Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام جمع‌سپاری امکان تعامل مناسب بین نخبگان در سراسر کشور با بالاترین مقامات دولتی را برقرار می‌سازد.

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، با اشاره اهمیت فرایندهای آموزشی و نخبه‌پروری در کشور اظهار کرد: اقدامات مناسبی برای نقش‌آفرینی نخبگان در اجرایی شدن سیاست‌های کلی کشور صورت گرفته و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام جمع‌سپاری که دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام طراحی کرده و اکنون در حال اجرایی شدن است برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده و مزیت آن این است که همه نخبگان کشور از طریق این پل ارتباطی به بالا‌ترین مقامات کشور و اعضای مجمع تشخیص دسترسی پیدا می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت بیان کرد: نخبگان می‌توانند از طریق نظام جمع‌سپاری دیدگاه‌ها و نظرات خودشان را در مورد زندگی عموم مردم از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و علمی پیشنهاد کنند. از همین رو مجمع تشخیص مصلحت نظام از همه نخبگان خواست که نظرات خود را بیان کنند.

رضایی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه هفتم توسعه کشور تحول در اقتصاد و فرهنگ است. قاعدتاً یکی از مهم‌ترین محورهای تحول وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور و ارتباط آن با صنعت، اقتصاد و زندگی مردم و در مقیاس بزرگ‌تر با دولت است.

وی خاطرنشان کرد: در ایران ثروت بسیار عظیمی وجود دارد که باید در برنامه هفتم، بسیجی از به‌کارگیری و بهره‌برداری از این ثروت ملی چه در بُعد انسانی چه در بُعد منابع طبیعی صورت بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارتباط نخبگان با این مجمع ادامه داد: از نخبگان خواسته‌ایم تا نظرات خود را در مورد تغییراتی بزرگ چه در زمان دولت کنونی و چه در دولت آینده با مجمع به اشتراک بگذارند تا از این پیشنهادات در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور استفاده شود. در حقیقت نظام جمع‌سپاری این فرصت را به نخبگان می‌دهد تغییراتی را که برای سال‌های آینده لازم است به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کنند. دبیرخانه مجمع این نظرات و پیشنهادات را پس از جمع‌بندی به رهبر معظم انقلاب ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/۴۱۴۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام نظام آموزشی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظام جمع سپاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سالهای پس از انقلاب تا سال 1400 و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصلها و هدفگذاری هایی به طور معمول انجام می شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب