Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

لاوروف روز سه شنبه در گفت وگو با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو اعلام کرد که روسیه از بازیگران خارجی می خواهد از امکانات خود استفاده کنند تا از انتقال مزدوران و تروریست ها از کشورهای خاورمیانه به قره باغ که شمارشان به دو هزار نفر می رسد، جلوگیری کنند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که بدیهی است ما نگران بین المللی شدن مساله قره باغ و جذب ستیزه جویان از منطقه خاورمیانه به این مناقشه هستیم

وی افزود: ما بارها از بازیگران خارجی خواستیم که برای جلوگیری از انتقال تروریست ها به قره باغ و شرکت آنها در این مناقشه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه توضیح داد که این موضوع در تماس های منظم رییس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان مطرح شد. بطور مصرانه به پیشبرد این موضع خود از کانال های مختلف ادامه می دهیم.

سرگئی نارشکین رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که در محدوده مناقشه قره باغ مزدورانی از سازمان های تروریستی فعال در خاورمیانه منتقل می شوند و موضوع انتقال هزاران افراط گرای تندرو مطرح است.

لاوروف گفت که در روسیه اجازه داده نخواهد شد ارمنی ها و آذری های (ساکن روسیه) با یکدیگر برخورد کنند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

همکاری مسکو با هر رییس جمهوری آمریکا

وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو با احترام انتخاب مردم آمریکا را می پذیرد و آماده است با هر رییس جمهوری در این کشور صرف نظر از تعلق حزبی وی همکاری کند.

وی افزود: ما آماده برای همکاری سازنده با برنده در رقابت برای راهیابی به کاخ سفید صرف نظر از تعلقات حزبی وی هستیم.

لاوروف یادآورشدکه اما با توجه به وضعیتی که پیش آمده است در مورد ارزیابی همکاریهای دوجانبه واقعگرایانه رفتار می کنیم و حد انتظار را افزایش نمی دهیم. در مجموع باید منتظر نتیجه رای گیری باشیم و فقط مدت اندکی باقی مانده است.

وی تصریح کرد که باتوجه به شدت بالای شور و شوق انتخاباتی اظهار نظر علنی درباره دورنمای توسعه روابط دوجانبه را با توجه به نتایج کارزار انتخابات ریاست جمهوری اقدام صحیحی نمی داند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سوم نوامبر برگزار می شود و دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا از حزب جمهوریخواه با جو بایدن نامزد از حزب دمکرات رقابت می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لاورف مسکو قره باغ رییس جمهوری قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین،‌ وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت که پنج پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود که هم مرز اوکراین است و دیگری را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره خسارات احتمالی ناشی از این حمله بیان نکرد.

 رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد