Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در مراسم دریافت استوارنامه سفیر ایران ضمن تاکید بر لزوم تقویت روابط دو کشور اعلام کرد، تهران یکی از شرکای مهم سیاسی و اقتصادی مینسک است.

رئیس‌جمهور بلاروس در مراسم تحویل گرفتن استوارنامه «سعید یاری» سفیر ایران در بلاروس بر لزوم اجرای طرح‌ها و توافقات دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های بکر استفاده نشده دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور بلاروس در مراسم تحویل گرفتن استوارنامه سفیر ایران در بلاروس که امروز سه شنبه در کاخ استقلال این کشور برگزار شد، خواستار تقویت روابط مینسک و تهران شد.

طبق گزارش بلتا خبرگزاری رسمی بلاروس، الکساندر لوکاشنکو در دیدار با سعید یاری سفیر ایران اعلام کرد، دو کشور باید همه توافق ها و طرح‌های دوجانبه را اجرا و تکمیل کنند.

رئیس‌جمهور بلاروس تصریح کرد: «برای حفظ توسعه روابطمان با ایران، ما باید همه پروژه‌هایی که با هم به راه انداخته‌ایم را به اتمام برسانیم».

طبق گزارش بلتا، سعید یاری سفیر ایران در بلاروس در این دیدار، پیام احترام مقام‌های تهران را به لوکانشکو ابلاغ و برای بلاروس آرزوی صلح و رفاه کرد.

لوکاشنکو در دیدار با یاری، ایران را یکی از شرکای مهم اقتصادی و سیاسی بلاروس در منطقه غرب آسیا خواند و گفت: «ما پتانسیل زیادی (برای توسعه روابط) داریم که بدون تردید هنوز تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی بلاروس، لوکاشنکو همچنین از برداشته شدن تعدادی از محدودیت‌های اعمال شده سازمان ملل علیه ایران (محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل) استقبال و همچنین برای تحولات سازنده دیگری جهت ایجاد ثبات در وضعیت سیاسی و نظامی منطقه غرب آسیا ابراز امیدواری کرد.

اخبار مرتبط رئیس جمهور بلاروس خواستار اخراج دانشجویان و اساتید مخالف خود شد ادامه اعتراضات در بلاروس: بازداشت بیش از 400 نفر و شلیک تیر هوایی رئیس جمهور بلاروس چرا در اوج اعتراض ها سلاح به دست گرفت؟ در بلاروس چه خبر است؟ دعوتنامه نخست وزیر بلاروس برای جهانگیری

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا بلاروس ایران و بلاروس الکساندر لوکاشنکو سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس جمهور بلاروس سفیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به خیزش دانشجویی

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902253

دیگر خبرها

  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها