Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@14:17:49 GMT

۶۰۰ هزار داوطلب کنکور نظام قدیم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۸۶۶۹

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور نظام قدیم خبر داد و گفت: کمیسیون در جلسه موافقت خود را با تمدید حضور داوطلبین نظام قدیم در کنکور در سال ۱۴۰۰ و برای آخرین بار اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره تمدید کنکور نظام قدیم اظهار داشت: سازمان سنجش درباره آمار نظام قدیم‌ها به کمیسیون آموزش اعلام کرده که ۱۹۰ هزار نفر هستند، درحالیکه در سال جاری با قبول شدن تعدادی از این افراد عملاً فقط ۸۰ هزار نفر باقی مانده‌اند و برای بررسی بیشتر این موضوع کمیسیون آموزش به احمد نادری نماینده تهران مأموریت داد تا تعداد داوطلبین نظام قدیم در کنکور را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: نادری براساس گزارشی که تهیه کرده و در این راه دیده‌بان شفافیت کمک کرده است مشخص شده تعداد داوطلبین نظام قدیم ۶۰۰ هزار نفر است؛ لذا بایستی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و گزارش به صورت دقیق مورد مطالعه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مخالفت‌های سازمان سنجش و وزارت علوم برای تمدید کنکور نظام قدیم که پیش‌تر اعلام شده بود هم به دلیل مسائل مالی آن‌ها بوده و هم به دلیل عدم طراحی سؤالات جدید برای این عده؛ بخش‌های مختلف دولت در آموزش عالی اعلام می‌کنند که، چون بنای اجرای سند تحول را دارند امکان طراحی سؤالات جداگانه و در نظر گرفتن محتوا برای داوطلبین نظام قدیم در کنکور وجود ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش می‌گوید تاکنون سه بار کنکور نظام قدیم در سال‌های (۹۷، ۹۸ و ۹۹) برگزار کرده است. اما کمیسیون در جلسه روز یکشنبه موافقت خود را با تمدید حضور داوطلبین نظام قدیم در کنکور در سال ۱۴۰۰ و برای آخرین بار اعلام کرد تا پرونده داوطلبین نظام قدیم در کنکور برای همیشه بسته شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های رسیدن به موفقیت؛ «کنکور» تنها مسیر برای موفق شدن نیست!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کنکور نظام قدیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور نظام قدیم داوطلبین نظام قدیم در کنکور کنکور نظام قدیم کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • کشف دو کانال بزرگ تقلب در کنکور با بیش از ۵۰ هزار نفر عضو
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • دستگیری ۱۸ مدعی فروش سؤالات کنکور در تهران
  • سفر به ایران قدیم؛ لشکر شاه با کوچکترین خط می‌توانست از هم بپاشد