Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا امروز ۱۳ آبان برابر با سوم نوامبر است و از حدود ساعت ۱۵ بعدازظهر به وقت ایران رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ آمریکا شروع می شود.

در روزهای اخیر و حتی امروز شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی آمریکا دست به کار شده و در تلاشند تا هرچه بیشتر طرفداران خود را برعلیه طرف مقابله به کارزار سیاسی این کشور و صندوق های رای بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رسانه های مختلف خارجی، این افراد به همراه طرفداران خود می‌کوشند تا در ایالت‌های حساس و کلیدی مانند پنسیلوانیا، فلوریدا، کارولینای شمالی، ویسکانسن، میشیگان و اوهایو اکثریت آرا را به کاندیدا و حزب مورد علاقه خود اختصاص دهند .

بررسی‌های گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا حاکی از آن است که این کارزار در روز جاری و در ساعات پایانی رقابت های سیاسی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اوج خود رسیده و آن دسته از هواداران ترامپ و بایدن که تاکنون وارد این عرصه نشده بودند از این زمان استفاده کرده و به شدت فضای مجازی را در آمریکا به سیاسی کرده و انتخابات این کشور اختصاص داده اند.

آنها در تلاشند تا بتوانند آن دسته از رای‌دهندگانی را که هنوز مردد یا بی‌میل به رای دادن هستند ، به اردوگاه خود جذب کنند. شبکه های اجتماعی آمریکایی مالامال از پیام های سلبریتی ها و چهره های شناخته شده این کشور شده که تمام هم خود را به کار گرفته اند تا مردم را متقاعد کنند به کاندیدای مورد نظرآنها رای بدهند.

این روزها عمدتا ترامپ میان چهره‌های سرشناس به ویژه سلبریتی ها محبوبیتی ندارد  و حتی برخی از آن‌ها مثل رابرت دنیرو و استیون کینگ از دشمنان قسم‌خورده‌اش هستند. هر چند او پیش از این که رییس‌جمهور آمریکا شود، در دسته سلبریتی‌ها بود؛ میلیاردری در دنیای املاک که کتاب‌هایی برای آموختن «هنر معامله» نوشته بود . او برنامه تلویزیونی هم داشت و در میان هالیوودی‌ها چهره‌ شناخته‌شده‌ای بود اما این شهرت باعث نشد چهره‌های مشهور او را حمایت کنند. وی در نهایت در انتخابات ۲۰۱۶ به پیروزی رسید تا شاید خط بطلانی بکشد بر تصوری که درباره نقش تعیین‌کننده سلبریتی‌ها در انتخابات وجود داشت اما  انتخابات ۲۰۲۰ ظاهرا با موج حمایت چهره های سرشناس اجتماعی از بایدن همراه شده است هر چند گروهی هم از ترامپ حمایت کرده اند با این حال تعداد زیادی از چهره های شناخته شده برای مردم این کشور در شبکه های اجتماعی اعلام کرده اند برای نخستین بار رای می دهند تا آمریکارا از دست سیاست های ترامپ نجات دهد .

سلنا گومز خواننده نسل جوان هرچند به صورت علنی از نامزدی حمایت نکرده اما اعلام کرده برای نخستین بار رای می‌دهد چرا که هیچ وقت فکر نمی‌کرده رای او تاثیر گذار باشد اما امسال دیدگاه او تغییر کرده است .

رایان رینولدز بازیگر در ونکوور کانادا متولد و بزرگ شده است ، اما در شبکه های اجتماعی فاش کرد که برای اولین بار به عنوان یک شهروند آمریکایی از حق رای خود استفاده کرده و در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای داده است.

یکی از خوانندگان رپ آمریکا هم  اعتراف کرد که در انتخابات گذشته رأی نداده است زیرا فکر می کرده که به دلیل داشتن سابقه کیفری مجاز نیست. اسنوپ ، که از منتقدان ترامپ بوده، توضیح داد که تصمیم وی ناشی از تمایل به ایجاد تغییر است.

یکی دیگر از سلبریتی‌های این کشور درعرصه موسیقی هم گفت : خجالت میکشم بگویم اما برای اولین بار است رای می‌دهم.

جان ویت بازیگر سرشناس سینمای آمریکا و پدر آنجلینا جولی که  یک بار برنده اسکار و چهار بار نامزد دریافت این جایزه شده است امروز با انتشار ویدئویی رسما از ترامپ در انتخابات حمایت کرد.

فهرست حامیان مشهور جو بایدن اما طولانی‌تر است. از جرج‌ آرآر مارتین نویسنده سرشناس «بازی تاج و تخت»، تام هنکس بازیگر برنده اسکار و همسرش ریتا ویلسون تا باربارا استرایسند خواننده و بازیگر پرآوازه و میشل اوباما همسر رییس‌جمهور سابق و البته نویسنده کتاب پرفروش «شدن» در این فهرست جای می‌گیرند. رابرت ردفورد، رابرت دنیرو و جرج کلونی  داستین هافمن، لئوناردو دی‌کاپریو، نیل یانگ، راب راینر و جولیا لوییس درایفوس هم به صورت علنی از بایدن حمایت کرده اند .

بعضی سلبریتی ها از جملاتی تقریبا توهین آمیز علیه ترامپ استفاده کرده اند مثلا مدونا خواننده معروف در صفحه شخصی خود نوشته است : در انتخاب «جو خواب‌آلود» برابر ترامپ نژادپرست، فاشیست و جامعه‌ستیز لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد.

یک خواننده مشهور آمریکایی که پیج او بیش از میلیون ها نفر فالور دارد یا بازیگر و خواننده دیگری با داشتن بیش از ۵۰ میلیون فالور در شبکه توئیتر امروز اعلام کردند که به طرفداران بایدن پیوستند تا در آخرین ساعات رای گیری تاثیری بر آنهایی داشته باشند که هنوز رای نداده اند.

 این تلاش‌های سیاسی  در حالی به اوج خود رسیده که نهادهای نظارتی در آمریکا اعلام کردند بیش از ۹۷ میلیون آمریکایی برای روز آخر صبر نکرده‌اند و آرای خود را تا عصر دوشنبه یا به صندوق رای یا به صندوق پست تحویل داده اند با این حال گفته می‌شود احتمال دارد به سبب آرای پستی شمارش آرا بیشتر از یک هفته هم طول بکشد . این ناظران می گویند این نخستین بار نیست که نتیجه نهایی با تاخیر اعلام می شود پیشتر در سال ۲۰۰۰ میلادی هم شمارش آرا تا یک ماه طول کشیده بود .

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟