Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: «ماهر الاخرس» اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازداشت اداری و غیرقانونی خود توسط این رژیم از مدتها پیش دست به اعتصاب غذا زده است.

درحال حاضر، اعتصاب غذای این اسیر فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها وارد صدمین روز خود شده است و با این حال، هنوز هم خبری از آزادی وی توسط تل آویو مخابره نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیر ماهر الاخرس ۴۹ سال سن دارد و دارای ۶ فرزند است و همچنان به اعتصاب غذای نامحدود خود ادامه می‌دهد.

اسیر ماهر الاخرس تاکنون تمامی پیشنهادات رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اعتصاب غذای نامحدودش را رد کرده است اسیر ماهر الاخرس در حالی بیش از ۳ ماه است که در اعتصاب غذا به سَر می‌برد که اوضاع جسمانی وی وخیم گزارش شده است. آخرین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در این زمینه حاکی از آن هستند که زندگی و جان ماهر الاخرس به شدت در خطر است. همچنین گفته شده است که بر اثر این اعتصاب غذا، وی در حال از دست دادن قدرت بینایی و شنوایی خود است و اکنون قادر به صحبت کردن نیست. تمامی اینها در حالی است که دادگاه رژیم صهیونیستی نیز پس از تشکیل چند جلسه باز هم حاضر به صدور حکم آزادی الاخرس نشده است.

مطالبه اصلی و اساسی اسیر ماهر الاخرس لغو حکم بازداشت اداری و موقت خود است. این درحالی است که صهیونیست‌ها تاکنون پیشنهادات مختلفی را به این اسیر فلسطینی جهت پایان دادن به اعتصاب غذایش، ارائه کرده‌اند. از جمله این پیشنهادات، انتقال وی به بیمارستان‌های مجهز صهیونیستی بوده است که وی قویاً با این پیشنهاد مخالفت کرده است. اسیر الاخرس صراحتاً اعلام کرده که تا زمان لغو حکم بازداشتش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید. چندی پیش نیز خبری مبنی بر اینکه خانواده الاخرس نیز در حمایت از وی وارد اعتصاب غذا شده‌اند، منتشر شد.

در این میان، آنچه که بیش از هر چیزی قابل تأمل است، سیاست «مرگ تدریجی» است که صهیونیست‌ها علیه اسیر ماهر الاخرس در پیش گرفته‌اند. در واقع، رژیم صهیونیستی بدون توجه به وضعیت جسمانی اسیر الاخرس هیچ اراده‌ای از خود برای پایان دادن به این وضعیت نشان نمی‌دهد و این بدان معنا است که سران تل آویو به صورت کاملاً عامدانه به دنبال مرگ تدریجی اسیر ماهر الاخرس هستند.

رژیم صهیونیستی سیاست «مرگ تدریجی» را علیه اسیر الاخرس در پیش گرفته است و مدعیان حقوق بشر نیز در قبال این سیاست سکوت پیشه کرده اند کما اینکه پیشتر نیز مقامات فلسطینی اعلام کردند که عدم اقدام صهیونیست‌ها برای پایان دادن به اعتصاب غذای اسیر الاخرس به مثابه صدور حکم اعدام علیه وی است. به عبارت دیگر، رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به اعتصاب غذای الاخرس حاضر به اعطای کوچک‌ترین امتیازی نیست. پیشتر نیز رژیم صهیونیستی همواره سیاست «مرگ تدریجی» را علیه اسرای فلسطینی در پیش گرفته بود و اکنون نیز نوبت به ماهر الاخرس رسیده است.

نکته قابل تأمل درخصوص سکوت جامعه جهانی در قبال وضعیت جسمانی وخیم ماهر الاخرس است. جامعه جهانی در کنار نهادهای حقوق بشری وابسته به خود در قبال وضعیت کنونی اسیر الاخرس سکوت کامل در پیش گرفته است و از همین روی، آنها نیز در رقم خوردن یک فاجعه احتمالی برای اسیر فلسطینی سهیم هستند. این سکوت جامعه جهانی در حالی است که سران آن از جمله سردمداران آمریکا و غرب از بام تا شام شعارهای پرطمطراق حقوق بشری سر می‌دهند و ژست حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان را می‌گیرند.

از سوی دیگر، اردوگاه سازش متشکل از عربستان سعودی، بحرین، امارات و … نیز در قبال آنچه که علیه اسیر ماهر الاخرس در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد، سکوت اختیار کرده‌اند. این درحالی است که اسیر ماهر الاخرس به این اردوگاه درس مقاومت داد و این پیام را به آنها مخابره کرد که حتی اگر تمامی کشورهای عربی نیز به مسأله فلسطین پشت کنند، این فلسطینیان و اسرا هستند که خود قادر خواهند بود در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها و جنایت‌های آنها در اراضی اشغالی بایستند و با آن مقابله کنند.

تل آویو علیرغم مخالفت با آزادی الاخرس به خوبی نسبت به پیامدهای هرگونه اتفاق احتمالی برای او واقف است و می‌داند که ممکن است شعله‌های یک انتفاضه دیگر در اراضی اشغالی روشن شود آنچه که اکنون واضح به نظر می‌رسد، این است که وضعیت جسمانی اسیر ماهر الاخرس به شدت رو به وخامت نهاده و هر لحظه ممکن است اتفاق ناگواری برای این اسیر فلسطینی بیفتد. بدون شک بروز چنین اتفاقی پیامدهای وخیمی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت و موجب خواهد شد تا تمامی فلسطینیان برای گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته شده اسیر فلسطینی دست به کار شوند.

کما اینکه پیشتر نیز گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی و … به رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه اتفاق ناگوار احتمالی برای اسیر الاخرس هشدار داده اند.

ناگفته پیداست که هرگونه اتفاق ناگوار احتمالی برای اسیر الاخرس موجب انفجار اوضاع در اراضی اشغالی خواهد شد و حتی ممکن است تمامی گروه‌های فلسطینی به همراه اغلب مردم این کشور در قالبِ انتفاضه‌ای جدید در برابر صهیونیست‌ها صف آرایی کنند. هرچند که صهیونیست‌ها سیاست مرگ تدریجی را در قبال الاخرس در پیش گرفته اند و حاضر به آزادی او نیستند اما بدون شک خود به خوبی می‌دانند که هرگونه اتفاق احتمالی برای این اسیر فلسطینی پیامدهای به شدت وخیمی را برایشان به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5062908 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی ماهر الاخرس اعتصاب غذا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فرانسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین توهین به پیامبر عادی سازی روابط با اسرائیل امانوئل ماکرون ویروس کرونا سودان جو بایدن لبنان برای پایان دادن اسیر ماهر الاخرس اسیر فلسطینی رژیم صهیونیستی هرگونه اتفاق اسیر الاخرس صهیونیست ها مرگ تدریجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه ۵۰۰۰ نفر از ساکنان این باریکه را بازداشت کرده است.

بنابر این گزارش، از بین این افراد ۳۱۰ نفر از بازداشت شدگان جزو کادر پزشکی و درمانی و ۲۰ نفر نیز خبرنگار هستند.

این در حالی است که در شرایط کنونی شمار شهدای غزه از آغاز حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مرز ۳۵ هزار نفر رسیده و شمار مجروحان نیز در مرز ۷۸ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست