Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم معافی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وظایف حوزه نشر قرآن کریم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: معاونت نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن الکریم طی سالیان و دهه‌هایی که فعالیت داشته توفیقات خوب و قابل توجهی داشته است.

وی افزود: همان‌طور که از اسم این معاونت بر می‌آید تمامی آنچه در فرایند چاپ و نشر قرآن کریم موضوعیت دارد، در این معاونت دیده شده و برای این منظور این معاونت دارای دو اداره کل شامل ارزیابی و صدور مجوز برای مصاحف چاپی و اداره تصحیح قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دارالقرآن کشور با بیان اینکه آنچه به صورت فعالیت‌های تخصصی در این حوزه انجام می‌شود، فرایند بررسی و تصحیح مصاحف و انتشار آن‌ها بدون هرگونه غلط است، گفت: در حقیقت مهمترین هدف دارالقرآن در بخش نشر این است که قرآن‌هایی به دست مردم برسد که هیچ گونه غلطی در متن مقدس کلام الهی نداشته باشد.

معافی در پاسخ به این پرسش که چطور ممکن است قرآن کریم غلط داشته باشد، گفت: منظور و مقصود از غلط‌های قرآن اغلاط سهوی بعضاً تایپی است که در فرآیندهای آماده سازی رایانه‌ای کتابت قرآن کریم و … ایجاد می‌شود برای مثال یک اِعراب و یا عبارتی جا می‌افتد و… لذا یک متولی باید بر آنچه قرار است تولید شود، نظارت داشته باشد تا این خطاها اصلاح شوند که این امر به دست سازمان دارالقرآن الکریم انجام می‌شود.

وی افزود: در طول بیش از سه دهه اخیر نیروهای متخصص و مجرب، اعم از جوان و میان سال در حوزه نشر قرآن کشور حضور دارند و تحت عنوان مصحح قرآن اعم از خواهران و برادران کارها را بررسی و فرایندهای نظارت بر نشر قرآن بر عهده آنان است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کشور همچنین با بیان اینکه فعالان خاص چاپ و نشر قرآن کریم شامل ناشران این حوزه با دارالقرآن به عنوان ملجع و خانه فرهنگی شأن تعامل دارند، تاکید کرد: مباحث صدور مجوز و چاپ و … برای این ناشران با همکاری و پشتیبانی دارالقرآن انجام می‌شود.

معافی با بیان اینکه دارالقرآن با توجه به شرایط جامعه که متأثر از کرونا است، اقداماتی را انجام داده است، افزود: در شرایط کنونی ما احتمال می‌دادیم که در فضای نشر مکتوب و قرآن‌های چاپی با ضعف روبرو شویم و حتی شاید ممکن باشد که شمارگان قرآن‌ها کم شود اما به همت ناشران و لطف خدا از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۸۰ مجوز چاپ و نشر توسط معاونت نشر دارالقرآن کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این مجوزها بالغ بر دو میلیون نسخه قرآن کریم را شامل می‌شوند، بیان کرد: ویروس کرونا نتوانسته چندان اثر خاصی در این حوزه بگذارد زیرا اقبال مردم همیشه به سمت ساحت مقدس قرآن کریم بوده است.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به اقبال عمومی مردم به حوزه دیجیتال، توضیح داد: ما در مجموعه دارالقرآن سعی کرده‌ایم که فرآیند چاپ و نشر را تعمیم دهیم و در حوزه نشر دیجیتال و فضای مجازی نیز کارهای بزرگی را صورت دهیم که برای این منظور تفاهم نامه‌هایی با مراکز و ارگان‌های وابسته و متولی فرهنگ از جمله وزارت فرهنگ، مرکز رسانه‌های دیجیتال و مرکز چاپ و نشر قرآن کریم امضا شده و کارهای میدانی و مشترک خوبی در دست انجام است.

کد خبر 5062538

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی سمنان ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان بوشهر هفته وحدت کرمانشاه گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا اردبیل پدافند غیرعامل محدودیت های کرونایی سازمان دارالقرآن چاپ و نشر قرآن نشر قرآن کریم قرآن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه
  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم