Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-02@07:27:13 GMT

تلاش بانک مرکزی برای تامین نیازهای اساسی مردم

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۴۹۵۳۷

تلاش بانک مرکزی برای تامین نیازهای اساسی مردم

صراط: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با اشاره به بزرگداشت ۱۳ آبان نوشت: بانک مرکزی با تخصیص و تامین به موقع ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیاز‌های اساسی مردم ایجاد شود.
  وی ادامه داد:  سیزدهم  آبان دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم‌های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد: «.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران .. / مبادلات نفتی و هرگونه خرید موادپتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران .. /هر گونه مبادله بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی..»
در دومین سالگرد اجرای تحریم‌های سنگین آمریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهک‌های پایین‌تر درآمدی جامعه، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران باسربلندی ایستادگی کردو امروز نظاره گرجدال دوجناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر است.

همتی تاکید کرد: بانک مرکزی هم روز‌های سختی را پشت سر گذارند. ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیاز‌های اساسی مردم ایجاد شود.

او نوشت: انصاف نیست برخی ناهماهنگی‌های موجود بین برخی دستگاه‌ها و نیز تلاش‌هایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می‌گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا.. به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: فارغ از توقعات و فشار‌های بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که بطور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست‌های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکیدبربرنامه‌های اصولی خود، پیگیر سیاست‌ها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.      

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی تحریم های آمریکا علیه ایران عبدالناصر همتی صراط بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان گفت: وقتی از نیاز و اهمیت وجودی این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموار تر خواهد شد

عباس احد پور افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان خود امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۴۲ روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: بایستی تلاش مضاعفی در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطق همت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شما در همراه کردن خیرین در این مسیر خدمت‌رسانی جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور یادآور شد: در بحث امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش‌های بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است.

کد خبر 6094226

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران