Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@11:20:05 GMT

حل مشکل تولید روغن و عرضه ۳۰ هزار تن برنج

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۵۸۹۳

ساعت 24 - دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در بحث روغن یک وقفه‌ای در تولید بوجود آمده که از هفته گذشته تقریباً با افزایش تولید و عرضه محصول به بازار در حال حل شدن است و تا پایان هفته درباره روغن خوراکی مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، عباس قبادی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: گفت: مصوب شد 30 هزار تن برنج وارداتی از محل ذخایر کشور در سطح استان‌ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها 17 هزار تومان و برای مصرف کننده 18 هزار و 500 تومان توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در بحث برنج تزریق 30 هزار تن به بازار حتماً تأثیرگذار خواهد بود و استان‌ها می‌توانند نسبت به تحویل برنج اقدام کنند.وی گفت:گزارش‌های مربوط به 100 قلم کالا در این نشست مطرح شد و نسبت به ماه گذشته غیر از یکی دو قلم کالا در اکثر کالاها ثبات نسبی قیمت را در بازار شاهد هستیم.

قبادی همچنین افزود: بخشی از کالاهای رسوبی هم در گمرک با تلاش‌هایی که انجام شد مصوب شد که از فردا با حداقل تشریفات ترخیص شوند.دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: این کالاها شامل کالاهای اساسی و واسطه‌ای است که ورود آن‌ها به بازار تأثیرگذار خواهد بود.قبادی به موضوع روغن خوراکی در کشور هم اشاره کرد و افزود: در بحث روغن یک وقفه‌ای در تولید بوجود آمده که از هفته گذشته تقریباً با افزایش تولید و عرضه محصول به بازار در حال حل شدن است و تا پایان هفته درباره روغن خوراکی مشکلی نخواهیم داشت.وی مشکل تحویل روغن خام به کارخانه‌ها را یکی از دلایل بوجود آمدن این مشکل دانست و گفت: این مشکل حل شده و تولید در حال انجام است.قبادی به قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و افزود: در بحث جوجه ریزی مشکلاتی وجود دارد و وقتی تولید کم باشد عرضه هم کم می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: قرار شده مشکل مرغداران حل شود و جوجه ریزی افزایش یابد و هر چه به انتهای سال برسیم تولید مرغ بیشتر خواهد شد.وی گفت: همه دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین ارز و تخصیص آن باید کمک کنند تا مشکلات به حداقل برسد، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت هم در زمینه نظارت فعال خواهند بود تا مشکلی در بازار نداشته باشیم.دبیر ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت در مواد شوینده و محصولات لبنی را منتفی دانست و افزود:، چون صادارت محصولات لبنی بیشتر شده و قیمت شیرخام هم برای کارخانه‌ها افزایش یافته نوساناتی را در بازار شاهد بودیم، اما قیمت کالاهایی که مشمول قیمت گذاری بودند هیچ تغییری نداشته است. قبادی گفت: قرار است در روزهای آینده در مورد موضوع لبنیات تصمیم گیری شود، اما هرگونه افزایش قیمت برای محصولات لبنی منتفی است و مورد تأیید نمی‌باشد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دبیر ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد