Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی رحیمی عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در میزگرد  « 13 آبان در آستانه فروپاشی شیطان» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به ماهیت و ویژگی‌های جنبش دانشجویی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های تاریخی جنبش دانشجویی استکبارستیزی است.

وی افزود: این که دانشجو زیر بار ظلم نرفته و نسبت به آن دغدغه‌مند و حساس باشد، درسی است که ما از عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحیه نباید صرفا منحصر در استکبار خارجی شود بلکه جنبش دانشجویی باید مقابله هدفمند با استکبار داخلی را نیز در اولویت‌های خود قرار داده و هیچوقت این سنگر را خالی نکند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بیان کرد: وقتی از استکبار داخلی حرف می‌زنیم منظورمان آن جریان‌ها و افرادی هستند که جدا از اینکه اساسا با مفهوم مقاومت بیگانه هستند، نسبت‌شان با عدالت تفاوت چندانی با نسبت قدرت‌های جهانی با این مولفه ندارد. دلیل اینکه ما امروز راه نجات کشور و مسیر گذارمان از شرایط کنونی را عدالت خواهی م‌یدانیم همین است. معیار سنجش افراد باید عدالت باشد و دانشجو ترسی از هزینه دادن در مسیر عدالت‌خواهی نداشته باشد.

رحیمی افزود: جنبش دانشجویی امروز در مقابله با استکبار داخلی می‌تواند به مراتب مهمتر و تاثیرگذارتر از مبارزه با استکبار جهانی ظاهر شود و این محقق نمی‌شود مگر این که مردم را با مصادیق داخلی استکبار روبه‌رو کنیم.

وی افزود: طبیعتا برای تحقق این هدف باید هزینه بدهیم و بدانیم که برای گذار جمهوری اسلامی از این مرحله و همراه کردن مردم این هزینه‌ها الزامی است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: مهمترین درس ۱۳ آبان به جنبش دانشجویی آتش به اختیار بودن است. اینکه دانشجوی انقلابی برای عمل خود به هیچ ملاحظه کلان سیاسی فکر نکند و در لحظه وظیفه خود را انجام دهد. ۱۳ آبان تبلور این روحیه در تاریخ جنبش دانشجویی است. برای مثال علت اینکه ما از استیضاح دولت روحانی حرف می‌زنیم همین روحیه است، جنبش دانشجویی باید به این نتیجه برسد که امروز وظیفه‌اش در قبال جامعه و کلیت نظام چیست. غیر از این است که ما باید پاسخگو موضع‌مان برابر استکبار داخلی باشیم؟!

رحیمی تصریح کرد: اگر جنبش دانشجویی در ۱۳ آبان مثل امروز از رهبر جامعه برای محافظه‌کاری خود سپری می‌ساخت و وظیفه تاریخی خودش را فراموش می کرد، ما از این روز به عنوان نماد استکبارستیزی یاد می کردیم؟

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: با نگاه کردن به چهل سال گذشته و تحلیل عملکرد رئیس‌جمهور‌های مختلف آمریکایی باید بگوییم که انتخابات آمریکا تاثیری در میزان خصومت و دشمنی این کشور با ما ندارد صرفا بحث نحوه اجرای فشارهاست، اینکه کدام فرد رئیس جمهور باشد نباید نگاه مردم به استکبار جهانی را تغییر بدهد اما مسئله اینجاست که ما چقدر توانسته‌ایم این نگاه را به مردم منتقل کنیم؟

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی افزود: اگر می خواهیم مردم مبارزه ما با قدرت‌های استکباری را جدی بگیرند، باید در برابر استکبار داخلی موضع بگیریم. تا زمانی که کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی خم باشد، نمی‌توانیم از ظرفیتشان در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو آمریکا عدالت جنبش دانشجویی استکبار داخلی جنبش دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا

همشهری آنلاین: تحصن گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی در حالی ادامه دارد که هر روز دانشگاه‌های جدید به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین می پیوندند.

گسترش اعتراضات به ۷۹ دانشگاه: براساس گزارش واشنگتن پست، دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطین به ۷۹ دانشگاه در آمریکا گسترش یافته است.

افزایش بازداشت‌ها به ۹۰۰ نفر: منابع آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد.

شهر نیویورک، مرکز اعتراضات: به نظر می‌رسد که بزرگترین اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین در دو دانشگاه بزرگ نیویورک و دانشگاه کلمبیا جریان دارد. هر دو دانشگاه یاد شده در شهر نیویورک قرار دارند و از این رو اکنون شهر نیویورک مرکز اصلی اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین است.

دو دانشگاه اصلی حامیان فلسطین: گسترده ترین اعتراضات حمایت از فلسطین در حال حاضر دو دو دانشگاه نیویورک و کلمبیا متمرکز است. دانشگاه نیویورک با بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو از ۲۵ دانشکده، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهری آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه کلمبیا و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه کلمبیا نیز در اعتصابات همبستگی با غزه در پردیس اصلی این دانشگاه حضور دارند. اعضای هیات علمی دانشگاه کلمبیا هم به اعتراضات ملحق شده اند و به حمایت و هدایت دانشجویان معترض می پردازند.

میانگین سنی معترضان: براساس گزارش‌ها، بیشتر دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حد سنی ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و عمده جمعیت معترضان نیز دانشجویان کارشناسی در این رده سنی است. اما دانشجویان سایر مقاطع و حتی برخی اعضای هیئت علمی با ۸۰ سال سن هم در این اعتراضات حضور دارند.

گرایشات اعتقادی معترضان: براساس اظهارات یک شاهد میدانی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا، عقاید اسلامی بخش پررنگ اعتقادات دانشجویان معترض است، اما سایر دانشجویان با اعتقادات یهودیت و مسیحیت نیز با انگیزه کمک به فلسطین در اعتراضات حضور دارند. شاهدان همچنین گفته‌اند که شمار زیادی از دانشجویان سکولار هم خود را ملزم به اعتراض علیه خشونت و امپریالیسم اسرائیل می‌دانند و برای حمایت از فلسطین در اعتراضات حضور دارند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها: در عمده دانشگاه‌ها، روسا و مدیران دانشگاه‌ها با فراخوانی پلیس خواستار برخورد با دانشجویان معترض هستند. همچنین گزارش شده است که در برخی دانشگاه‌ها، مسئولان ساختمان‌ها را در واکنش به اعتصابات، تعطیل کرده اند که این اقدام مشکلات بهداشتی را برای دانشجویان تشدید کرده است.

کد خبر 848156 برچسب‌ها کلمبیا فلسطین

دیگر خبرها

  • چهره اعتراضات دانشجویی آمریکا: «از دانشجویان ایرانی برای حمایت از جنبش‌مان متشکریم»
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا