Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر همکاری میان ایران و عراق گفت: ایران در مرحله بازسازی عراق نیز همانند جنگ با داعش در کنار این کشور خواهد ایستاد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام دفتر مشاور امنیت ملی عراق، سردار سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی امروز سه شنبه با هدف دیدار و گفتگو با مقامات عراقی وارد بغداد شده است با قاسم الاعرجی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مشاور امنیت ملی عراق، دو طرف در این دیدار درباه اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و راهکار‌های لازم برای ارتقا روابط بین عراق و کشور همسایه ایران در بخش‌های مختلف را بحث و تبادل نظر پرداختند.

سردارسرتیپ تقی زاده طی این دیدار ضمن تاکید بر همکاری ایران و عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همان طور که در جنگ با داعش در کنار عراق ایستاد، در مرحله بازسازی نیز در کنار این کشور خواهد ایستاد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ایران در زمینه صنایع دفاعی دارای توانمندی‌هایی است و آمادگی این موضوع را دارد تا این توانمندی را در اختیار ارتش و نیرو‌های امنیتی عراق قرار دهد.

بیشتر بخوانید: ولایتی: یکی از برکات خون شهدای مقاومت و سردار سلیمانی تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکایی از عراق بود

سردار سرتیپ تقی زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توانسته توانمندی‌های دفاعی را در صنایع غیر نظامی نیز همچون بخش‌های خودروسازی، هواپیما و پتروشیمی تسری دهد در نتیجه امکان پشتیبانی از عراق در این زمینه‌ها وجود دارد.

این بیانیه می‌افزاید: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق طی این دیدار با تاکید بر روابط خوب و ریشه دار بین جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار کرد: سیاست دولت عراق ارتقا و توسعه روابط در چارچوب منافع دو کشور و منطقه است.

وی افزود: همکاری با جمهوری اسلامی ایران باعث ارتقای ثبات و امنیت در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران و عراق تحولات عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران و عراق تحولات عراق جمهوری اسلامی ایران ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور