Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@15:33:29 GMT

قیمت دلاری مسکن کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۸۷۷۴

قیمت دلاری مسکن کاهش یافته است

رویداد۲۴ مهدی روانشادنیا، اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن هیچ مبنای اصالتی در این بازار ندارد؛ زیرا هیچ متغیر اساسی در این بخش ایجاد نشده، بجز اینکه با کاهش ارزش پول ملی و تراز کردن دارایی‌ها با ارزش جدید مواجهیم. طبیعتا هر اتفاقی در بازار ارز بیفتد اثرات خود را در بازار‌های دیگر خواهد داشت.

وی افزود: وقتی قیمت مسکن را با قیمت ارز‌های خارجی مقایسه کنیم قیمت دلاری مسکن حتی از سه سال گذشته کمتر شده، اما ارزش اسمی آن رشد ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابری داشته است؛ در حالی که نرخ ارز در همین بازه زمانی ۷.۵ تا ۸ برابر شده است. یعنی اگر ارز در همین قیمت بماند ارزش واقعی مسکن هنوز با آن تراز نشده است. در نتیجه اظهارنظر کردن درباره آینده بازار مسکن جدا از بحث‌های اقتصاد کلان غیرممکن است.

این کارشناس با بیان اینکه بازار مسکن نمی‌تواند به این روند ادامه دهد، گفت: حتی اگر نرخ رشد قیمت ارز ادامه داشته باشد مسکن نمی‌تواند با آن همپا شود. اگر هم قیمت ارز کاهش پیدا کند، به دلیل چسبندگی که در بازار مسکن وجود دارد امکان کاهش قیمت ملک بعید است. می‌شود اینطور ارزیابی کرد که اگر دلار صعودی باشد مسکن هم صعودی می‌شود، ولی نه به سرعت. اگر دلار نزولی شود مسکن به ثبات می‌رسد.
بیشتر بخوانید:اقتصاد ایران در انتظار رای آمریکایی‌ها/ توصیه کارشناسان: برای سرمایه‌گذاری دست نگه داریدروانشادنیا درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار مسکن در ایران اظهار کرد: انتخابات آمریکا انعکاس خود را در قیمت ارز نشان خواهد داد. نرخ ارز در حال حاضر یک متغیر بسیار بااهمیت در تعیین قیمت دارایی‌ها از جمله مسکن است. البته تنها متغیر موثر در قیمت ارز فقط بحث انتخابات آمریکا نیست. مسائل دیگر از جمله نقدینگی و اقتصاد داخلی هم دخیل است. با این حال انتخاب هریک از دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا از لحاظ روانی می‌تواند اثرات کاهشی یا افزایشی بر بازار ارز بگذارد. قیمت مسکن در تهران متری ۲۶.۷ میلیون تومان تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۹ به ۸۶۵۶ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۳ درصد و ۱۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶.۷ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰ و ۱۱۰ درصد افزایش یافته است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن قیمت مسکن قیمت سکه بازار مسکن قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران

مناطق ۱ و ۳ شهر تهران، به عنوان گران‌ترین مناطق بازار مسکن پایتخت، محل عرضه آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت هستند.

تازه‌ترین بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحد‌های اجاره ای، در روز‌های اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره بها از مستاجر انتخاب کرده اند. البته نسبت فایل‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

بررسی‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحد‌های مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

دیگر خبرها

  • راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد / آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران
  • آخرین وضعیت بازار مسکن تهران در فروردین ۱۴۰۳+ اینفوگرافیک
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • دلالان نقره داغ شدند؛ ابلاغ قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار