Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گودرزی دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در میزگردی که با عنوان « 13 آبان در آستانه فروپاشی شیطان» از سوی این خبرگزاری برگزار شد، درباره استکبارستیزی و ماهیت جنبش دانشجویی گفت: از دو جنبه می‌توان به ماهیت جنبش دانشجویی ضداستکبار نگاه کرد، اول بحث تاریخی و دوم بحث مبنایی و ذاتی جنبش‌ها .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره مسئله اول، بهتر است یک عقبگرد به سال ۱۳۳۲ داشته باشیم. چه شد که ۱۶ آذر سال ۳۲ شکل گرفت؟ به چه دلیل آن خونریزی‌های وحشتناک توسط رژیم پهلوی صورت گرفت؟ این فاجعه به دلیل اعتراض دانشجویان به مناسبت حضور معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ایران رخ داد. پس روحیه استکبارستیزی از قبل در متن و بطن افکار جنبش دانشجویی وجود داشت. 

گودرزی ادامه داد: پیش از اولین قدم‌های امام خمینی در راستای تحقق استقلال و استکبارستیزی سراسری، این دانشجوها بودند که در برابر زور و ظلم آن دوران سکوت نکردند و یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم برای سرنگونی نظام وابسته شاهنشاهی را در ۱۶ اذر ۳۲ رقم زدند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت افزود: جلوتر که برویم به تسخیر سفارت آمریکا می‌رسیم، کدام دستگاه و گروهی شجاعت تسخیر سفارت آمریکا را داشت؟ عده‌ای جوان بدون پشتوانه و فقط با تکیه بر روحیه استکبارستیزی و همراهی مردمی لانه جاسوسی ابر استکبار جهانی را تسخیر کنند، این کار فقط می توانست از یک گروه بربیاید و آن‌هم دانشجویان بودند که دچار غرب‌زدگی و غرب‌پرستی نشده بودند و عاقلانه و شجاعانه دست به اینکار زدند که بعدها هم حرکت آنها با مهر تایید امام خمینی همراه شد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: مورد دیگر اینکه هرچه تاریخ را ورق بزنید خواهید دید دانشجویان و جنبش دانشجویی به دلایل مختلف مانند عدم وابستگی، مصلحت‌سنجی‌های انقلابی و اسلامی، مبارزه با سیاست وقیحانه غربی همیشه خود را در جایگاه انصاف و تعلق به اسلام قرار می دهند و متوجه می شوند که ذیل یوق استکبار رفتن به ضرر کشور و مردم است و همیشه در این راه هزینه دادند و در نهایت به یمن جمهوری اسلامی ایران استکبار ستیزی در ۱۳ آبان قوت بخشید و به معنای واقعی کلمه محقق شد.

گودرزی اضافه کرد: مسئله دوم، بحث مبنایی جنبش‌ها مطرح است، به این معنا که می دانید جنبش‌ها همواره در طی تاریخ با آرمان‌ها همراه هستند و به سمت آرمان‌ها حرکت می کنند. یک جنبشی خاصیت براندازی دارد و یک جنبشی آرمان و اهداف آزادی‌خواهانه دارد، سرآمد جنبش آزادی خواه، جنبش دانشجویی است، چرا که در دل خود انبوهی از آرمان‌های والای اسلامی و برتر را جا دارد.

وی افزود: آرمان اسلام‌خواهی، آرمان قانون‌مندی، آرمان اصلاح و بهبود، آرمان احقاق حقوق مردم، آرمان دفاع از حقوق مستضعفان، آرمان آزادگی و... از آرمان‌های والای جنبش دانشجویی است پس به همین دلیل است که آرمان استقلال‌طلبی و ضداستکباری در ذات جنبش دانشجویی هست و هیچ‌وقت نمی توانید جنبش دانشجویی پیدا کنید که موافق وابستگی و سلطه بیگانگان باشد، البته جنبش دانشجویی که مبنای افکار آن‌ها اسلام ناب محمدی باشد نه مبنای افکار آن‌ها قدرت‌طلبی دنیوی و پیاده نظام سیاسی باشند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به سوال دیگری گفت: ۱۳ آبان نشانه تجلی روحیه تحول خواهی مردم برای مبارزه با استکبار بود. مردم به انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برای تصفیه عناصر استکبار راضی نشدند و سراغ منبع اصلی استکبار رفتند تا با تسخیر این لانه جلوی رشد استکبار را بگیرند.

وی افزود: ملت ایران همیشه به دنبال تحول خواهی جدید هستند اینکه آقا می‌فرمایند نظام ما نظام انقلابی می باشد و از آنجاییکه جمهوری اسلامی نظام ساختارمندی هست یکی از اصول های استحکام و کارایی نظام مردم است، وقتی نظام  در داخل خودش یکسره در حال رقم زدن تحول به وسیله مردم باشد باعث تعالی کشور خواهد شد.

گودرزی اضافه کرد: علاوه بر این مورد رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند امام و پیروانش تحول خواه بودند که مجدداً اشاره به این قضیه دارد پس برای اینکه تحول خواهی مبتنی بر اجرایی شدن آرمان های امام در نظام جمهوری اسلامی عملی شود نیازمند یک پویایی در درون نظام است و این یعنی اصل اساسی جمهوری پویا باید توسط مردم رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله آتش‌به‌اختیاری جنبش دانشجویی و جوانان انقلابی‌ گفت: این آتش به اختیاری یکی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی است، در واقع دانشجویان در تسخیر سفارت منتظر همراهی نهادها، گروه‌ها و اشخاص نشدند. کاملا با همان روحیه انقلابی که امام‌خمینی و رهبری به آن اشاره کرده‌اند، مشکل را دیده‌اند، حس کرده‌اند که یک‌جایی مسئله‌ای برای مردم و کشور ایجاد شده پس  بررسی کردند، فکر کردند، تعقل کردند و به این نتیجه رسیدند که این سفارت، سفارت نیست بلکه لانه فساد و جاسوسی است و برای حل این‌مسئله یک راه‌ وجود دارد آن هم این است دندان لق و کرم‌خورده را باید بکنند و امروز برکات آن اقدام را می بینیم.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: امروز هم جنبش دانشجویی بیش از اوایل انقلاب و سال‌های ۵۸ و ۵۹ نیاز دارد به صورت انقلابی و آتش‌به‌اختیار برای مشکلات کشور راهکار ارائه دهند و خودشان هم پای‌کار این راهکارها باشند.

گودرزی در ادامه درباره سوال دیگری گفت: آرمان اصلی مردم برای مبارزه با استکبار و سلطه بر اساس قرآن کریم است که خداوند فرموده است « وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا»، پس با توجه به این اصل که مردم از غایت و عاقبت سلطه‌گران اطلاع دارند هیچ زمانی دست از مبارزه با آن‌ها برنمی دارند و تا نابودی سلطه تلاش خواهند کرد.

وی افزود: تفاوت دولت ها در آمریکا تفاوت هدفشان نسبت به ایران نیست، بلکه تنها تفاوت دولت‌های آمریکا در قبال ایران در اجرایی کردن سیاست‌های شیطانی خودشان می‌باشد که مردم الان نسبت به این دو تفکر خبیثانه آگاه و مطلع هستند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: نمونه بارز برای اثبات این سخن این است مگر از سال ۱۳۳۲ تا امروز که ۱۳ آبان ۱۳۹۹ هستیم دولت‌های آمریکا دائما تغییر نکرده‌اند؟ آیا روحیه استکبارستیزی ایرانیان در تقابل با آمریکا بر روی خطوط اسلام و انقلاب در این مدت تغییر کرد؟

گودرزی افزود: یک سوال کلان‌تر اینکه چه چیزی باعث شد ما از نظام طاغوت و شاهنشاهی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برسیم؟ مردم در تقابل با اصل استکبار کاری ندارند چه کسی مسئول دولت است، خودشان شاهدند در طول تاریخ مستکبرین عالم دائما به کشور ما دست درازی کردند و هرموقع ملت ایران عقب‌نشینی کرد آن‌ها جلوتر آمدند و اصالت استقلال و ازادگی انسان را تهدید کردند. پس تفاوتی ندارد چه دولتی مجری سیاست‌های شیطان بزرگ است چون هدفشان بر همگان مبرهن است، این روحیه ذاتی مردم ایران است که به واسطه اسلام، تاریخ و تجربه فهمیده‌اند که استکبارستیزی یکی از راه‌‌های مهم و لازم حرکت کشور برای اعتلای جمهوریت است و مسامحه با استکبار را حتی جایز نمی‌دانند چه برسد به اینکه بخواهند وابسته شوند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی بزرگترین شهید مبارزه با استکبار و نظام سلطه است و به برکت خون حاج ‌قاسم سلیمانی امروز منطقه و ایران در بالاترین سطح استکبار ستیزی و نفرت از آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان جنبش دانشجویی امام خمینی آمریکا دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت 13 آبان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مبارزه با استکبار جنبش دانشجویی جمهوری اسلامی تحول خواهی آرمان ها ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر در جمع دانش آموزان دختر این شهرستان و در نشست رویداد خلیج فارس با اشاره به اهمیت تاریخ ایران و حفاظت از آرمان های کشورمان خلیج فارس را میراث تاریخی ایران دانست. 

مسعود خواست خدایی گفت: ایران اسلامی با اقتدار خود اجازه نداد یک وجب از خاک ایران جدا شود، اما نظام طاغوتی سابق بحرین و بخش‌های دیگری از ایران را از دست داد.

وی تصریح کرد: امروز غرب و نظام استکبار فهمیده اند که چگونه با ایران سخن بگویند و این نشان از قدرت و اقتدار ایران اسلامی است.

فرماندار خرمشهر خطاب به دانش آموزان دختر حاضر در این نشست گفت: غرب و استکبار با همراهی برخی از کشور‌های منطقه سعی کردند نام جعلی خلیج عربی را جای خلیج فارس عنوان کنند، اما با ایستادگی ملت و دولت و اقتدار ایران متوجه شدند که باید با زبان احترام و تاریخ با ایران سخن بگویند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است