Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب دیده از کرونا، موسسات خیریه به صورت نظام مند کار خود  را ادامه دادند.

در این میان جمعی از بانوان خیر نقده ای که از 30 سال گذشته در قالب موسسه قرآنی اقدام به کمک به نیازمندان می کردند، وارد مرحله جدیدی از کمک ها به اقشار آسیب دیده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی خیبری یکی از بانوان خیر نقده ای است که حدود 30 سال قبل اقدام به ایجاد کلاس قرآنی برای بانوان شهرستان نقده کرده و هم اکنون با کمک بانوان خیر این شهرستان توانسته کمک های خیرین را در بخش های مختلف ساماندهی و در کمک به نیازمندان گام های خوبی بردارد.

این بانوی خیر در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: در ابتدا بخشی از منزل مسکونی خودم را وقف آموزش قرآن به زنان کم سواد و بی سواد، کردم و سپس با تشکیل کلاس ها و برگزاری برنامه های فرهنگی توانستم تعداد بانوان حاضر در این کلاس های قرآن را افزایش دهم.

                                           تصاویرمربوط به قبل از شیوع کرونا است

 

خیبری با بیان اینکه در ابتدا تعداد قرآن آموزان کمتر از انگشتان دست بود، تصریح کرد: در حال حاضر در هر دوره قرآنی بیش از 40 نفر از بانوان شرکت می کنند.

وی رمز موفقیت خود در این زمینه را توکل به خدا و برگزاری سایر برنامه های فرهنگی و مناسبتی در کنار دوره های قرآنی عنوان کرد و افزود: به مناسبت های مختلف برنامه های مختلفی نیز برگزار می کنیم و همین امر سبب تشویق هر چه بیشتر بانوان برای حضور در کلاس های قرآنی را سبب می شود.

این مدرس قرآن با بیان اینکه در سال های گذشته توانستیم با حمایت سپاه، این کلاس را به پایگاه بسیج ارتقا دهیم، گفت: هم اکنون زنان محله علاوه بر اینکه در کلاس های قرآنی شرکت می کنند، در برنامه های بسیج نیز حضور و مشارکت دارند.

خیبری با بیان اینکه در ابتدا این کلاس های قرآنی با هدف ارائه و آموزش قرآن برگزار می شد، اعلام کرد: در حال حاضر این پایگاه بسیج به یکی از بزرگترین مراکز کمک های خیریه برای نیازمندان شهر نقده تبدیل شده و بانوان خیر به صورت ماهانه کمک های نقدی خود را برای کمک به نیازمندان اهدا می کنند.

وی افزود: این کمک ها با تشکیل صندوق هایی ویژه جهازیه، کمک به خوراک نیازمندان، کمک به پوشاک نیازمندان، تحصیل فرزندان افراد نیازمند و ... مورد ساماندهی قرار گرفته و تلاش می شود نیات کمک ها به درستی اجرایی شود.

این بانوی خیر، زکات فراگیری قرآن را آموزش آن به سایر افراد عنوان کرده و اظهار داشت: بانوان خیری که طی سال های گذشته در این پایگاه قرآن آموزش دیده اند با ختم قرآن به نیت اموات، مبالغ دریافتی را در زمینه کمک به نیازمندان اهدا می کنند.

خیبری با بیان اینکه به صورت دوره ای شاهد ختم قرآن در این پایگاه هستیم، اعلام کرد: تمام بانوانی که در ختم قرآن مشارکت دارند، مبالغ دریافتی را برای کمک به نیازمندان احسان می کنند.

وی کمک به ساخت مصلی شهرستان نقده، خرید لباس برای نیازمندان، پرداخت کمک هزینه دانش آموزان بازمانده از تحصیل، پرداخت کمک هزینه درمان، کمک در پرداخت اجاره منزل و ... را از دیگر اقدامات بانوان حاضر در این پایگاه عنوان کرد و گفت: بانوان عضو این پایگاه به صورت ماهانه مبالغی را به صندوق هایی که در نظر گرفته ایم اهدا می کنند، از  اینرو همواره در بخش های مختلف، مبالغی برای کمک به نیازمندان داریم.

این بانوی خیر نقده ای با بیان اینکه به صورت موردی نیز شاهد قربانی کردن توسط خیرین عضو این پایگاه هستیم، اعلام کرد: گوشت این قربانی ها در بین نیازمندان توزیع می شود.

خیبری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: با شیوع ویروس کرونا و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا، کمک های خود را به سمت و سوی اقشار آسیب دیده از کرونا سوق دادیم.

وی اعلام کرد: در این راستا چندیم مرحله کمک در قالب بسته های معیشتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا اهدا شد که این بسته های معیشتی در هر مرحله برای 150 نفر توزیع شد.

این بانوی خیر، گفت: با توجه به اینکه قشرهای مختلف براثر کرونا آسیب دیده اند، ضروری است در راستای کمک به نیازمندان بیش از پیش همت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن زنان بانوان آموزش اقشار آسیب دیده از کرونا کمک به نیازمندان کلاس های قرآن بانوی خیر بانوان خیر کلاس ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی