Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@08:35:06 GMT

کرونا می تواند باعث اختلالات روانی شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۱۸۸۸

کرونا می تواند باعث اختلالات روانی شود

بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دوره حاد ممکن است دچار سردرگمی و هذیان شوند و در طولانی مدت به افسردگی دچار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مطالعه دانشمندان انگلیسی منتشر شده در مجله لانست، بیماران مبتلا به کرونا در صورت طولانی بودن و حاد شدن این بیماری ممکن است به اختلالات اضطرابی مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: «همه گیری‌های قبلی بیماری آنفلوانزای اسپانیایی با عواقب طولانی مدت عصبی روانپزشکی همراه بوده است، بنابراین ممکن است سایر عفونت‌های ویروسی نیز، باعث بیماری روانی مداوم شوند.»

نویسندگان این مطالعه می‌نویسند: «ما همچنین داده‌های اولیه کووید را مورد بررسی قرار دادیم.»

دانشمندان ۷۲ مطالعه در مورد شیوع سندرم حاد تنفسی حاد بیماری کووید ۱۹، سندرم تنفسی خاورمیانه و انفولانزای اسپانیایی را تجزیه و تحلیل کردند.

این بررسی سیستماتیک نشان داد که در دوره حاد بیماری، علائم رایج در بیماران مبتلا به سارس و مرس شامل سردرگمی (۳۶ از ۱۲۹ بیمار)، روحیه افسرده (۴۲ از ۱۲۹)، اضطراب (۴۶ از ۱۲۹)، اضطراب (۴۶ از ۱۲۹)، اختلال حافظه (۴۴ از ۱۲۹) و بی خوابی (۵۴ از ۱۲۹) شده است.

بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، مرتباً افسردگی، بی خوابی، اضطراب، تحریک پذیری، اختلال حافظه، خستگی و اختلال خواب را گزارش می‌کردند. بررسی مطالعات نشان داد که در مرحله بعد از بیماری، بروز اختلال استرس پس از سانحه ۲/۳۲ درصد، افسردگی - ۹/۱۴ درصد، اختلالات اضطرابی - ۸/۱۴ درصد بوده است.

این علائم در برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شرایط حاد نیز دیده شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003AEx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا بیماران مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟