان والدین و مربیان با دانش‌آموزان است. متاسفانه در بیشتر جا‌ها والدین و مربیان به‌روز نیستند و نمی‌توانند با ابزار‌ها کار کنند. مشکل بعدی نیز دسترسی و کیفیت اینترنت است. در مراکز استان‌ها این چالش زیاد وجود ندارد، اما در نقاط دورافتاده واقعا کیفیت اینترنت پایین است و اگر واقعا کشور بخواهد در مقوله آموزش مجازی ورود کند، باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند.

وی در مورد حامیان «یک‌کلاس» توضیح داد: یک‌کلاس در پردیس شکل گرفت و طبیعتا پارک علم و فناوری پردیس حامی «یک کلاس» بود، لذا ترجیح دادیم به جای آنکه به دنبال حمایت‌های خارج از شرکت باشیم، با داشته‌های موجود در شرکت و تجربه چندین ساله خودمان شروع کنیم و به دنبال حمایت خاصی نبودیم.

غفاری به کسب‌وکار‌های نوپا توصیه کرد: کسب‌وکار‌های نوپا باید قبل از ورود به بازار چارچوب‌های مدل یا طرح تجاری خود را بسنجند و بی‌گدار به آب نزنند. در واقع باید برنامه خاص از قبل تعیین شده داشته باشند تا زمانی که با چالش‌های بازار مواجه می‌شوند، آسیب نبینند. در حال حاضر تمامی اطلاعاتی که یک کارآفرین تازه‌کار نیاز دارد، در اختیارش قرار دارد و باید از آن‌ها حداکثر استفاده را بکند. در یک جمله می‌توانم بگویم که کسب‌وکار راه انداختن فقط ثبت شرکت نیست. بلکه باید علم و دانش و احاطه به شرایط بازار کسب‌وکار خود را راه بیندازند و ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان آموزش از راه دور کسب و کار نوپا دانش آموزان سازمان ها کسب وکار یک کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌